16 & pregnant.. Hoe denken jullie erover?

Goedenavonddddddd
Ik ben echt benieuwd hoe mensen denken over 16&Pregnant. gewoon om beetje te kijken…

Mijn mening:
BELACHELIJK. Heel veel meisjes zie je in dat programma die dan net een kind hebben, en dan gaat het niet eens goed tussen de “ouders”. Die meiden laten (bijna) alles aan hun moeder over, schreeuwen tegen hun moeder, terwijl HAAR MOEDER HAAR kind opvoedt!
Ik snap niet dit niet… je ben 16, je moet nog aan school denken enzo, en meisjes gaan dan al kinderen maken… kan niet tog?! of ben ik de enige die zo denkt? =S
En aan de andere kant is het toch ook een schaamte? Voor de “moeder” en de moeder van de moeder xd (de moeder van het 16-jarige meisje :p) want je BENT ZO JONG en je HEBT AL EEN KIND…

Ben echt benieuwd naar de reacties!

kissesss

Wow. O.o

vaak zijn die meisjes helemaal niet goed voorgelicht over veilig vrijen. ze weten heel veel dingen niet. en omdat sommige thuis vaak ruzie hebben zoeken ze de liefde die ze thuis niet krijgen bij een jongen… en ja, als je er dan zo weinig over weet kan het mis gaan… in zo’n geval vind ik een groot deel van de schuld bij de ouders liggen. zij hebben de verantwoordelijkheid om over anticonceptie te beginnen… maar dat is mijn mening.

Gatver… ik wil het niet eens no thanks. :'D

Ik vind het een leuk programma net als teen mom :’) vooral de problemen vind ik erg interesssant.

Ik moest gelijk aan Jenelle denken.

Anderen voeden het kind wel op en de vader peert hem er ook vandoor

Ik denk dat ze in dat programma dan ook wel dramatische gevallen laten zien hoor.
Natuurlijk zijn er veel tienermoeders nog niet klaar voor een kind, maar er zijn er ook zat die het een stuk beter aanpakken.

Ik vind het wel leerzaam, want elke keer als ik aflveringen van die serie kijk, zie ik wat ik op dit moment dus echt niet wil. En dat is dus zwanger worden. In die serie kun je zien dat de meisjes heel snel volwassen moeten worden en heel veel op moeten geven voor een baby. Jongens moeten dit ook, maar sommigen gaan gwn weg en verlaten de moeder en de baby.

Elke keer dat ik zo’n aflevering kijk, heb ik meer motivatie om niet snel aan seks te beginnen en het niet zomaar te gaan doen :wink:.

Negen van de tien keer heb ik medelijden met dat kind. Dan zorgt de moeder er slecht voor, is de vader er vandoor en hebben ze geen geld. Soms is er wel een stel bij die het dan nog oke aanpakt, maar 9 van de 10 keer… Er zitten serieus ook meisjes bij die 14/15 zijn, ik schrik daar serieus van. De meeste hebben het namelijk gewoon onveilig gedaan en die vent gaat er naar de bevalling gewoon vandoor.

nogmaals; ze maken geen kinderen, dat is een bewuste keuze.
dit zijn mensen die PER ONGELUK zwanger raken en geen abortus willen plegen, wat ik goed snap. ook heb je mensen die ze voor adoptie af staan, en ben je dan ook een schaamte en belachelijk? als je je kind op die manier een goede toekomst geeft en je eigen leven normaal houdt, naast dat het een ramp is je kind af te staan?
ik denk dat je niet zo snel moet oordelen.

en dat je een schaamte bent, ben ik ook niet mee eens. is het niet iets wat ook bij de ouders hoort, om je kind seksuele voorlichting te geven? je kunt je zoon moeilijk een condoom om komen doen, maar je kunt zeker er voor zorgen dat er condooms zijn, dat ie weet wat het zijn en dat je ze altijd moet gebruiken. en dan nog; als je puber een kind krijgt, en het wél goed aanpakt, dat is iets om juist trots op te zijn.

en nogmaals; kinderen maken, doe normaal zeg…

Nogmaals, waar maak jij jezelf in vredesnaam zo ongelooflijk druk over en wie ben jij om te bepalen wanneer mensen kinderen mogen verwekken of niet?

ja mee eens. het feit dat het aan/uit/aan/uit gaat met hun vriendje ligt ook voor een deel aan opvoeding hoor, hoe jij daar mee hebt leren omgaan. wat liefde is en hoe je daar mee om gaat. of; hoe je nee zegt als je geen seks wil hebben/geen condooms mee hebt.

maar hallo, dat ene stel dat het afstond ter adoptie vergeten jullie voor het gemak even? (@ts en rest)

@Clarimonde Inderdaad.

Haha ja tuurlijk zullen er “goede” stukken zitten, maar dan nog… O.o je bent zoo jong, en ze hebben idd geen ervaring ermee! =S
en ik vind niet dat het bij de ouders ligt, de jeugd van tegenwoordig is gwn erg eigenwijs! Ouders hebben de grip nie meer op de kinderen zegmaar. Denk je dat de ouders het geweldig vinden om te zeggen “Mn dochter is 16 en heeft een dochter! =D” denk het niet hoor…

ze dachten echt niet van; laten we leuk kindjes maken, yeah. en dan niet over de concequenties nadenken.
sorry, maar kan me echt ergeren aan jouw kort-door-de-bocht gedachten

wajoow doe ff normaal? ik vraag alleen om meningen van mensen hoe ze hier over denken? en k maak me nergens druk om. het is alleen mijn mening!

+1

alsof je ervaring hebt als je op je 25e voor het eerst zwanger bent? dan is het ook een eerste keer hoor…
nee ze vinden het niet geweldig, maar je zegt zelf; ouders hebben geen grip op kinderen. dat ligt dan dus ook aan de ouders, of niet dan? kinderen worden niet zomaar monsters hoor. ouders leren jou zoveel, tenminste dat zouden ze moeten doen, en dat bepaald, vooral in je tienerjaren, je gedrag voor een enorm groot deel, hoe graag jij ook wil denken dat je een eigen individu bent, je ouders hebben je gemaakt en je voor een deel gevormd.

hahahahah grappig hoe mensen hier zo uitflippen. ik geef alleen MIJN mening… en natuurlijk zijn er ook meisjes die hun kind goed opvoeden… ma k heb t ff over de meeste meisjes waarbij het gwn niet goed gaat…
maar dan nog iets… waarom moet je al op ZON JONGE leeftijd seks hebben… kom op zeg. sorry,maar weer mijn mening, ben je gwn te jong voor.