16 jaar en lukt niet om een baan te vinden...

Hallo allemaal,
Ik weet dat er al een algemeen “werk” topic is, maar ik heb daar niet mijn antwoord in kunnen vinden.

Nu dus mijn probleem, ik wil graag wat geld verdienen en dus wil ik een baantje, maar ik ben dan zo iemand die niet wilt werken… : :dry: Maar bijvoorbeeld de h&m of zo zou ik wel leuk vinden, maar mijn Vraag is dus, kan je bij bijvoorbeeld h&m/newyorker/c&a of een andere winkel met mode werken zonder opleiding (ik ben 16 jaar en k doe 4 vmboT en heb geen werk ervaring… )

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en bedankt voor jullie moeite :wink:

Ja hoor, denk van wel.

Maar is je vraag dat je niet weet of je mag werken of dat je wilt werken maar geen baan kan vinden of niet aangenomen wordt?

Uhm ik weet niet of je als 16 jarige zonder opleiding, ervaring en diploma mag werken bij zulk soort winkels

Lijkt me wel. Ik denk niet dat je een opleiding nodig hebt om als winkelmedewerkster aan de slag te gaan.
Gewoon solliciteren, je merkt vanzelf wel of ze je willen!

haha oké, bedankt ! :wink:

Bij dat soort winkels is het best lastig om aan de bak te komen. Ik heb het zelf ook een poosje geprobeerd maar ze hebben daar veel mensen die solliciteren, dus veel keus, waardoor ze kritischer gaan kijken. Ze hebben daarom ook liever iemand met ervaring die ook wat ouder is.

En aangezien alles op ze gat ligt, vragen kledingwinkels ook minder om personeel, puur omdat er minder werk in is.

Ik zou als ik jou was gewoon proberen bij een supermarkt of andere detailhandel. Daarnaast kan je bij sommige restaurants / andere horeca gelegenheden ook aan de bak zonder ervaring.

Je zal sowieso altijd onder aan de ladder moeten beginnen… Sommige hebben geluk met een tof baantje, maar kijk gewoon naar wat er op dit moment mogelijk is voor jou. Mij leek het ook tof om in een kledingwinkel te werken, maar na vaak proberen gaf ik dat gewoon op haha.

Ehh ga maar eens beginnen met vakken vullen of uberhaupt iets wat je kunt vinden. Je kunt blij zijn als je tegenwoordig ook maar iets kunt vinden.

Kan alsnog in het bijbaantjes topic.