16 & 21?

hoi,
ik vind een jongen heel leuk en hij mij ook.
alleen ik ben 15 en hij 21. hij is super lief en gedraagt zich als iemand van 18
hoe mijn ouders er over denken weet ik niet. ik heb het wel een keer gevraagd maar nooit antwoordt gekregen.
ik ken hem van de kerk. hij heeft nog nooit een relatie gehad, want hij is heel erg verlegen en zo.
we zijn al een keer naar de film geweest en naar de kermis. morgen hebben we samen jeugd avond(alle jeugd komt bij elkaar van de kerk om te partiën) en denk dan dat hij me dan gaat vragen of ik zijn vriendin wil zijn.
oo, ik heb nog ook nooit een relatie gehad met iemand(ik ben ook heel verlegen). ook vind ik het dan moeilijk hoe je het dan in bed doet :sex: :hugs: [size=78%] en zo :flushed: :bowing_man: [size=78%]HELP ME

Ik herken me wel behoorlijk in wat je zegt! Mijn vriend is 21, ik ben zelf 18 en leerde hem kennen toen ik 15 was. Maar ik voel helemaal geen verschil als we samen zijn (of überhaupt aan ons beiden - behalve dat hij altijd met goede raad aan komt zetten), en ik ben het ook al heel mijn leven gewend om met oudere mensen om te gaan (ik durf ook wel van mezelf te zeggen dat ik me vaak volwassener gedraag dan leeftijdsgenootjes). Dus ik kan uit eigen ervaring zeggen dat die twee aspecten er wel voor zorgen dat zo’n leeftijdsverschil gevoelsmatig héél veel minder wordt :slightly_smiling_face:

Maar daar vanaf gezien vind ik, puur naar jullie leeftijd gekeken, 16 en 21 wel een iets te groot verschil. Maar again - ik snap wat je bedoelt verder dus kan ik het me voorstellen dat ik het zelf in zo’n situatie niet als een issue zou zien.

Lollie, in bed… mag dat? jullie zijn gelovig. Dat is seks voor het huwelijk?

Ik vind het wel kunnen. Ik weet ook nog dat mijn moeder, toen ik 16 was, zei dat zij de maximumleeftijd voor een vriend 21 jaar vond.

ja weet ik, mijn vriendinnen vinden het niet goed( zijn streng gelovig) ik ben niet zo streng gelovig ik weet dat bijna iedereen van de kerk seks heeft gehad voor het huwelijk. ik vind het niet erg en weet zeker dat ik het niet ga volhouden. ik ben niet zoon meisje dat rokjes draagt en lipjes gestift naar de kerk ga. ik ben meer zoon typ van kom maar op maar dan wel weer verlegen. heel afwisselend

ja ik weet het geen seks voor het huwelijk. ik weet van mezelf dat ik de verleiding niet kan weerstaan. ik ben wel gelovig maar ik vind dat je dat wel mag doen.

Niet alle christenen maken een probleem van seks voor het huwelijk :wink:

Maar @TS 16 en 21 vind ik een heel ander verhaal dan 14&22 (haha dat topic hahaha). Zo te horen vond jouw moeder hem ook erg aardig, dus dan lijkt het me geen probleem.

Ik vind dit kunnen. Het is in principe maar 5 jaar verschil. Nu doen mensen er nog moeilijk over omdat je allebei in een totaal andere levensfase zit, maar je geeft aan dat dit eigenlijk ook niet heel erg het geval is. Hoe ouder jullie worden, hoe minder het leeftijdsverschil ook opvalt. Ik zeg doen dus!!

Ik vind het nog net kunnen.

Het kan wel hoor!

16 & 21 kan gewoon!
Ik bedoel maar het is helemaal niet erg om met iemand te hebben die wat ouder is!

Mijn vriend en ik schelen 6 jaar. Ik ben 16 en hij 22. We zijn al anderhalf jaar gelukkig samen. Er zijn wel degelijk dingen waar je rekening moet houden, maar als jullie praten over de verschillen in jullie levens op dit moment en duidelijke afspraken maken kan het prima. Wel zo snel mogelijk aan je ouders vertellen hoe oud hij is! Het is niet fijn voor ze als ze het idee krijgen dat je ze buiten sluit