16 and pregnant

Wat zou jij doen als je zwanger zou raken op je 16e?

• zou je het aan je ouders vertellen
  • zou je het aan je vriend vertellen
  • hoe zou je het opvoeden
  • zou je een abortus plegen
  • zou je het laten adopteren

een vriendinnetje van mij was 15 toen ze zwanger raakte. en ze heeft een abortus laten plegen, en ze heeft er nog steeds spijt van. maar als ze het zou
laten geboren, is dr hele jeugd in puin.
ik vraag me af hoe de chicks erover denken.
xkus liefs

dat kan niet meer want ik ben bijna 18 :stuck_out_tongue:
maar als het gebeurt zou zijn zou ik het weg laten halen…

ik zou op die leeftijd abortus plegen

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik ben ook al 22 :stuck_out_tongue: maar ik zou het opvoeden. Weet ook zeker dat mijn ouders voor 100% voor mij klaar zouden staan en zouden helpen, dus dat maakt de keuze ook al een stuk gemakkelijker. Daarbij zou ik denk ik nooit een abortus kunnen laten plegen.

maar als je eens kijkt naar 16 and pregnant dat is nou volgens mij op mtv, dan zie je wel echt dat die meiden gewoon geen uitgaansleven meer hebben, of gewoon even weg kunnen zonder meteen vanalles te moeten regelen. ik zou ook geen abortus kunnen plegen, maar ik zou er wel over twijfelen…
xoxo

Ik zou een condoom gebruiken :grinning:

okee dat is best gemeen maar het is wel de harde waarheid. Sorry hoor maar iedereen weet toch dat je voorbehoedsmiddelen hebt ? en als je het zonder doet, je zwanger kan raken -.-’

Ehm… 'T zou mij zowieso niet overkomen
want ik wil nog geen seks… niet nu tenminste later.

dat zoiezo,
dat snappen de meeste mensen ook wel, maar t kan ook zijn dat het condoom was gescheurd en dat je dat pas een paar dagen later te horen krijgt…:wink:
x

Abortus plegen.

abortus plegen/adoptie

ik zou nooit abortus plegen en ik zou het ook niet laten adopteren
en ik ben geen 16 meer x]

Maar in de meeste gevallen is dat niet het geval :stuck_out_tongue: Dat het condoom scheurt xD

Ik zou dood zijn als mensen er achter kwamen. Maar écht dood.
Door onze godsdienst en cultuur bestaaaat zoiets niet.

Ik denk abortus. Ben er echt niet klaar voor om een kind op te voeden en zulke grote verantwoordelijkheden te hebben. Ik wil juist heel graag 16 worden (over een half jaar) vooral voor het uitgaan enzo. Dat kan dan allemaal niet meer. Je moet er echt heel veel dingen voor laten gaan.

Wat zou jij doen als je zwanger zou raken op je 16e?

• zou je het aan je ouders vertellen
    Ja, tuurlijk toen ik 16 was dacht ik dat ik misschien zwanger zou zijn, en toen had ik het ook aan mijn vader verteld van stel dat het nu wel zo is… en toen zei hij ook heel vrolijk en voor de grap, dan word ik opa!!

• zou je het aan je vriend vertellen
    Ja tuurlijk we hebben het samen gedaan.

• hoe zou je het opvoeden
    het kind zou gewoon bij mij komen te wonen ( en mijn ouders) en ik ga verder studeren

• zou je een abortus plegen
    nooit

• zou je het laten adopteren
    nee ook dat niet

Een vriendin van mij was ook 15 dat ze een kind heeft gekregen, en andere vriendin van mij is nu net bevallen en die is 18.
Ik ben trouwens nu 19 dus ik zal nooit op mijn 16de zwanger worden haha

Abortus,

Ik heb het mijn vriend verteld maar mijn ouders niet,
achteraf gezien had ik het willen houden en er zelf voor willen zorgen ( :
Of het me ook gelukt zou zijn is een ander verhaal.

Ben best verbaast over het feit dat iedereen hier zo makkelijk ABORTUS roept.
Geloof me, het is wel even 3x slikken als je je kindje weggezogen ziet worden.

dat zou ik ook zeggen, maar op het moment zelf lijkt het me toch veel moeilijker. ik zou het sowieso niet houden, desnoods adoptie.

Dat snap ik ook wel, maar adoptie lijkt me veel naarder.
Ik ben trouwens al 19:'3 maar ik zou nu nog steeds geen kind houden.