15 en 19

Ik heb een ontzettend leuke jongen leren kennen, alleen ik ben 15 en hij is 19. Wat vinden jullie van dit leeftijdsverschil? Ik zou ook echt echt niet weten hoe ik het tegen mijn moeder zou moeten vertellen. Iemand hetzelfde meegemaakt en tips?

Ik weet het niet, het is ‘maar’ 4 jaar, maar op die leeftijd is het een groot verschil. Jij zit nog op de middelbare school en hij studeert al neem ik aan. Als jullie beiden 5 jaar ouder waren, vond ik het geen probleem, maar nu zitten julllie in verschillende levensfases, dus ik vind het niet echt kunnen nu

Ik vind het echt afhankelijk van de personen of het leeftijdsverschil kan of niet. Bij mij en m’n vriend gaat het goed ondanks het leeftijdsverschil. Hij was 15 en ik 19 toen we een relatie kregen.

Ik vind het verschil te groot. Jij zit nog volop in de pubertijd en op de middelbare, terwijl hij al studeert. Als mijn nichtje van 15 thuis zou komen met een jongen van 19, zou ik dat ook echt heel raar vinden. Ik snap sowieso niet zo goed wat mensen van die leeftijd zien in zulke jonge meisjes, maar goed.

Hij heeft waarschijnlijk andere behoeftes dan jij op deze leeftijd. Ik zou mezelf het drama besparen als ik jou was.

ik kreeg op mijn 16e een relatie met iemand van 20, inmiddels al bijna 2 jaar samen en nu klinkt het verschil heel anders wanneer je zegt dat je met iemand van 22 een relatie hebt (ik ben momenteel 18). mijn moeder accepteerde het eigenlijk gelijk, omdat ze mijn vriend vanaf dag 1 wel mocht! nu vind ze hem een topkerel en weet ze niet beter dan dat we 4,5 jaar leeftijdsverschil hebben. hou er wel rekening mee dat sommige jongens op de leeftijd 19 aan bepaalde dingen toe zijn, waar jij jezelf misschien nog niet klaar voor voelt, durf op dat moment nee te zeggen! go for it girl <3

Ik vind het verschil niet extreem groot, maar je moet wel rekening houden met wat @PeterPanx zegt en goed je grens aangeven.

Uiteindelijk is het aan jullie wat jullie ermee doen. Maar besef je wel dat jullie allebei in hele andere fases zitten in het leven… Als jij 30 zou zijn en hij 34 jaar bijvoorbeeld is dat verschil minder omdat je dan wel in dezelfde fase zit.
Zelf had ik op m’n 15e een relatie met iemand van 18 en dat was uiteindelijk niet meer te doen, doordat we gewoon allebei nog heel anders in het leven stonden :slightly_smiling_face:

Ik ben nu ook 15 en ik zit ook te twijfelen alleen bij mij is het 18 en 15, soms denk ik ja het kan prima em soms denk ik ook het zijn totaal verschillende levensfases inderdaad… Hij heeft er geen problemen mee en mn ouders ook niet zolang ik maar bijvoorbeeld niet mee drink enzo. Maar als jij je er goed bij voelt dan zou ik het in ieder geval proberen :relaxed:

Ik vind het verschil te groot.
Snap persoonlijk ook niet wat een jongeman van 19 zou zien in een meisje van 15…

Dit idd

Ik was 15 en hij 18, mn moeder vond het niet heel leuk, maarja jammer dan. Als het verschil in gedrag niet te groot is, en hij bepaalde keuzes respecteert, go for it !

Ik heb ook weleens een oudere vriend gehad, ging best wel goed. Ligt ook aan de personen natuurlijk :slightly_smiling_face:.

Wat is het limiet? Zou 15 en 25 ook kunnen, of is dat een te groot verschil?

Ik vind het veel te groot.
Je werelden zijn zo anders.

Maar wat als je gewoon een goeie band met elkaar hebt, en goed met elkaar om kunnen gaan en op hetzelfde niveau zitten, is het dan nog steeds erg? Neem aan dat liefde belangrijker is dan een getal?