14 jarige + 17 jarige, Goed idee?

Heey,
oke dus een paar weken geleden heb ik een jongen leren kennen van wink ( zo een plek waar je vrienden kan maken) en ik vond hem al direct heel erg leuk en stuurde vaak met hem.
1 avond stuur ik zo lang met hem tot zelfs 2u snachts en voelde ik me zelfs een beetje verliefd op hem maar volgens mij was dat omdat het snachts was en hij me heel goed deed voelen, ook begon hij al direct te spreken over afspreken en da wil ik ook wel. Maar nu is het al wat verder maar nu praten we wat minder, nog steeds wel maar minder en ik heb het gevoel dat het altijd van mij moet komen.

Hij is ook mega lief zo bv stuurde hij een keer zo een mega bericht over hoe ik zo mooi ben en dat ik niks om onzeker heb om over te zijn, mega lief! en hij gebruikt ook hartjes enzo al terwijl we elkaar nog niet eens ooit hebben ontmoet, ik ook btw. het voelt gewoon goed aan en hij lijkt me echt een goeie gast die u niet zou dwingen maar miss is hij gwn goed met dat te doen lijken, idk ik heb ook erg veel trust issues… Maar hij zegt dat hij in de kerstvakantie naar hier zal komen want hij woont in gent en ik antwerpen… Veel mensen zeggen dat dit heel dom is en ik het niet moet doen… idk
Er is nog wel meer gebeurd mr ik zal da in de reacties verder uitlegge
kusjes

Ik weet het niet zo goed, 3 jaar is niet zo veel in principe, maar tussen 14 en 17 wel. Met 14 zit je net op de middelbare school en met 17 ben je (bijna) al aan het studeren. + denkt hij al na over seks en jij nog niet?

2 likes

Heey zo bedankt voor vroege reactie xx je helpt enorm! Dus eigenlijk zolang hij mij niet forceert vr seks en hij gwn lief blijft is alles oki?
xx

Zoals in elke relatie, als je elkaar in zijn of haar waarde houdt, respect hebt en goed communiceert, is het goed

1 like

Ik vind het verschil te groot. Op m’n 17e was ik een heel ander persoon dan op m’n 14e. Iemand van 14 is echt nog een kind in mijn ogen.

2 likes

ik vind me eigen toch geen kind meer x.

Dat vond ik ook toen ik 14 was.

1 like

Ik denk dat het normaal is dat je zich als 14 jarige oud genoeg voelt… Hebben we denk ik allemaal gehad… Later besef je dat het toch iets anders is.

2 likes

jha maybee

okii so nog een vraag me die boy, hij is zo heel lief mr zo soms iets te zo bv ik vraag iets en hij zegt zo idk nee sorry bv en dan zeg ik is niks en dan zo " Echt niet??? " me zo puppyoge en das zoo irri ma ook zo te veel AWWWWW zegge en ds zooo irri en puppyogen emojiss
so tips? zou k da zegge of gwn probere te negere???
xx

Je kan er altijd iets van zeggen als het je stoort. Ik zou het dan proberen op een niet kwetsende manier dat uit te leggen.

En btw als je echt een klik voelt en er wordt niks gedwongen ofzo en je voelt u goed bij hem ook al heb je hem nog niet dan is er geen probleem qua leeftijd hoor. Ik ben net dit jaar begonnen met gitaarles en daar heb ik ook iemand leren kennen die in oktober 15 is geworden en ikzelf ben 17 maar voor mij is er ook een klik dus ik snap jou echt. Als je is wilt praten ofzo stuur maar.

1 like

heyy zo bedankt en da ga k zeker doen!

Meid je bent veel te jong, die jongen heeft andere dingen in het leven. Je bent echt veel te jong en hoeft echt nog niet dingen te doen. Je moet realiseren dat je altijd nog oud kan zijn, maar niet de leeftijd die je nu hebt. Neem geen haast, ja heel leuk dat je een jongen hebt ontmoet maar hij is echt te oud en zit in een andere leefsfase. Ook is het niet ideaal qua reizen want hoe ga jij dat doen? Weten je ouders het? Je bent nog een kind en hij is bijna volwassen, dus nee hij is te oud naar mijn mening.

2 likes

i knoww maar kvind em zo leuk en hij mij ds toch veel belangrijker dn leeftijd? toch?

Ik was net zoals jou toen ik 14 was. Ik ging ook met een ouder iemand. En ik moet zeggeb dat ik er uiteindelijk veel van hem geleerd en volwassen ben geworden. Maar achteraf gezien had ik mezelf het advies gegeven om die relatie niet aan te gaan.

Wat ik wil zeggen is. Doe vooral wat goed voelt voor jou en wees geef het aan als je iets niet prettig vind.

1 like

Dankjeeee x

Hoe is t uiteindelijk verlopen?

Ik denk dat het wel kan het is maar 3 jaar, maar dat ligt net aan de persoon. Zelf ben ik niet zon fan van online daten en mensen dan in het echt ontmoeten maar ik snap zeker dat je hem eens in het echt wilt zien. Ik zou gewoon eens vragen of hij naar jouw huis komt, dan ben je in een veilige omgeving en kun je hem rustig leren kennen.

Als je 5 jaar later kijkt ben jij 19 en hij 22, dat klinkt ook al heel anders maar ik zou vooral omdat jij nog wat jong bent echt rustig aan doen en je grenzen stellen

Ikzelf kreeg toen ik 14 was een relatie met een jongen van 17, bijna 18. Nu ben ikzelf bijna 18.

Bijna 18 jarige ik zegt nu dat ik veeelste jong en naiëf was. Jongens van 17/18 jaar oud zijn met hele andere dingen in het leven bezig dan 14 jarige meisjes. Toen ik 14 was dacht ik ook dat ik “oud en volwassen” genoeg was, maar je beseft jezelf pas dat je dat niet bent zodra je zelf 17/18 jaar oud bent.

De relatie met die jongen heeft ook maar 3 maanden geduurd, puur omdat hij veel verder was eigenlijk qua alles dan dat ik was. Zo studeerde hij bijvoorbeeld al en ik nog niet. Klinkt als iets kleins, maar ook je hele doen/denken is anders als je 14 bent.

Je moet t zelf weten meid, en snap dat je denkt dat je volwassen bent maar dat ben je niet als je 14 bent, en overigens ook nog niet als je 18 bent.