16 jaar > 21 jaar.

Hee meiden. Ik heb een vraagje. Het zou best kunnen dat dit topic er al is, en zou me ook niets verbazen, maar ik kon niet iets vinden wat op mijn ‘probleem’/vraag lijkt.

Ik zit nu met een jongen te daten die 21 is. Hij is net 21, sinds maart. En ik ben 16, en word over 3 maandjes 17. Maar, ik wou dus vragen, wat vinden jullie hier van?
Op basis van leeftijd.

En om duidelijk te zijn, hij is hardstikke aardig en lief. We zitten wel op het zelfde niveau kwa praten en weten enzo. Ookal vinden jullie hem te oud, dat veranderd mij niet. Maar ik ben gewoon heel nieuwschierig erna als jullie dat zouden zien/horen.

Ik vind het leeftijdsverschil gewoon normaal.

Ik vind dat 17 en 21 wel kan hoor… jullie schelen dan net 3,5 jaar. dat verschil ik ook met mijn vriend. Ik ben 19 en hij 23.
zolang hij jouw nergens toe dwingt en gewoon een goede jongen voor jou is, lijkt het me geen probleem. Veel meisjes vallen op jongens die ouder zijn, omdat veel jongens van je eigen leeftijd onwijs kinderachtig lijken:)

In liefde en oorlog kan alles.

Al vind ik het wel raar als iemand van [willekeurig getal] 17 met iemand van [willekeurig getal] 47 heeft. Wat ik de laatste tijd steeds vaker op GS zie. Wat me toch doet denken aan pedofielen.

Dat is niet zo’n probleem lijkt me, als je 30 en 34 bent zegt niemand er meer iets van!!

Mijn ex van 20 heeft sinds kort een vriendin van 15 en toen ik het hoorde vond ik het echt veeel te jong. Maar als ik er over nadenk vind ik dat, als je een beetje op hetzelfde niveau zit, het helemaal geen probleem is! Het was meer mijn jaloerse gedrag denk ik whaha.

Neuh, dat vind ik geen gek verschil.

In principe vind ik het niet heel groot, maar als jij nog op school zit en hij al studeert/op zichzelf woont vind ik het wel groot.

Vind ik goed kunnen.

bijna 17 en 21 vind ik geen enorm leeftijdsverschil dat kan prima :slightly_smiling_face:

Kan makkelijk.

Dit. Ik ben 16 en mijn vriend is 20 en dat vond ik eerst ook best een heftig leeftijdsverschil, maar het valt echt heel erg mee! Je moet alleen wel met wat dingen rekening houden. Jullie zitten in verschillende levensfases, en kunnen daar later best last mee gaan krijgen, dan moet je zeker weten dat je echt wil vechten voor je relatie.

Ik vind het leeftijdsverschil ook gewoon normaal hoor

Hij woont nog bij zijn ouders, maar hij zit niet meer op school. Heeft wel ongeveer full time baan. Ik zit nog wel op school, maar ja.

Maar oke, ik was er even benieuwd naar!
Ik was wel is aan het daten met een jongen (toen was ik net 16), en hij 23. 7 jaar. Dat vond ik wel te veel, dus dat ging ook niet echt door.

@parsprototo wat bedoel je met de levensfases? Want naar mijn idee zitten we sowieso rond dezelfde ideeën kwa alles. Als ik mezelf met me zus (22 jaar) vergelijk dan vind ik mezelf volwassener. Niet qua gedrag, maar kwa doen en willen etc.

Ik ben 15, mijn vriend 21 en daar reageert ook niemand raar meer op na een jaar.
Tussen ons werkt het perfect maar zoals al gezegd, je moet wel met wat dingen rekening houden.
Jullie vriendengroepen, ouders, ervaringen en behoeftes op seksueel vlak, jullie school/studeer/werksituatie, het feit dat hij misschien al op zichzelf woont en jij thuis, jij moet je nog aan de regels van je ouders houden en hij niet, en het feit dat hij dingen misschien heel anders ziet omdat hij nou eenmaal ouder is.

Het is in deze tijden echt geen opzienbarend leeftijdsverschil meer, gewoon doen waar jij je goed bij voelt en je niks aantrekken van anderen!

Ik vind het verschil best groot eigenlijk. Niet dat het niet kan werken, maar je zit wel in een andere fase van je leven en dat verschil kan je wel eens gaan merken. Maar goed, wie niet waagt, wie niet wint dus ik zou zeggen: probeer het en je komt er snel genoeg achter of het werkt. :slightly_smiling_face:

Met levensfases bedoelt ze dus bijvoorbeeld dat jij op school zit en hij werkt.

(Je spelt trouwens qua niet kwa. Ik wilde niks zeggen maar na drie keer werd het me teveel. Je spelt het af en toe wel en dan weer niet goed. QUA)