18 <> 23

Hallo,

Afgelopen zaterdag heb ik seks gehad met een jongen van 23. Ik ben zelf 18.
Het was erg duidelijk dat hij veel meer ervaring had.
Na wat zoenen, vroeg hij waarom ik zoo zenuwachtig/afstandelijk en onzeker deed.
Toen heb ik hem ook gezegd dat ik hem best oud vond. Haha, niet op die manier natuurlijk, maar daar kwam het op neer.
Uiteindelijk toch seks gehad. Dit was niet tegen mijn zin in ofzo hoor, maar toch kwam het meer van hem dan van mij.
Nu heeft hij mij een appje gestuurd dat hij af wil spreken, maar ik blijf er bij dat ik het verschil erg groot vind, te groot.
Hij is bijna klaar met z’n master van de uni. Terwijl ik in het 2e jaar zit van mijn opleiding.
Maar hij blijft vol houden.
Wat zouden jullie doen, en hoe kan ik hem subtiel duidelijk maken dat het voor mij toch niet echt een toekomst heeft?

Ik denk dat het dan niet alleen door zijn leeftijd komt ofwel? Want als je hem echt leuk vindt maakt leeftijd niks uit. Maar dan zou ik gewoon eerlijk zijn tegen hem.

Nee het komt zeker niet alleen door de leeftijd. Meer doordat hij zoveel ouder is, dat we totaal verschillende levens hebben.

Het gaat me ook niet letterlijk om de leeftijd, maar meer om de totaal verschillende levens door het verschil in leeftijd.

Ik vind het verschil helemaal niet zo groot eigenlijk. Misschien kan je zeggen dat je het rustig aan wilt doen, omdat je nog twijfels hebt over het leeftijdsverschil? Ik vraag me eigenlijk af of je niet gewoon aan hem twijfelt i.p.v. zijn leeftijd, als dat zo is kan je het inderdaad beter afkappen.

Ik vind het leeftijdsverschil helemaal niet zo groot hoor… Dat jullie levens verschillen hoeft op zich ook geen probleem te zijn, dat kan best werken. En zoals hierboven ook al gezegd wordt, als je hem verder hartstikke leuk vindt zou ik me daar niet door laten tegenhouden…

Dit.

Ik persoonlijk vind 18 en 23 helemaal niet groot, dat betekent dat hij nog in de 90’s geboren is. Als het nou 18 en 30 was dan had ik nog gesnapt dat je over zijn leeftijd twijfelde maar ik vind dit echt geen werelds verschil.

Persoonlijk vind ik het geen wereld van verschil hoor. Mijn crush is 24 en ik 19, vind het wel leuk om te horen dat hij werkt en al wat volwassener is dan mij. Al moet ik zeggen dat het heel erg meevalt. Ik zou het alleen maar als een voordeel zien(":

Dit ja, ik denk dat je hem eigenlijk niet zo leuk vind. Anders had die 5 jaar echt niet zo’n probleem hoeven zijn.

Volgens mij was mijn vraag niet om mij te overtuigen of het verschil groot was of niet, maar wat jullie zouden doen en HOE ik het hem subtiel duidelijk kan maken dat ik er geen toekomst in zie.

Als ik zou vinden dat we qua levensstijl te veel verschillen, maar ik hem wel leuk vond zou ik het zeker een kans geven. Als je verliefd bent/van iemand houdt, dan maken dat soort dingen vaak niet zo uit en is het maar een detail.
En als je er echt geen toekomst in ziet, dan moet je dat gewoon eerlijk tegen hem zeggen. Beter als hem valse hoop geven of aan het lijntje houden.

Gewoon eerlijk zeggen dat je er geen toekomst in ziet. Vage hints geven gaat toch niet werken.

Iedereen vraagt aan je of je hem wel leuk vindt of niet en geeft ook advies wat je tegen hem kan zeggen, maar goed.

Leeftijd hoeft niet uit te maken toch? Je kan verder heel goed op één lijn zitten.

‘Ik zie hier geen toekomst in, sorry maar het is uit.’

Vind het een beetje raar dat je hele OP over het leeftijdsverschil gaat, en dat reacties daarop dan vervolgens niet je vraag beantwoorden. :’)
Maar goed, verschillende levensfases hoeven echt geen probleem te zijn. Als jij hem niet leuk vindt, dan moet je dat gewoon maar zeggen tegen hem en het niet proberen af te schuiven op de leeftijd want daar gaat het naar mijn idee niet om.

Ik zou hem gewoon een appje sturen dat je graag zou willen afspreken om even te praten met elkaar. Dan zou ik hem gewoon uitleggen wat je voelt, en dat je het fijn met hem heb gehad, maar dat er voor jou niets verder in zit omdat je vind dat jullie te veel verschillen.
Gewoon uitleggen wat je dwarszit en hem vertellen dat je vind dat jullie levens te verschillend zijn, en het beter is om het hierbij te laten.
Hoop dat je er iets aan hebt!

Succes!

Ik was bijna 17 toen mijn vriend al 23 was, ik zat op school en hij werkte fulltime… Dus het is helemaal niet zo groot.

Het is wat je er zelf van maakt…

Dit leeftijdsverschil kan makkelijk vind ik zelf.

Maar eh gewoon duidelijk zeggen dat jij geen toekomst in jullie ziet. Jongens vatten de hints namelijk vaak niet en houden van duidelijkheid. Zeg gewoon waar hij aan toe is. Niets zeggen is ook hem aan het lijntje houden :wink: