17 & no boobs

ik weet niet bij wie ik hiervoor terecht kan dus ik wil het toch ook even van me afschrijven en volgens mij is hier niet echt een oplossing voor. ik heb geen borsten, echt geen niets dus. en ik word binnenkort al 18 en dat is de reden waarvoor ik me druk begin te maken. ik heb het gevoel dat ik m’n hele leven zo zal blijven want ik heb dus ook helemaal geen lichaamsvet en ik denk dat het ook daardoor komt. ik kom ook nooit wat aan. natuurlijk ben ik wel tevreden met m’n dunheid en dat mag ook wel denk ik maar geloof me je hebt daar niet veel aan als je geen borsten hebt. mijn vriendin waar ik iets mee heb vind het juist een pluspunt maar zelfs dat veranderd niets aan mijn onzekerheid. aankomen gaat niet, maar zijn er nog andere oplossingen die jullie misschien aanraden? en als ik naar de huisarts ga weet ik zeker dat ik dus wel moet aankomen maar ik wil dus echt niet bij m’n andere plekken vet hebben dat gaat me nog onzekerder maken dan ik al ben. ik zou het echt waarderen als jullie kunnen reageren.

Wat bedoel je dan met ‘no boobs’. Gewoon kleine borsten? Of echt helemaal niets, zoals een kind, ook niet dat het een héél klein beetje verdikt is? Want ik ken ook mensen met een B-cup die vinden dat ze ‘no boobs’ hebben.

Ben je misschien in 1x veel afgevallen? Een meisje die ik ken is door haar anorexia in 1x heel veel afgevallen, en dan ook bij haar borsten heel veel.

geen is geen toch? met een b-cup zou ik niet zo dramatisch reageren maar hoe het er nu aan toe gaat is echt wel een drama en ik vind het zelfs wel bizar dat ik nog niets heb

^ Ik zeg niet dat het aan jou ligt, er is gewoon onduidelijkheid daarover omdat sommige mensen wel zonder reden heel dramatisch daarover doen. Ik weet niet wat het is, het kan zijn dat je gewoon een late puberteit hebt (hebben wel meer meiden) maar als je het niet vertrouwt kun je de dokter vragen.

Ze bedoelt het goed hoor. Ik heb ook genoeg topics gezien van meiden die zeggen dat ze niks hebben maar gewoon een B-cup hebben.

Misschien heeft het ook wel wat met je hormonen te maken? Is het met je ongesteldheid ook later, en haargroei? Ik zou toch even bij de dokters vragen. Tenzij je familie ook niks heeft, dan is het lijkt me erfelijk.

Heeft je moeder ook vrij weinig? Dan is het vrij logisch dat jij dit hebt geërfd.

Mijn moeder had vroeger cup B op jou leeftijd, toen ze 20 werd kreeg ze cup C, maar nu is ze héél erg veel aangekomen (door mij en mijn 2 broertjes geboortes en door te stoppen met roken) en heeft ze extreme overgewicht (ze is bezig met afvallen, geen domme reacties alsjeblieft…). Nu heeft ze cup F… Misschien is aankomen dus een optie, maar je zegt dat dat dus niet lukt hmm. Dan zou ik toch naar de dokter gaan ja.

Ik denk wel dat het zal helpen als je aankomt, al weet ik natuurlijk niet hoe groot je bent en hoeveel je nu weegt, maar hoogstwaarschijnlijk zal dat helpen en dat is ook de enige optie, volgens mij. Buiten een operatie dan, maar dat lijkt me nog ver van de deur.

Als je echt helemaal plat bent zoals inderdaad een meisje waar de borsten nog niet bij zijn gaan groeien zou ik naar de dokter gaan. Als je een bh kan dragen denk ik dat er niet iets mis is eigenlijk. Ken wel een meisje waarbij haar borsten pas een beetje begonnen te groeien toen ze 16 was. Daarvoor hoefde ze geen bh te dragen. Als dat het geval is zou ik naar de dokter gaan want snap dat je daar onzeker van wordt!

‘Even aankomen’ is niet voor iedereen een optie. Ik heb ook bijna geen borsten maar ik eet superveel. Iedereen die mij kent noemt me een ‘vreetzakje’ en als we uit eten gaan zeggen ze altijd ‘de dunste eet weer het meest’. Aan de ene kant heel fijn dat ik zo een snelle verbranding heb, aan de andere kant is aankomen geen manier voor grotere borsten. Ten minste voor mij niet, en ook voor veel anderen niet.

Klopt. Wauw, jaloers. Ik zou ook wel een snelle verbranding willen hebben als ik veel eet, maar ik kom juist best snel aan als ik eet, dus je hebt wel geluk eigenlijk :grinning:.

Weet dat dit per persoon kan verschillen, ik moet me elke dag onderhand volproppen om niet af te vallen (ik heb op dit moment net geen ondergewicht). En geloof me, dat is geen feest. Het heeft allebei zo zn voor en nadelen

Nee geloof me dat is echt niet tof. Ik heb het ook en als ik een klein weekje stress heb en slecht eet val ik zo 4 kilo af en dan weeg ik dus onder de 50 terwijl ik bijna 1.70 ben.

Ligt eraan hoor! Ik kan ook alles eten en kom niet aan, maar ik blijf gelukkig wel op gewicht, wel onder gewicht. Maar het is niet zo dat ik anders snel afval. Dus in mijn geval is het wel chill haha

-