14 jaar en nog steeds een hoogslaper

Heey, meiden

Ik heb een hele kleine slaapkamer, te klein voor een bed en een bureau.
Dus ik heb vanaf m’n 5e al een hoogslaper, met een bureau eronder, en ik mag eigenlijk niet klagen want het is een mooi houten bed en een houten bureau.
verder staat er nog een stoel en een kast en dat is het, maar je loopt twee stappen en je botst al tegen de muur op. Dat bed was nog leuk toen ik klein was maar nu ben ik 14 en ik vind het echt niet meer fijn.
Ik stoot elke keer m’n hoofd en ik kan niet rechtop zitten in bed.
Mijn ouders hebben voordat de hoogslaper er kwam nog gekeken of er andere mogelijkheden waren, maar die is er niet. Dit is de enige indeling die kan.
Maar ik kan niet meer dan één persoon op mn kamer hebben en dat is het nog krap.
Ik schaam me ook een beetje omdat ik nog steeds een hoogslaper heb terwijl iedereen om me heen een normaal bed heeft.
Mijn zus heeft geluk gehad en de grote kamer gekregen omdat ze ouder is dan ik.
Maar ik kan niet meer in dat bed liggen ik ben ook best lang en het is te krap nu. en ik heb het er met mijn ouders al vaak over gehad maar ze kunnen er niks aan doen. En het gaat niet meer zo.
Wat moet ik doen? ik wil niet meer tot mn 18e in die kleine kamer zitten.
De zolder ombouwen tot een slaapkamer is ook uitgesloten want die gebruikt mn vader als werkkamer.

Ik denk dat er niet veel is wat je kúnt doen.
En ik vind het niet raar om op je 14e een hoogslaper te hebben… Onder studenten is dat ook weer heel populair omdat het ruimte bespaart!
Je zou zelf voor een normaal bed kunnen gaan sparen, maar dan heb je dus -zoals je zelf aangeeft- geen ruimte meer voor een bureau.

Een hoogslaper is niet alleen voor kinderen - genoeg studenten met een kleine kamer die zo ook slapen, dus daar hoef je je niet voor te schamen. Als je zo’n kleine kamer hebt is dat eigenlijk ook de enige praktische oplossing.
Misschien dat wat veranderen en puzzelen met je inrichting nog iets kan helpen - als je een foto of plattegrondje maakt kunnen we je daar misschien wel bij helpen. Voor de rest ben ik bang dat je het er toch mee moet doen.

Tsja, of je moet je bureau en stoel weg doen en dus huiswerk aan de keukentafel maken, misschien heb je dan ruimte voor een laag bed

Overleg met je ouders of je dit bed kunt verkopen en van dat geld een nieuw 1 eenpersoonsbed kunt kopen. Bij de Ikea heb je mooie volwassen bedden.

Ik vind een hoogslaper niet raar hoor. Ik had laatst echt een super mooie gezien waar een bureau onder kan. Helaas ging het feest niet door :’)

Bedankt voor je reactie maar er is jaren geleden al goed naar gekeken maar een andere oplossing dat dit is er helaas niet. En ik heb wel graag een bureau in m’n kamer. die heb ik echt nodig.

Hoogslapers zijn juist fijn als je niet zoveel ruimte hebt. Vroeger wou ik ook altijd een hoogslaper :’)
Maar het is dus echt niet kinderachtig om een hoogslaper te hebben. Aangezien je ook je bureau nodig hebt, is dit je enige optie.

Ja maar schat, je zegt zelf dat er geen andere oplossing is. Wat wil je hier dan precies mee bereiken?

Ik ken trouwens aardig wat studenten die een 1 of 2 persoons hoogslaper hebben omdat er gewoonweg geen ruimte is voor een laag bed.

Ik had op mijn vorige studentenkamer ook gewoon een hoogslaper, omdat dat ideaal was ivm de ruimte. Ik denk dat je je niet zo druk moet maken over het hebben van een hoogslaper, als het niet anders kan kan het niet anders en er zijn inderdaad genoeg studenten die ook dankbaar gebruik maken van een hoogslaper om ruimte te besparen. Dus het is niet kinderachtig, juist hartstikke handig dat je nu wel een bureau op je kamer kwijt kan. Ik zou het lekker zo laten. :slightly_smiling_face:

Zaag een stukje van de poten van je hoogslaper af, tadaaa. Verder is er toch niks mogelijk, zoals je zelf zegt.

Ik ken een rechtenstudent van 26 die nog thuis woont en ook een hoogslaper heeft omdat zijn kamer zo klein is. Niks om je voor te schamen. Zou je er niet zo druk om maken.

Ik denk dat je je vooral moet druk maken om de grootte van het bed, want het is wel de bedoeling dat je goed in je bed kan liggen, dus de enige oplossing lijkt mij een langer bed?

Inderdaad. Iedereen lijkt dat hier een beetje te missen, je kan echt niet in een bed liggen waar je te groot voor bent, dan kan je niet goed slapen.

^Mee eens.
Daarnaast hebben mijn vriend van bijna 19 en zijn broer van 21 beide ook nog een hoogslaper omdat ze het geld en ruimte niet hebben voor een ander bed dus zo erg is het niet. Maar je moet er inderdaad wel goed in kunnen slapen, dus dan misschien een andere hoogslaper vinden die langer en beter geschikt voor je is.

Kun je de kamer van je zus niet overnemen als zij uit huis gaat? Duurt misschien nog een paar jaar maar dan heb je teminste iets om naar uit te kijken.

Ik had bij mijn ouders thuis tot mijn 17e ook een hoogslaper, en nu ik 21 ben, op mezelf woon en niet veel ruimte heb, heb ik er weer een, het is zeker niet kinderachtig of iets dergelijks! :slightly_smiling_face:

Het is niet raar om een hoogslaper te hebben hoor, veel studenten doen dat ook bewust om ruimte te besparen. Dat je kamer klein is kun je weinig aan doen maar ik snap dat dit heel vervelend is. Miss een optie om je kast op een gang ofzo te plaatsen of een kledingrek te doen ipv die kast.
hopelijk verhuizen jullie de komende jaren of kan je als je 18 bent op kamers gaan die iig groter is als dit