16 en samenwonen?

Haimensjes! Hierby vraag ik jullie mening over 16 jaar en same.wonen. Ik heb al een tijdje een vriend (hij 24, ik bijna 16) en ik fantaseer toch wel over met hem samenwonen… We smsen wel dat we met elkaar willen samenwonen, maar das niet echt serieus… Ik zit er toch wel aan te denken… Hoe moet ik hem dat vertellen?

Over een paar jaar kun je ook nog prima gaan samenwonen? Ik vind je er te jong voor… Maar goed, hoe wil je het hem vertellen? Nou gewoon: ‘Wat vind je ervan om samen te gaan wonen?’

Dat zeker ja.

en je ouders vinden het goed?

Het is ook afhankelijk van hoe lang jullie al samen zijn, maar persoonlijk vind ik je te jong.
Bij samenwonen komen een heleboel verantwoordelijkheden kijken, en je zal dan volledig afhankelijk van hem zijn betreft geld bijv.

Het is logisch dat je graag zo vaak mogelijk bij hem wilt zijn, maar samenwonen kan altijd nog. Ik zou nog minstens even 2 jaar wachten… tot je iig volwassen bent.

Blijf toch zolang mogelijk bij je ouders… je gaat ze nog missen later.

Ik ben ook 16 en ik begrijp je denk ik wel, je wil graag hele dagen met hem zijn maar meis ik denk dat dat je echt op je zenuwen gaat werken, hij wilt dat natuurlijk omdat hij al ouder is, volwassener. Maar jij hebt nog een leven voor je! Je moet hier echt over nadenken! En ik zou zeggen dat je er te jong voor bent ja…

+ hoe wil je dat gaan betalen? Ik bedoel, jij moet naar school en met een bijbaantje verdien je iets als 3 euro per uur? Enig idee wat samenwonen kost?

Ik snap idd dat je heel graag bij je vriend bent, maar het is gewoon nog geen optie.

We hebben ongeveer een maand, maar ik weet zeker dat het goed zit :slightly_smiling_face:

Je bent 16, hebt net een maand een vriend en wilt gaan samenwonen?

Ik zou nog even lekker wachten. Je kan nu nog genieten van het onderdak van je ouders, het ‘‘meeliften’’. Zodra je uit huis gaat wordt het alweer stukken moeilijker.

Niet doen. Gewoon niet doen.
Kind, je bent 16 en je hebt een maand. Natuurlijk zit het nu nog goed, een maand is superkort.

Mocht je het toch doorzetten, dan zou ik eerst eens realistisch naar m’n financiële situatie gaan kijken. Want jij verdiend waarschijnlijk heel weinig geld, en sowieso te weinig om van samen te wonen.
Het zit er voorlopig gewoon even niet in denk ik. Ik zou eerst zorgen dat ik wat langer met m’n vriend samen was, een maand is echt veel te kort om daar iets goed over te zeggen.

Inderdaad, gewoon niet doen.

Een maand? Nou dan zou ik je als ouder echt heel hard uitlachen als je dit voor zou leggen, als ik heel eerlijk ben. Het is geen droom die je op dit moment werkelijkheid kan laten worden ben ik bang.

Na een maand ben je nog helemaal verliefd en vind je vaak niks wat je kan gaan irriteren aan je partner, wat begrijpelijk is. Het voelt goed en dat hoort ook zo, maar er komt meer kijken in een relatie. En daarbij hoe wil jij dit gaan betalen? Ik mag niet hopen dat je denkt dat jouw ouders dit gaan betalen. Als je uit huis gaat, wees dan ook echt zelfstandig en zorg voor je eigen centen.

Geniet er nog lekker van om thuis te wonen en als je dan 18 bent en volwassen en zelfstandig, jullie zijn nog samen en je hebt een baan, school afgemaakt en hebt een financieel plan en ook wat betreft je studie, dan kan je daar is over na gaan denken. Maar geniet nou nog maar even van het kind zijn.

Niet doen…
Je hebt een maand… er zit een groot leeftijdverschil tussen jullie (niet dat daar wat mis bij is, maar je bent nog niet eens 16 dus op die leeftijd is dat wel veel).
Ik zou eerst maar eens kijken of het wel gaat werken. En zelf na 3 jaar kan het nog uitgaan… dus.

Ik ben een enorme zeikerd, maar jij bent dus 15 en hij 24. Dat vind ik sowieso al veel verschil. En dan samenwonen? Uhm nee, sorry.

Dit kan toch haast niet serieus zijn…

Een maand? Oké dat is best absurd.