18 zijn om pakketje af te halen?

Hee,

Ik heb vans besteld. En nu lag er vandaag zo’n briefje van de TNT dat ik het morgen na 13:00 af kan halen. Maar ik moet er voor tekenen, mijn vraag is. Moet je 18 zijn om dit pakketje mee te krijgen?

Liefs

Als het onder jou naam staat niet, denk ik :slightly_smiling_face:

Ligt eraan onder welke naam denk ik…

M’n eigen naam ja

Dan niet.

Top!

Huh hoe kom je daar nou bij?
Vergeet je ID niet, anders kun je nog langer wachten.

Als je iets aan de deur aanneemt voor iemand anders (ook al is het voor je moeder) moet je officieel 18 zijn. Ik denk dat ze er zo op kwam.

ik heb zo vaak pakketjes aangenomen voor anderen, en ben 17. Als je geen 12 lijkt maken ze er geen probleem van.

Als je kijk wat er is aangekruist op dat briefje dat is meegegeven (als het goed is) staat het op de achterkant geloof ik…

Nee hoor neem gewoon je id mee.

Hoe ben je daar ooit opgekomen? Dat staat namelijk helemaal nergens op de site van de TNT vermeld.

dan stuur je toch gewoon je ouders, no biggie

Ik heb dat volgens mij ook al wel eens zonder problemen gedaan toen ik 13 was ofzo…

Nou mijn overbuurvrouw werkt bij de post en het is gewoon zo. Er staat in de wet dat je onder je 18e niet voor iemand anders mag tekenen. Dus ook niet bij de post.

Ja, dat je niet voor iemand ánders mag tekenen. Maar als het je eigen pakketje is of als het een pakketje is waarvoor niet getekend hoeft te worden, dan hoef je toch geen 18 te zijn?

nee je moet alleen je id meenemen voor je naam, niet voor leeftijd.

Nee, maar je moet wel je ID meenemen.

Ja dat van je ID weet ik wel, ja. Dan weten ze of het de juiste geadresseerde is. Maar dat je echt 18 moet zijn dat dacht ik niet.