17 jaar.

Hey,

Ik vraag me echt af of meisjes op girlscene zitten die hetzelfde hebben als ik: Ik ben 17 jaar oud en ik heb echt het idee dat mijn leven nog voor een jaar of 10 zin kan hebben en dat het daarna bergafwaarts zal gaan. Het is voor mij dan ook echt een ‘nachtmerrie’ om ouder te worden dan 30. Ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen dat IK misschien wel zo oud ga worden (en als het zover komt, zie ik mezelf echt een eind aan mijn leven maken). Ik heb altijd al een “angst” gehad voor ouder worden, maar ik begin 'm nu echt een beetje te knijpen aangezien ik al 17 ben. 17 vind ik al een angstaanjagend oude leeftijd en het idee dat ik nog ouder zal worden maakt me heel bang.

Ben ik echt de enige? hoe gaan jullie hiermee om? X

Uh nee je bent niet de enige :’). Ik heb ook het idee dat ik me volwassen moet gedragen, nu toch echt maar eens een serieuze relatie aan moet gaan en blablabla ga zo maar door VOOR IK TE OUD WOOOORD. Maar ik probeer daar niet aan te denken en gewoon maar te leven. Ook na je 30e is het leven leuk!

Het is maar net hoe leuk je het zelf maakt, als jij zo door blijft gaan met denken dan wordt het inderdaad saai als je ouder wordt, maar als jij gewoon leuke dingen doet, een leuke baan hebt, een leuke man en misschien kinderen hebt hoe kan je leven dan “niks voorstellen” ?

Dat dachten de mensen die nu 30 zijn vroeger ook. Toen ik 5 was wilde ik ook écht geen 17 zijn, want dat was echt oud voor mij op dat moment. Naargelang je ouder wordt, ga je ook anders denken. Nu lijkt het erg, tegen die tijd is het normaal.

Dat mag ik hopen :’) Ik stress m nu al

Ik word bijna 17. Ik vind het beter klinken dan 16 dus het maakt me niet zo uit :'D

Lol en ik zat vandaag in de bus te bedenken wat ik wilde doen als ik met pensioen ga en nu heb ik daar al zin in. :’] (ik wil buschauffeur worden en als vrijwilliger in een dierenasiel werken) xD En ouder worden is niet eng, het kan saai lijken maar je moet er toch zelf wat van maken. Als je kinderen wilt is dat ook een heel avontuur, en met je carriere ben je ook wel ff bezig.

Ik ben 17. En als ik denk aan de tijd dat ik 30 ben heb ik daar ook absoluut geen zin in. Maar ik zie de toekomst niet zo negatief in als jij, als jij nu al bedenkt dat je er dan een eind aan wilt maken. Want dat wil ik absoluut niet.

Ben nu 18 en kan mezelf echt niet voor me zien over 10 jaar, laat staan meer dan dat…
Ik neem aan dat dat gewoon normaal is :stuck_out_tongue:

haha ja heb ik ook, voel me nog zo onvolwassen en jong :expressionless:

Haha ja dat denk ik inderdaad ook wel eens, dat je allemaal kwaaltjes gaat krijgen en zo hulpbehoevend wordt op een gegeven moment (niet na je 30ste meteen hoor haha, maar toch, ooit). Als ik in zo’n bui zit kijk ik naar mijn vader die nog eens in de maand naar feesten gaat en naar m’n opa die met z’n vriendin (gevonden via een contactadvertentie, op z’n 81ste!) nog gewoon op vakantie gaat en dergelijke. Denk dat het inderdaad een kwestie is van het zelf leuk maken zo lang dat kan.

ik geloof niet in de toekomst.

omdat ik het me gewoon niet voor kan stellen…

Ik snap je echt helemaal ik weet nog wel was ik 7 en wilde ik heel graag 10 zijn zodat ik wat verder mocht fietsen ofzo x’) en ik steeds aan me pa vragen ‘‘pap hoeveel nachtjes nog :slightly_smiling_face:?’‘nog 900 nogwat’’ ‘’:open_mouth: zo lang’’ en nu ben ik alweer 9 jaar verder en dus 16 jaar en wil eigelijk nog gewoon jong blijven :’) gewoon niet serieus bezig zijn nouja mensen van 30 vinden het heel jong maar ik vind het oud :’) als je bedenkt dat ik volgend jaar eindexamen doe en alweer ga studeren :O. en dan zie ik van die kleine kinderen op de opendag naar je kijken met van die grote ogen van wooow wat zijn die groot x)
Ik mis het gewoon :’)
zo even mn hart gelucht :slightly_smiling_face:

ik ben ook 17, en ik ben me sinds kort gaan beseffen dat ik sterfelijk ben :’)
en ik word 18 jaar over 2 maanden
AAH

Ik ben 17 en zou nu eigenlijk (of soms) wel dood willen. Maar dat beslis ik niet.
Goh, nu ik het schrijf voelt het best kut.

Ik ben ook 17 en denk ook altijd dat ik zo snel oud word hahaha xd
Heb het er ook altijd over met een vriend van me, Maar aan de ene kant begint je leven ook als je 30 bent. Dan heb je (waarschijnlijk) een gezin, kleine kindertjes (:

Al moet ik nog niet aan kinderen denken haha, heb ik echt geen zin in!

Ik kan juist niet wachten tot ik een jaar of 25 ben, klaar ben met m’n studie, werk, een vaste vriend heb, samen woon, misschien zelfs al een kind? hahaha!
Maar mensen zeggen ook altijd tegen me dat ik me ouder gedraag dan ik werkelijk ben, dat doe ik al sinds dat ik een jaar of 2 was, misschien dat het daar ook aan ligt :angel:

(Ik ben ook 17 trouwens)

ik kan juist niet wachten tot ik 19 ben! dan ben ik eindelijk van de middelbare school af:P dan begint het juist volgens mij(A) en ik moet nog 1,5 jaar
daaaaaamnt

Ik heb echt het idee dat ik jong sterf, omdat ik me geen toekomst kan zien voor mezelf :astonished:

Ik herken dit zó erg! Ik wil niet oud worden, zou echt willen dat ik mezelf nu kan ‘bevriezen’ en altijd 17 kan blijven… Ik vind mijn leven nu leuk!