15 en 23

hallo,
ik heb een vraagje,
ik heb een vriend sinds 1 maand en hij is 23 jaar oud,
mijn ouders weten van niks,
ik wil wel verder en hij ook.
maar ik durf het niet aan mijn ouders te vertellen.
hebben jullie misschien tips zodat ik het toch durf te vertellen want ik weet echt niet hoe ik het zeggen moet.

ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.

x

Dat jij zoiets niet durft te vertellen…dat betekend dat jij zelf ook weet dat het niet helemaal normaal is toch?

Opzich vind ik dat op deze leeftijd best een groot verschil, maar oke
Ehm gewoon eerlijk zijn tegen je ouders lijkt me
Gewoon beginnen met; mamaaaaa… ik heb een vriendjeeee *puppyogen*
En dan begint het gesprek en als het over z’n leeftijd gaat zeg je zoiets van
tjaa… hij is wel 23… (A)
Zoiets? xD

Oké.
Ik zou eerst eens een beetje voorzichtig proberen te kijken wat je ouders zouden vinden. Probeer eens met iets te beginnen en dat voorzichtig in de richting van relaties met dergelijke leeftijdsverschillen de leiden.

Alleen moet ik zeggen dat ik 15 en 23 een groot verschil vind, ook op het gebied van seks en alles in die richting lijkt mij het moeilijk.
En als ik een dochter had van 15 en die kwam thuis met een vriend van 23 zou ik haar eerst héél grondig aan de tand voelen en die vriend ‘‘onderzoeken’’, maar dat ben ik…

Dat ook.
Mijn eerste vriend was 3 jaar ouder alleen ik vond het moeilijker te zeggen dat ik een vriend had dan om te zeggen dat hij ouder was (maar 3 jaar is ook niet zoveel).

Ik heb altijd vriendjes gehad van een paar jaar ouder… ik zeg niet dat het handig is maar ik heb er wel veel van geleerd. En leeftijd is maar een getal, mijn huidige vriend van 29 (ik ben 18) is veel meer op de zelfde golflengte zegmaar dan de vorige van 20. Dus het maar net hoe hij is. Maar ik zou er iig niet te zwaar aan tillen want het is toch maar een vriendje, kleine kans dat je niet met hem ga trouwen dus breek je eierkopje er niet over:D

Dat is zeker waar, maar 15 en 23 is meestal een iets andere golflengte.
Naja, eigenlijk heb ik geen recht van zeuren, ik was twaalf toen ik iets met iemand van 15 had (dat was mijn eerste vriend wat ik een halfjaar met wie ik een halfjaar iets gehad heb en eigenlijk nu mis, domdomdom).
Maar toch… I wonder…

Niks slechts tegen jou bedoelt hoor, maar ik vraag me echt af wat een ‘‘jongen’’ (want je bent dan eigenlijk een man) van 23 jaar in een meisje van 15 zoekt. Op die leeftijd is dat verschil gewoon echt te groot.

Tegen de wet

Dat zéker ook… iig als jullie een seksuele relatie hebben

Mijn vriend en ik waren ook 23 en 15. Mijn ouders schatten hem in het begin 18 ofzo, dus dat was een voordeel. Je kunt ze eerst kennis laten maken en na een paar keer pas zeggen wat de echte leeftijd is, je hebt er dan natuurlijk een voordeel aan als hij er heel jong uitziet.
(We zijn nog steeds samen na 16 maanden.)

Sorry dat ik ernaar vraag, en je hoeft niet te antwoorden want dit is een privé zaak, maar hadden jullie op die leeftijd dan ook een seksuele relatie? Want ik denk dat de meeste meisjes van 15 daar echt nog niet aan toe zijn en een ‘‘jongen’’ van 23 duidelijk wel

Dat vraag ik me ook eigenlijk af.

Je weet wel denk ik zelf hoe je ouders reageren
Jij kent tenslotte je eigen ouders
Ik zou met ze praten erover, maar WACHT er nog mee… neem hem desnoods mee. Laat hem alvast zich voorstellen. oja en wat vindt hij ervan?