15 en zwanger. wat nu!

Ik zal mijzelf eerst even voorstellen,

Ik heet Eva. Ik ben paar maanden geleden 15 geworden. Ik ben helemaal uit Rusland geadopteerd omdat ik daar mijn ouders kwijtraakte. Gelukkig heb ik nu twee adoptie ouders die echt van mij houden (L).
Maar ik heb ook een vriend die ik al mijn hele leven lang ken, want die is (half) Russisch, en dat wil ik zou houden…

…maar hoe het er nu uit ziet denk ik dat hij mij in de steek laat…:cry:
Want ik ben in verwachting. Ik heb al meerdere keren seks met hem gehad, en dat ging altijd veilig enzo met condoom. Maar blijkbaar is het dus een keer fout gegaan. Toen ik het gevoel kreeg dat ik zwanger was stuurde ik hem al SMS om hem al voortebereiden. Ik vroeg aan hem wat hij ervan vond als we al een kindje zouden hebben. Natuurlijk die typische boy reacties va “waarom vraag je dat.”. Toen had ik toch tegen hem gezegd dat ik denk dat ik zwanger was, dus gingen we naar de huisarts en inderdaad: het vrucht is al 12 weken oud! Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen! En dat gevoel heeft mijn vriend ook. Ik had gisteren nog met hem afgesproken maar hij zegt gewoon niks meer tegen me! Ik weet het niet. Moet ik abortus plegen of zou ik ons kindje houden?

Alsjeblieft geen gemene reacties…maar reacties van mensen die er verstand van hebben…of gewoon advies kunnen geven.

Oeps ik zie dat ik perongeluk twee keer heb geklikt…kan iemand de onderste verwijderen a.u.b… :smiling_face_with_three_hearts:

Dat is jouw keuze. Máár als ik jou was zou ik een abortus plegen óf het kind laten adopteren.

Wat er eerdfer al gezegd is.
Het lijkt me ook zinvol om je (adoptie)ouders bij de situatie te betrekken. Zij kunnen je steun bieden.

Oh jeetje… wat een situatie!
Doe wat je hart je ingeeft. Dat klinkt zo makkelijk, maar het is zo waar. Praat er met je vriend over. En met je ouders. Praten, moet je echt doen.

^Idd. Hoe kijk jij er tegenaan? Zie jij jezelf op deze leeftijd al een kindje verzorgen? Heb jij de middelen om een kindje te verzorgen?

Bespreek het met je ouders inderdaad.
Het is het echt niet appeltje eitje om een kind op te voeden! Dus je moet daar niet te licht over denken(overigens ook niet over abortus, want dan zou je nog psychische problemen kunnen krijgen).

woow heftig, maar als ik jou was zou ik er even goed met iemand over praten.

Oei, dit is echt kut.
Ik zou er met je adoptieouders over praten, zij gaan je zeker helpen. (:
Ik vind je vriend geen goede vriend als hij je in zo’n situatie in de steek laat. Ik zou eens goed met hem praten en zien hoever jullie relatie staat.
Maar of je het kindje houdt of niet is helemaal jouw keuze. Laat je door NIEMAND (ouders/vriend/…) dwingen om je kind te houden OF om abortus te plegen. Denk er zelf goed over na, het is jouw keuze.
Heel veel sterkte. <3

Praat er over met je adoptie ouders. Wie weet willen zij jouw kind wel ook opvoeden, of pleeg abortus, of laat een ander je kind opvoeden.

Jeetje, wat een rotsituatie… ik zou zelf het abortus laten plegen, want kijk nou… je bent 15. als je straks een kind hebt, heb je geen tijd meer voor school en moet je ook voor je kind zorgen en je kind onderhouden. dit kost bakken vol geld! dan moet je ook gaan werken enzo en zonder opleiding kom je nergens later. ik zou echt abortus laten plegen, adoptie lijkt me veeeel moeilijker aangezien je je kindje dan al gezien hebt.

en heel veel succes enzo hiermee, ik vind het echt onwijs rot!

Ik weet zelf hoe het is om geadopteerd te worden…maar ik ben mijn ouders voor goed kwijt. Ik denk er nog goed overna. De dokter zei dat we het voor 22 weken moest weten. Vooral mijn vriend heeft het er echt moeilijk mee.

misschien een wild idee, maar misschien willen je ouders jou kind adopteren. zo ben jij er niet helemaal verantwoordelijk voor maar kun je het wel verzorgen en zien opgroeien?:face_with_raised_eyebrow:??

Je weet hoe het is om geadopteerd te worden, maar je weet niet hoe het is om je kindje af te staan… Ik denk dat dat héél moeilijk is. Heb al vaak gelezen dat vrouwen daar later spijt van krijgen.
Maar zoals ik al zei: laat je NIET beïnvloeden (maar overweeg wel goed alle pro’s en contra’s).

Praat er inderdaad over met je ouders, en veel sterkte

Jeetje, wat een rotsituatie…
Als ik jou was zou ik het kindje laten weghalen.
Je lichaam is op jouw leeftijd nog niet sterk genoeg voor een zwangerschap en er kunnen bij de bevalling veel complicaties voorkomen. Daarbij lijkt adoptie mij emotioneel gezien zwaarder dan een abortus…

En natuurlijk heel veel sterkte!

In de zin van: hij denkt dat het zijn schuld is?
of in de zin van: hij wilt geen vader worden?
in het geval van de tweede moet hij misschien eerst eens denken hoe dit voor jou is.