175 km fietsen op een dag

Hee!

Een vriendin en ik willen 175 km op een dag fietsen. Toen ik dit aan anderen vertelde, kreeg ik nogal wisselende reacties, sommige mensen zeiden dat het onmogelijk was, andere zeiden dat het prima kon. Wat denken jullie, is dit haalbaar? We willen op gewone fietsen en hebben ook nog bagage bij ons, maar we zijn wel wat fietsen gewend omdat we allebei elke schooldag zo’n twee uur fietsen.

Liefs

Het kan vast wel, maar ik denk dat je daar eerst voor moet trainen. 2 uur per dag is best veel, maar staat echt niet op tegen 175 km in 1 dag.

Hmm, ik weet niet of je het red. Maar hoelang ben je van plan dan om pauze of te slapen of echt 24 uur lang? 175 is wel echt heel veel. Maar als je goed traint zou het best kunnen lukken!

175 km in 1 dag? Dat is wel veel, maar het zou misschien wel kunnen lukken.

Ik heb er geen verstand van, maar ik wens je heel veel succes haha. Waar wil je eigenlijk naar toe fietsen dan? Ik denk dat je dan sowieso meer dan 10 uur kwijt bent trouwens en dan moet je ook nog ‘pauzes’ rekenen.

Pff. Het is wel heftig hoor! Ik moest op kamp 45 km fietsen en ik moet wel zeggen dat het weer echt ontzettend tegenviel (regen regen regen regen), maar daar deden we wel zo’n 3 à 4 uur over. Google maps zegt dat je over 175 km ongeveer 8 en een half uur doet, maar je kunt NOOIT zo lang achter elkaar fietsen en al helemaal niet op een gewone fiets. Ik zou jullie plannen dus even heroverwegen…

Ik zou het überhaupt niet overwegen zonder van te voren heeel goed te trainen.

Volgens routeplanner doe je er zonder pauzes 9,5 uur over, dus wij dachten met pauzes 12 uur en zonodig langer. En dan om 6 uur 's ochtends vertrekken.
En we willen naar Zeeland.

Maar ik was ook al aan twijfelen of het wel haalbaar zou zijn, maar ik dacht misschien hebben jullie ervaring :slightly_smiling_face: Bedankt voor de reacties al in ieder geval!

Waarom willen jullie dit als ik vragen mag? Het is best een gaaf idee, maar weet wel dat je voor zoiets echt maaaanden moet trainen. Dit kun je niet zomaar ineens!!

Ik vraag me ook af waarom je dat zou willen.

We hebben een bruiloft en een feest op dezelfde plek het weekend ervoor, dus we moeten en een slaapplaats regelen en als we met het OV zouden gaan, zou het nog duurder worden. En we zitten daar voor vier nachten, dus dat is best lang.

Maar goed, als ik jullie reacties zo zie, betwijfel ik of het 'm wordt. Misschien gaan we ook wel deels met de trein en deels fietsen.

treinen bestaan niet voor niks…

Mijn vader doet het heeeeel soms met mountainbiken, maar dan ben je wel de hele dag bezig en hij traint echt 3/4 keer per week

Als je van die actie treinkaartjes koop bij de AH/Kruidvat of op spoordeelwinkel.nl is dat niet zo duur hoor!
Ik denk namelijk ook dat 175 km op een dag iets te veel is!

Dit. + het is echt héél zwaar. Mijn vader fietst wekelijks op zondag zo’n 55 km op de mountainbike en is daarna ook helemaal kapot. Dit terwijl hij het al jaren doet…

Ook dat, ja!

Hele dag treinen voor 17(?) euro!

het is maar waar je zin in hebt

tel uit dat als je de hele tijd op een redelijk tempo doorfiets (15-20 km per uur) dat je 9-11 uur non stop aan het fietsen bent op dat tempo…

Of koop anders een dalvoordeelabbonoment, 29 euro ofzo voor een jaar en dan 40% korting, volgensmij moet je dan wel goedkoper uitkomen.