18 en er jong uitzien

Ik ben 18 maar ik zie er redelijk jong uit. Dit werkt me regelmatig tegen. Zo ben ik 3e jaars student en bij sollicitatiegesprekken wordt ik soms niet serieus genomen.
Ik ben niet van de echte ‘meisjeskleren’. Ofwel, ik hou niet van jurkjes en rokjes ed. Meestal draag ik een spijker/skinnybroek met gewoon een leuk shirtje. Qua make-up gebruik ik ook niet bijzonder veel, mascara + zo’n lijntje onder de ogen met een soort stiftje (geen echte eyeliner). Voor de rest heb ik veel krullen en draag dit vaak los met een pony.
Hebben jullie tips om er wat volwassener uit te zien?

(slee)hakken of een blazer

Ja blazer met blousje

Tja als ik tegen mensen zeg dat ik over anderhalve maand 26 wordt, kijken ze me ook raar aan. Ik word echt begin 20 geschat. En ik draag ook geen kinderachtige kleding, al draag ik wel erg weinig tot geen make-up.

Doe je niet zoveel aan. Wel vervelend voor jou natuurlijk dat je minder serieus genomen wordt. Misschien zou je bij sollicitatiegesprekken misschien gewoon iets formelere kleding kunnen dragen, zoals een sjiekere jurk of een broekpak ofzo. Dat staat ook volwassener.

Dit, ik ben 21 en word bijna altijd 16-17 geschat.

Ook klein ? :grinning:

Heb hetzelfde probleem, ben 18 en wordt meestal 15-16 geschat. M’n lengte zit ook niet echt mee, ben 1.62. Maar ja, volgens mij valt er niet heel veel aan te doen.

Ik denk dat als je klein e smal bent, je al snel jonger wordt geschat.

OT: hakken dragen en zelfvertrouwen uitstralen helpt wel, dan schatte mensen mij heel soms zelfs 18.

Tja, ik ben 24 en ook niet zo heel groot (165) en word ook standaard een jaar of 20 geschat. Vroeger vond ik dat ook heel irritant dat ik 16 werd geschat terwijl ik 20 was, maar nu heb ik er echt scheit aan. Ik kleed en gedraag me gewoon naar mijn leeftijd en ga verder echt niets aan mezelf veranderen om er maar ouder uit te zien. Als ik 50 ben, ben ik er allemaal maar blij mee :wink:

Ik ben 21 en werd laatst heel raar aangekeken toen ik uit m’n auto stapte
“Maar je bent toch nog maar 16, hoezo rijd jij al auto dan?”

:hammer:

Ik vind het altijd onnodig als mensen je willen wijzen op het feit dat je er jong uitziet. Als je rijdt is het obvious dat je ouder bent dan je lijkt. Die commentaar is dan gewoon onnodig en belachelijk.

Pony lijk je meestal ook jonger door.

Blazers? Ik ben klein en heb een jong gezicht. Daardoor wordt ik ook niet als 18 geschat maar 16… Maar ik merk wanneer ik een blazer aan heb ik ouder dan 16 wordt geschat. Maar dit moet je alleen doen als het bij je stijl past, ik hou toevallig van blazers haha.

DIT, wow, ik zat er laatst nog over na te denken. Ik krijg zo vaak de opmerking dat ik eruit zie als een 14 of 15 jarige en het blijft me verbazen dat mensen het nodig vinden me dat te vertellen, alsof het met helpt ofzo.

Je iets ‘formeler’ kleden? Zoals al gezegd een blazer etc.

Herkenbaar. Zelfs als ik blazers en hakken draag… Is gewoon de vorm van je gezicht meestal en daar kun je echt niets aan doen.

De meeste (kwetsende) commentaar van mensen is onnodig. Ik snap ook niet waarom ieder het perse nodig vindt om iemand anders te beledigen maar bon, blijkbaar kunnen ze het toch niet laten.

Professionele kleding helpt wel enorm.

Mijn vriend wordt bijna 30 en die ziet er in zn ‘gewone’ kleding ook veel jonger uit, zo dacht een vrouw bij de AH laatst dat hij het rijbewijs van zijn ‘oudere broer’ had meegenomen om bier te kopen…

In zijn pak is het direct ‘meneer, u’ etc. Ik heb het ook, als ik me professioneel kleed dan ben ik naast hem ook ineens 30 ipv ‘dat meisje bij die meneer’.

Als je klein bent helpt het om hakken te dragen. Als je naar zo’n gesprek gaat kun je het beste ‘formeler’ kleding. Een blazer hoeft niet perse. Er is genoeg kleding waardoor je formeler bent dan alleen een blazer.

Het is nu eenmaal zo dat je er jonger uitziet dan je bent. Stiekem moet je daar heel blij mee zijn voor later. Je doet er nu eenmaal weinig aan.