18,nog nooit vriend gehad,ben er nu wel aan toe.Wat te doen?

Hoi meiden,

Er bestaat al een topic van een meisje dat 19 is en nog nooit een vriendje heeft gehad. Maar ik wilde zelf een topic aanmaken omdat we toch verschillen en ik zelf tips enz. wil hebben…

Hmm… Ik ben dus 18, en heb nog nooit een vriendje gehad. Eerst had ik er nooit behoefte aan en ging ik altijd jongens uit de weg. Maar nu zie ik dat vriendinnen van mij veel met jongens bezig zijn en zou ik zelf ook wel graag een vriend willen. Alleen weet ik niet of internet de juiste manier voor me is om een jongen te vinden. En uitgaan is ook niet de juiste manier om een geschikte jongen te vinden, vind ik. Ik vind het namelijk zo oppervlakkig en denk niet dat ik daar een jongen zal vinden die me leuk vind om hoe ik ben… Hoe iemand is kom je natuurlijk pas na een tijd achter… Maar toch vind ik het maar niks.
Ik wil trouwens een vriend omdat hij er dan (hopelijk) altijd voor je is, je liefde geeft en je met hem kan lachen en huilen en gewoon veel dingen samen doen…

Hmm… wat vinden jullie ervan… Hebben jullie misschien tips?

Xxxx

er was al zo’n soortgelijk topic
lees dat eens door

ik zei net al dat ik weet dat er ongeveer net zo een topic bestaat… maar k heb ook gezegt waarom k er toch zelf 1tje heb aangemaakt…
en k heb dat topic al wel een beetje doorgelezen…

Nou ik moet zeggen ik ben 15 ( wel jonger als jou) en heb dus ook geen vriednje gehad maar, ze zeggen allemaal dat als je te veel op zoek bent geen vriendje krijgt’‘óf je liefde vind’’ Dat liefde je niet moet zoeken want liefde zoekt jou…( hoop klets) maar ik vind er dus ook geen :frowning_face: en ben druk op zoek… En daarom kan ik ook niet echt tips geven… Want daar schiet je niks mee op… Met dit berichtje eigelijk ook niet maar dan weet je teminste wel dat er meer mensen druk op zoek zijn:P

Niet naar op zoek gaan en laat je niet beïnvloeden door de groep.

Je loopt hem vanzelf tegen het lijf, just relax, en ga vooral niet kijken wie er kandidaat kan zijn, (Heb vriendinnen die dat doen…)

Komt vanzelf! :slightly_smiling_face:

Ja. Echt stom eigenlijk, omdat m´n vriendinnen er zo mee bezig zijn en wel vriendjes hebben enz en ik de ´voordelen´ ervan zie wil ik het ook zo graag. maar ´t is echt stom… ik moet eigenlijk helemaal niet verlangen naar een jongen… want omdat ik zo graag wil krijg ik misschien de verkeerde… k moet gewoon rustig afwachten tot de juiste komt…
ik begin langzamerhand hopeloos te worden. pffff echt stommm

Waarom denk je dat wij zo verschillen? Het topic dat ik geopend heb is algemeen en iedereen doet er zijn verhaal :wink:

Geduld is een schone deugd.

misschien moet je niet zo negatief denken over dat uitgaan. zowat iedereen gaat uit, dus nu doe je net alsof iedereen oppervlakkig is en je ze niet kan leren kennen met uitgaan.
Ik zou zeggen, probeer gewoon het gezellig te hebben/wat te praten en dan leer je vanzelf wel wat over hem, als het klikt ga je msnen of een afspraakje.

Als je al geen moeite wil doen om iemand te leren kennen, is de enige optie iemand zoeken die je al heel goed kent. En dat lijkt me niet echt de bedoeling?

Haha, mijn ouders ook
en ik heb daar toevallig ook mijn vriend ontmoet

Ik sluit me wel aan bij dat niet op zoek zijn eigenlijk.
Maar ik denk dat je voor wat tips toch wel in dat andere topic kan kijken x)

18? je bent nog jong, je loopt er vanzelf wel 1 tegen het lijf…
kzou het niet via internet doen, je weet maar nooit :wink: … of het moet echt te vertrouwen zijn …
en ga anders gewoon s de stad in ofzo, jongens spotten x D

Omdat iedereen verschilt van elkaar en uniek is, ook in z’n verhaal…
Maar ik d8 dat dat topic persoonlijk over jou ging…

Nee hoor tuurlijk niet :wink: Dat zou nogal egoïstisch zijn, niet?

ik denk precies hetzelfde. met het uitgaan ontmoet je mensen (jongens die je mss wel leuk vind) en daarna leer je ze beter kennen via msn/sms/watdanook.

Ik ben van mening dat je niet echt op zoek kan gaan naar liefde, je moet er alleen open voor staan en hopen dat je hem tegenkomt. Dus ik heb geen echte tips voor je, sorry.

Wat al die mensen hierboven zeggen, is allemaal waar. Gewoon niet wanhopig doen en ook niet krampachtig gaan zoenen. Je ook niet vastklampen aan een jongen waar je eigenlijk helemaal niet verliefd op bent, daar krijg je spijt van. Wees jezelf en maak plezier, dan komt de liefde vanzelf.

En ook mijn ouders kennen elkaar van stijldansen. :stuck_out_tongue:

Ik heb ook nog nooit een vriendje gehad, maar ik ben ook nog maar 13 :stuck_out_tongue: Ik heb dus geen tips
:couplekiss_man_woman:

Een vriend van mij en zijn vriendin ook (hebben al 4 jaar)