15 kilo afvallen

Hoi iedereen,
Ik wil graag 15 kilo afvallen voor de zomer. Het enige probleem is dat ik niet veel lust. Ik lust bijvoorbeeld helemaal geen fruit (behalve banaan) en ik lust geen salades en sla ect. Ook lust ik geen rauwe groenten zoals tomaat, komkommer ect. Maar toch wil ik erg graag 15 kilo kwijt (ik weeg nu 75 en ik wil dus 60 wegen). Heeft iemand tips? Ik sport niet op dit moment omdat ik geen buiten sporten kan doen omdat ik heel erg astmatisch ben in deze tijd van het jaar. Weten jullie ook toevallig een paar ideeën over sporten die ik wel kan doen? Thuis bijvoorbeeld, of binnen sport? Ik kan iig niet naar de sportschool want dat vind mijn moeder niet goed. :frowning_face:

Zou graag tips willen hebben.

Liefs, Rose.

Wat is je lengte?

Smoothies maken van gezonde dingen? Dan krijg je het al makkelijker weg.
Maar sowieso toch proberen te eten, ondanks dat je het niet lekker vind. Heb ik ook gedaan en nu lust ik haast alles. :slightly_smiling_face:
Wat eet je nu dan normaal gesproken ongeveer?

Waarom wil je 15 kg afvallen?

Ik kan niet geloven dat je sla niet lust, je kan het op allerlei verschillende manieren bereiden, verdiep je er eens in. En anders: gewoon eten, kauwen en doorslikken tot je vol zit, klaar.

Ik ben 1.68 trouwens.
Ik eet nu ook niet heeeel ongezond hoor. Ik eet brood met kaas enzo en geen zoet beleg. En ontbijtkoek en yoghurt. Verder eet ik gewoon groente bij het avond eten, peentjes, brocolli, bloemkool ect. Ik lust alleen geen sla en rauwkost. Ik wil ook heel graag op een sport, basketbal ofzo. Alleen ik weet niet welke sport het beste is om af te vallen? Ik moet wel rustig aan beginnen omdat ik heel erg astma heb en ik heb totaaaal geen conditie. Ik ben na 10 keer springen al helemaal bekaf.

15 kilo is veel hoor! Dat hoeft helemaal niet.

Kun je hier eens een lijstje neerzetten wat je per dag eet?
Dan bedoel ik:
Ochtend: …
Tussendoor:…
Lunch: …
Tussendoor:…
Avond: …
Tussendoor…

Dan is het voor ons gemakkelijker te beoordelen.

Je zou trouwens hier ook eens kunnen kijken. http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/gezond-afvallen-samen-afvallen-4-lees-de-beginpagina-261611.0.html

Precies. En in het afvaltopic voor meiden met meer overgewicht ben je ook welkom (:

Vind ik wel een goeie! Ga ik me eens in verdiepen, ik vind drinken toch sowieso makkelijker dan eten en het is makkelijker voor de maag om te verteren.

Tips voor ontbijt: havermout met yoghurt, een smoothie (of toetje) van banaan, yoghurt en lijnzaad, (2) boterhammen met zoet broodbeleg (chocopasta kan ook gewoon), brintapap, quinoa
Drinken: water, thee, koffie
Zorg ervoor dat je ontbijt goed vult zodat je niet zo snel trek hebt in kleine tussendoortjes.

Lunch: 1!!! boterham met kaas of vleeswaren (behalve magere kaas of vlees zoals rookvlees, dit kan wel gewoon), gerookte zalm, sandwichspread, rookvlees, kip/kalkoenfilet, smoothie (probeer ook eens groene smoothies of smoothies met banaan en ander fruit, banaan overheerst bijna altijd)

Avondeten: Vis, kip, kalkoen, zoete aardappels, Broccoli, zilvervliesijst, quinoa, spinazie, andijvie, kool, volkoren pasta kan 1x per week

Tussendoortjes: Noten, kokosnoot, echte pure chocolade, gedroogd fruit, gekookt ei en pak als je echt honger hebt een boterham.

Tip: boterhammen kun je ook toasten.
Tip: probeer zo min mogelijk suiker en zout tot je te nemen.
Tip: laat die frisdrank dus staan!!! Drink water, koffie of thee… uiteraard zonder suiker. Nee, ook geen light of zero producten zijn toegestaan!
Tip: ga met dit weer schaatsen, hardlopen of ga juist op een sport zoals tennis.
Tip: Max. 2 tussendoortjes per dag, probeer hier echt naartoe te werken en eet niks net voor het slapen/hoofdmaaltijden.

Oohja je kan hier best vanaf wijken maar probeer veel meer van deze dingen te eten in plaats van ongezondere dingen.

Die 15 kilo is erg rigorous voor jouw lengte hoor. Die 75 kilo is eigenlijk nog niet eens zo’n probleem, maar 60 kilo vind ik persoonlijk wel vrij licht eigenlijk. Probeer wat gezonder te eten en het liefst ook wat meer te bewegen (zumba of yoga, insanity kun je allemaal op internet vinden en gewoon op je kamer doen!). Dat zal vast wel al wat schelen op je gewicht maar is vooral goed en gezond voor je en dáár moet je het voor doen.

Je kan al die groentes en fruit wel leren eten?

Dit, slotje