16jr -> lloret

heeee,

een vriendin van mij wil volgend jaar naar lloret. ik ben dan net 1 maand 16 en zij is dan 17, bijna 18.

het probleem is dus dat ik 16 jr. te jong vind. ik denk ook niet dat ik van mijn ouders mag, als ik veel zeur misschien wel. maar ik heb dus ook geen zin om daar als jongste rond te gaan lopen & geen disco binnen te komen.

ik denk zelf dat we beter naar renesse ofzo kunnen gaan, maar dat wil zij dus niet. hebben jullie hier ervaring mee? ik zie er wel ouder uit, maar kom je makkelijk in de disco’s? hoe oud zijn de mensen die daar rondlopen? en waar kun je anders heen?

alvast bedankt!
xxxxxxxx

ps; geld ofzo is niet het probleem, het gaat meer om de leeftijd.

Ik zou het niet doen. Als het je eerste keer is dat je alleen op vakantie gaat al helemaal niet! Ik ga dit jaar naar Terschelling, en ik maak er gewoon iets leuks van met mijn vriendinnen.
Ik zou als ik jou was eerst naar een leuke jongerencamping in Nederland of België gaan, zodat je in ieder geval weet hoe het is om zonder ouders op vakantie te gaan :slightly_smiling_face:

hee! bedankt voor je reactie.
hoe oud ben jij nu dan?
ben je wel eens in lloret geweest?
xxx

ik heb hier geen ervaringen mee.
maar succes meid.
zie dit als een up.

Ik ben 15 (in juni 16) en ben nog nooit in Lloret geweest.
Maar ik weet dat het een echte ‘‘partycity’’ is, en dat er veel 17/18+ ers heengaan.

Het kan best hoor, ze zijn daar niet zo streng met leeftijden checken…
Maar als jij nu al een gevoel hebt dat iets niet goed zit zou ik niet gaan…
Ook moet je zeker weten dat de vriendinnengroep waarmee je gaat ECHTE vriendinnen zijn… Me nichtje ging namelijk vorig jaar met der “vriendinnen” naar Kreta. En toen gingen ze steeds ruzie maken met me nichtje en der alleen laten enzo ( dus stiekem weg en haar in het hotel achterlaten enzo) en met uit gaan gingen ze ook een keer allemaal met vreemde jongens mee en toen stond me nichtje alleen in de disco. (want zei wou neit met vreemde jongens mee enzo)

Dus volg je gevoel en weet zeker dat je met een leuke groep gaat…

met een leuke groep valt (gelukkig) wel te regelen.
ik ben alleen bang dat je zo aangekeken wordt, omdat
je jonger bent. dat vind ik dus 3x niks.

aan de ander kant: anders moet mijn vriendin wachten
totdat ze 18 is!
toch denk ik dat ik beter eerst renesse kan proberen…

up! :slightly_smiling_face:

:face_with_raised_eyebrow:?

Ik heb het idee dat het buiteland vooral leuk is voor 18+. Zeker als je voor het eerst alleen gaat zou ik lekker veilig naar Renesse gaan.

Ik was vorig jaar naar lloret, maar niet uitgaan enz.
het is ook gewoon gewoon leuk ^^’’

Ennnnnn, dit jaar gaan we met 6 meiden naar blanes (dichtbij lloret)
daar is een goedkoop appartement en kan je ook leuk uit :slightly_smiling_face:

we zijn trouwens ook allemaal 16 :slightly_smiling_face:
ik zou niet naar dat in zeeland (?toch?) gaan… ik hoor er veel slechte dingen over… Maarja ik houd je niet tegen XD

Ik ging zelf voor het eerst alleen naar het buitenland op vakantie toen ik 17 was & de gemiddelde leeftijd is toch 18 tot midden 20. Wij voelden ons dan ook nog wel vrij jong daar, laat staan als je net 16 bent.
Ik zou als ik jou was dit eerste jaartje lekker in Nederland blijven :slightly_smiling_face:

ik ben naar griekenland geweest vorig jaar zomer, ik ben 16.
maar wel met een jongerenreisorganisatie, alleen met vriendinnen mag ik pas als ik 17 ben van m’n ouders.
ik vind 't zelf ook wel te jong, je moet jezelf wel alleen kunnen redden - stel dat je ruzie krijgt bijv. moet je toch kunnen weten hoe je jezelf kan redden als je 18 bent kan je dat denk ik beter dan dat je 16 bent - etc. etc.
ikzelf vind 't te jong, je kan ook met een jongerenreisorganisatie gaan met die vriendin? dan heb je wel vrijheid, maar heb je toch nog iemand die alles regelt etc. (boodschappen, vliegtickets etc.)
sowiezo met ze 2é’n is wel tja het is wel spanje hé, je bent met z’n 2e toch best kwetsbaar, je hoort zoveel verhalen tegenwoordig…8D
als je met 'n hele groep van 6 gaat denk ik dat 't wel kan, maar met z’n 2e is toch wat weinig.

Ik zou 't eerlijk gezegd niet doen als ik jou was, en zou 't dit jaar lekker bij NL houden dan kan je toch altijd je ouders bellen als het niet goed gaat bijv.
En als dat goed gaat dan kan je volgend jaar altijd spanje proberen toch :wink:.

nja ik vind 16 wel jong.
Maar ik ben afgelopen zomer naar Blanes geweest, was toen 17. En we zijn toen 1 avondje in Lloret geweest en wij kwamen gewoon overal binnen. We werden niet gecontrolleerd ofzo… Dus dat is denk ik geen probleem.

En ik ben trouwens nooit alleen verder op vakantie geweest, dus dat was mij eerste keer. Ging gewoon prima hoor, ik vind niet dat je persee eerst naar nederland moet gaan. Maarja wij waren met een groep van 9meiden, dan is t ook misschien weer anders.

heej,
( we hebben het hier toch over Lloret de mar in Spanje? (want anders kan je dit als niet gepost beschouwen))
Ik ben in Lloret gweest, en het is daar idd echt een party city, het is er wel gezellig, maar zelf denk ik dat 16 jaar wel erg jong is, de meeste mensen die daar lopen zijn rond de 20…

k hoop dat ik je hiermee geholpen heb;) xx

Ik ga dit jaar met 2 vriendinnen naar Blanes.
Ik ben 17 en 1 vriendin is dan nog 16. Het is mis een beetje jong, maar ik zie er niet zo tegen op. En bij mij op school gaan er heel veel mensen na het examen naar Lloret.
Ik ben verder nooit alleen op vakantie geweest ergens anders.
Maar ik denk dat het in Nederland ook vast wel leuk is.
Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt en als jij liever nog niet wilt gaan, dan moet je dat gewoon tegen je vriendin zeggen.

heel heel heel toevallig ook app. europa ^^’’ ?

Ik weet niet meer precies hoe het appartement heet,
maar volgensmij heet het anders…