14 jaar en spataderen

Hallo,

Ik ben 14 jaar, en heb al een aantal spataderen… Mijn moeder had dit ook al op best jonge leeftijd… Maar ik vind het echt verschrikkelijk. Ik heb ook al striae op mijn benen… Ze zijn nog lelijker dan die van een 50 jaar oude vrouw. En elke keer als ik ze zie, of eraan denk staan de tranen al in m’n ogen. Zo erg zit ik ermee. En al is het 35 graden, ik wil niet naar buiten met een korte broek. Is er IETS tegen te doen? Ik wil dit echt niet…

Alvast bedankt

Striae heeft bijna iedereen. Spataderen op zo’n jonge leeftijd vind ik wel raar die krijg je niet zomaar. Dan zouden de kleppen in je aderen nu al helemaal versleten moeten zijn, wat nogal onwaarschijnlijk is. Zit je of sta je te lang? Misschien moet je naar de dokter.

Over de striae was ik dus al een beetje heen, maar dat ik nu al spataderen krijg vond ik dus ook heel raar. Maar volgens mijn moeder was dat normaal ofzo, en is dat erfelijk… Ik wil er wel voor naar de dokter gaan maar mama vindt dat dan weer niet nodig…

Ah, ik zie nu ook dat het erfelijk is. Echt balen voor je. Als je er echt heel erg mee zit nou je naar de dokter kunnen gaan om te vragen wat er voor jou mogelijk is. En voor de rest zou ik het proberen te accepteren dat je ze hebt. Het is natuurlijk echt klote maar de kans is groot dat je ze blijft houden en er gewoon mee moet lopen. Voor de rest weet ik ook niet zo wat je er aan kunt doen. :frowning_face: sterkte er mee!

Als het goed is kunnen spataderen wel weggehaald worden, hier heb je dan nog wel een paar dagen/weken last van. Volgensmij word het wel voor een deel vergoed door je zorgverzekeraar, en ik denk al helemaal als je zo jong bent! Als ik jou was zou ik een afspraak maken bij het ziekenhuis of zorgverzekeraar opbellen om te vragen wat er voor jou mogelijk is en wat de kosten zijn.
Over die striae zou ik me niet te druk maken, dat heeft iedereen wel, en anders moet je een keer zo’n slakkengel proberen. X

Slakkengel helpt niet tegen spataders. Die kunnen alleen operatief verwijdert worden.

Ik heb op een plekje op mijn been spataderen. Gelukkig valt het niet zo op maar ik heb het nog niet zo lang, hoop dat het hierbij blijft voorlopig. Mijn moeder heeft het ook heel erg.

Ik heb dit ook, ik kreeg van de huisarts een soort olie daarvoor, en t’is een heel stuk minder geworden, dus ik zou denk ik even naar de huisarts gaan x