1e keer, alleen condoom??

hee meiden,
mijn vriend en ik hebben allebei nog niet geneukt maar we willen 't binnekort gaan doen! alleen ik ben niet aan de pil(mijn moeder vind het niks omdat ik eerst moet stoppen met roken volgens haar) en ze weet niet dat ik het voor te neuken wil gebruiken.
dus dan gaan we dus alleen een condoom gebruiken…
maar ik heb een aantal vraagjes: hoe veilig is een condoom? hoe kan je die het beste gebruiken zo dat ie niet scheurt?
aftermorningpil kan toch ook, kan je die ook gwn voor de zekerheid de volgende dag ofzo slikken? of komt je ma daar achter dat je dat heb gedaan?

ook al beantwoord je maar 1 vraag… in ieder geval bedankt.

xxxx

Voor mijn eerste keer deed ik beide: pil en condoom. Het zekere voor het onzekere.

En je kan gewoon zelf een afspraak maken met de dokter, dat is niet eng.

NOOIT zomaar een morningafterpil slikken… dat is ZO slecht voor je! Dat zijn te veel hormonen. Een condoom scheurt niet zomaar… Tenzij je vriend een grote piemel heeft of jij met je nagels m kapot maakt. Ee condoom is in principe veilig… als je maar ervoor zorgt dattie er op tijd om zit en dat ie, als ie klaar is zn piemel met condoom en al eruit haalt.
Veel plezier :wink:

Als jij aan de pil wil, moet je dat gewoon doen. Wat heeft het roken er nu mee te maken? Ik zou een rustig, goed gesprek met je moeder aangaan. Je bent 14 lees ik; dan ben je geen klein kind meer.
En anders kun je altijd nog zelf naar de huisarts.

En ik zou idd ook condoom én pil doen. Maar lukt de pil niet, dan toch zeker echt condoom.

Ik ben pas sinds kort aan de pil.
Met alleen een condoom kan ook (8
Dat is vrij veilig en mocht het toch mis gaan kun je idd een morning after pil halen.
Gewoon bij je drogist voor ongeveer ¤15 geloof ik.
Maar die dingen zijn wel übaah slecht voor je dus je kan het maar beter gewoon veilig doen.
En nee, je muttie hoeft daar helemaal niet achter te komen.

Maar als ik zelf een afspraak maak bij de dokter voor de pil, komt zij daar toch wel achter?

Waarom mag je moeder het niet weten?
Ik rook ook gewoon door dat kan best, dan val je echt niet gelijk dood neer.

Ze mag 't wel weten maar ze wil dat ik eerst stop met roken omdat de pil + roken volgens haar ongezond is!

Dokter heeft zwijgplicht. ik dacht dat dat algemeen bekend was?

Ja dat staat wel in die bijsluiter dat je dan meer kans op hart en vaat problemen ofzo heb…
Nja dat zal wel hoor dat maakt mij niet uit x)
Hij heeft wel zwijgplicht maar je krijgt toch evengoed een rekening of iets van de verzekering ofzo?

Als je rookt en de pil gebruikt heb je een grotere kans op trombose.

je kan de dokter zeggen dat je niet wil dat je ouders het weten, dat kan dus.
ik zou wel beter pil én condoom doen, als je zwanger wordt ben je helemaal nergens.

en geen morningafterpil, dat is niet echt even zomaar een pilletje slikken, dat moet je alleen doen als het écht nodig is. Het is duur, je hormonen raken doordewar, en volgens mij krijg je daar ook snel bijwerkingen van.

Ik zou niet roken en pil tegelijk gebruiken, want het is wel degelijk slecht.
Stop dan met roken, haha!

Er zijn zoveel mensen die roken en de pil gebruiken.
Dan is de kans dat zoiets gebeurt alsnog heel klein.
Wel groter dan wanneer je niet rookt natuurlijk.

Nog reacties??

Ik heb al anderhalf jaar seks met alleen een condoom.

gewoon stoppen met rokenn!

nouja mijn 1e x was met alleen condoom, &kvond het maar eng… was bang dat er kleine gaatjes enzo in zaten… en nu met de pil is het echt super fijn (: dus gewoon stoppen!

De eerste keer kan wel met condoom. Gewoon goed de verpakking lezen. En de regeltjes volgen, om het zo maar te zeggen.
Maar als je (later) het vaker gaat doen is de pil heel handig. Ik heb ook wel eens gehoord van twee condooms over elkaar gebruiken, maar daar heb ik geen ervaring mee.

+ roken heeft alleen maar nadelen en de pil eigenlijk alleen maar voordelen. (vind ik dan)

Opzich is met alleen een condoom wel veilig. Als je hem maar goed gebruikt (lees de bijsluiter hihi). Mocht het toch fout gaan dan kan je altijd nog voor de MAP gaan, maar dat zou ik niet zomaar doen.

En natuurlijk is het beter om aan de pil te gaan als je regelmatig seks gaat hebben. Als dat zo is voor jou, dan moet je dat ook gewoon doen of je moeder het nu leuk vind of niet. Ik denk dat ze het uiteindelijk wel met je eens is ook.

En stop gewoon met roken … :}

Sowieso is het dom dat je rookt, misschien dat je ma daarom zegt dat je moet stoppen als je aan de pil wilt? Omdat ze je gewoon wilt laten stoppen dus.

En je kan gewoon naar de dokter gaan, merken ze als het goed is niks van.

En dan nog iets, ik vind dat je wel grof praat over iets wat met liefde tussen 2 mensen gebeurd.