160 of 180 bed?

Mijn vriend en ik willen een nieuw bed kopen en twijfelen tussen 160 en 180. Wat denken jullie?

Hier de lange uitleg; (ja sorry. Als je geen zin hebt om te lezen vertel dan gewoon je ervaring met 160/180 XD)

Voornamelijk omdat we een nieuw matras nodig hebben en ik de ombouw die we nu hebben niet mooi vind. Daarbij willen we allebei graag een hoofdbord van stof.

Nu zijn we tot de conclusie gekomen dat we graag een boxspring zouden willen. Deze zijn er in sets te krijgen met hoofdbord en het ziet er gewoon leuk uit.
We zagen een superleuke bij de ikea alleen het probleem is dat de tweepersoons matrassen bij ikea maximaal 160 zijn, anders krijg je er 2 van 90.

De rede waarom we een tweepersoonsmatras nodig hebben is omdat we nu met het probleem zitten dat ik 's nachts tussen de twee matrassen in val en nu op de lattenbodem slaap en dan last van mn rug krijg. Als we dus een boxspring met 2 matrassen zouden nemen hebben we een soortgelijk probleem. Een boxspring met topmatras helpt ook niet want het topmatras houdt niet de matrassen eronder bij elkaar en dan gaat het toch weer schuiven en krijg je een kuil en rugpijn etc.

We wilden oa graag die van ikea omdat hij gewoon veel goedkoper is dan een boxspring van een beddenwinkel maar toch erg goed ligt. De hele set van 160 die we willen is 1500 euro oid en dat is echt een koopje voor een tweepersoons boxspring van die kwaliteit.

Voor een boxspring van een beddenwinkel zouden we minimaal 2500 euro kwijt zijn en dat hebben we helaas niet. We zouden eventueel ook alleen een matras kunnen kopen en die in onze oude ombouw doen maar een tweepersoonsmatras van 180x210 (maat van ombouw) vinden is lastig en dan kom je ook al heel snel op 1000 euro uit. Dan heb je geen topmatras, boxspring en hoofdbord…

Ik slaap dus eigenlijk bijna niet op mijn matras atm. Ik lig een stukje op mijn matras en een stukje op zijn matras, dit omdat ik niet graag aan het uiteinde van mn bed lig maar liever tegen hem aan of tegen een muur aan en dat is geen optie.

Ik denk dus dat 160 prima zal zijn aangezien we nu al heel veel ruimte niet gebruiken maar mn vriend twijfelt. Wat denken jullie?

Ik zou een matras van 160 nemen. Ik zelf vind een spleet tussen de twee matrassen niet zo fijn! Maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.

Ik zou ook een 160 nemen, makkelijker onderlakens vinden in andere en leukere kleuren mocht je dat willen. En dan heb je nog 1 matras i.p.v. 2, dat is lastig vind ik. En het is wel gezellig haha

Ik zou juist voor 2x90 gaan. Uit ervaring heb ik gemerkt dat een groot matras juist eerder een ‘kuil’ krijgt dan 2 matrassen, want de buitenkant van een matras is het stevigst.

Wat trouwens heel goed helpt tegen het verschuiven is om er anti slip matjes onder te leggen! En dan kun je er nog een 2 persoon topmatras op leggen (ook hier tussen antislip) en voila.

Oh en ik lig graag breed dus ik vind 160 voor mezelf sowieso te smal haha.

Ik heb zelf een 140 bed en mijn vriend en ik kunnen daar prima samen in slapen!
Denk dat 160 dus groot genoeg is en ik zou idd niet een met een spleet willen.

De 2x90 die we nu hebben, hebben na een half uur liggen al een gat van een cm of 10 :’)
Denk niet dat dat gebeurd bij een 2persoons matras…

Bedankt de rest :grinning:

Heb zelf twee 40 jaar oude een persoons bedden naast elkaar staan, de ene is 80 breed en de ander 90. Kwam ik pas achter toen ik beide bedden naast elkaar zette. Dat bredere bed is ooit van mijn broer geweest.

Alleen lastig om er passende matrassen voor te vinden, want het is nog de oude 1,90 meter lengtemaat. Tegenwoordig is het allemaal 2,00 meter.

Ja dit, dat vind ik ook neit fijn liggen

Ik heb zelf een 1.60 maar dat wil prima denk ik. Ik heb geen vriend ofzo dus nog nooit kunnen testen haha

ik vond het verschil tussen 1,60 en 1,80 echt niet opvallen.
maar op zich kan je ook 2 keer 90 nemen en dan zo een dun matrasdingetje er over, die heeft ikea wel voor 1,80 normaal gezien, want dat had ik in ieder geval ook.

Ik heb geloof ik 180, zo’n spleet is nog steeds vervelend. Hmm maar beide kan wel. Mijn vriend en ik zijn innimini, dus dit best is vrij groot voor ons.

Ik lig alsnog wel op het randje van mijn bed omdat mijn kat altijd breed gaat liggen.

Ik zou voor twee aparte matrassen gaan. Slaap zelf op 1 matras met mn vriend en merk toch wel dat er vrij snel een soort kuil in het midden komt. En plus, neem aan dat je vriend zwaarder is dan jij, dus misschien heeft hij ook wel een ander matras nodig om genoeg support voor zn rug etc te krijgen?
En om de matrassen bij elkaar te houden, wat hierboven gezegd wordt, anti slip dingen eronder of desnoods iets van een touwtje/lint om de matrassen heenbinden en dan daaroverheen je hoes, dan zie je er ook niks van, maar het bed blijft wel bij elkaar.