18de verjaardag

Heey meiden,
Over 2 weken word ik eindelijk 18. Nu geef ik een feestje voor mijn vriendinnen en wil ik met zijn alle gaan dineren. Ik zou graag met mijn vriendinnen willen “proosten” met een glas champagne. Mijn ouders zijn helemaal tegen drank voor je 18 en verbieden dit maar ze weten niet dat ik me hier niet helemaal aan heb gehouden. Ik ben geen echte drinker maar ik kan niet zeggen dat ik nooit iets op heb. Nu heb ik inmiddels was hints laten vallen dit ik wel alcohol zou willen op mijn verjaardag. Mijn moeder heeft nu al duidelijk aangegeven dat ze de ouders gaat bellen van de meiden die nog geen 18 zijn. Maar gezien er rijbewijzen van sommige vriendinnen op het spel staat wil ik dit niet riskeren. Ook gaan mijn ouders niet weg als er meiden zijn die niet mogen drinken van hun ouders.ik heb een goede band met mijn ouders en wil niets achter hun rug doen. Maar ik wil wel wat speciaal doen met mijn verjaardag en niets zoals vorige jaren een filpmje en chips. Heeft iemand tips?? Het alcohol onderwerp ligt er gevoelig bij ons thuis en ik “durf” en niet evht met ze over te hebben.

Liefs x

Ik snap dat het leuk is om eens iets te drinken, maar je kan je toch ook prima vermaken zonder alcohol? Zeker als je weet dat het je in de problemen kan brengen. Er zijn tal van heerlijke alcoholvrije aperitieven en cocktails.

Voor je het weet, kun je de rest van je leven nog alcohol drinken met je vrienden/vriendinnen.

Ik zou voor jezelf nagaan waarom je het graag wilt en doe je het dan meer voor jezelf of voor je vriendinnen? Persoonlijk zou ik er niet te zwaar aan tillen en rekening houden met wat je ouders willen. Het is wel flauw, maar hun intenties zijn goed en het is simpelweg ook niet toegestaan om aan minderjarigen alcohol te geven.
Kan je niet iets verzinnen dat leuker is dan chips + filmpje? Bijv. alcoholvrije cocktails maken oid?