18de verjaardag cadeau, en een trouwcadeau

Nu word ik volgende week 18 (Hier hecht ik zelf geen waarden aan). Maar mijn moeder en stiefvader willen me dan een groter cadeau geven dan normaal. Het probleem is ik ben totaal niet materialistisch en heb ik op het moment ook niks nodig.

Ze hebben het zelf niet breed en daarom vind ik het heel lastig om iets te bedenken aangezien ik niks nodig heb. Heeft iemand hier leuke ideetjes voor? Ik heb liever iets sentimenteels als het niet praktisch kan maar daar kan ik ook niks bij bedenken.

En nu het leuke nieuws ze gaan in oktober trouwen!! Vrijdag de 13de… Ik ben super blij voor ze omdat het zo onderhand wel is gegund met alles wat ze hebben doorstaan. Het is mijn moeder, ik, mijn stiefvader en zijn 2 kinderen (16 en 14). Dus het word wel een samengestelde familie.

Hier heb ik geen probleem mee ook al gaat het vrij stroef soms aangezien de jongste lekker aan het puberen is zullen we maar zeggen. Ik was aan het denken om een soort van familie, gezin stamboom dingetje custom ergens op te laten maken. Maar ik weet niet of dat rot is voor de jongste op het moment. Of hebben jullie hier nog ideeën voor?

-Foto-album of collage
-Dagje weg met z’n drieën of het gezin

Wat het cadeau betreft voor je ouders, ik zou dat gewoon vragen aan de jongste. Ik kom ook uit een samengesteld gezin en wij hebben mijn ouders een keer een ingelijste foto van alle kinderen samen gegeven, omdat ze die niet hadden (en volgens mij is het nog steeds de enige foto van alleen ons). Dus misschien is dat ook een leuk idee.

Ik ben zelf altijd super sentimenteel over sieraden die ik krijg van anderen. Dus misschien een mooie, dure echt zilveren/gouden armand of horloge oid?