14 jaar en aan de pil?

Als ik ongesteld moet worden, dan heb ik vaak al een week (of zelfs langer) van tevoren al last van buikpijn. Dit is dan niet zo heftig, maar ik kan dan bijvoorbeeld niet hardlopen omdat het dan wel een hele heftige buikpijn wordt. Bij alles wat actief is heb ik dan al de vervelende buikpijn en dat is gewoon niet fijn. Verder heb ik als ik eenmaal ongesteld ben niet normaal veel buikpijn. Ibuprofen werkt wel, maar daar word ik dan altijd weer een beetje suf van en ik weet niet of dat handig is. Daarbij ben ik vaak heel erg moe tijdens mijn menstruatie en kan ik op school de lessen niet normaal volgen omdat ik mezelf wakker moet houden.

Ik heb gehoord dat de pil hiertegen kan helpen en ik wil dat ook heel graag. Maar ik snap natuurlijk ook dat er veel hormonen in de pil zitten en dat dat ook voor problemen kan zorgen. Zouden jullie in mijn geval de pil proberen of het niet doen?

Ik heb gehoord dat Ibuprofen niet zo goed is, probeer Paracetamol of APC eens?

Ik heb al paracetemol geprobeerd, maar die werken gewoon niet bij mij. Of ja, die werken wel maar niet bij mijn buikpijn als ik ongesteld ben

Mijn moeder gebruikt APC wel eens voor verschillende dingen, schijnt goed te werken, het is een soort van Ibuprofen, Paracetamol en nog iets bij elkaar dacht ik.

Volgensmij heb ik je nu echt afgeschrikt, klinkt net als drugs ofzo xD

Haha, ik kan het wel is proberen ja. Nog nooit van gehoord. Hoe zien die dingen eruit?

https://www.google.nl/search?q=apc+pillen&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjH5Of99fzKAhVDOBoKHTD1CnwQ_AUIBygB&biw=1600&bih=799#imgrc=kLzYqJiNGcjIUM%3A

Dit is het vgm :slightly_smiling_face: Laat maar weten of het werkt :grinning:

Ik zou dit gewoon even aan je huisarts voorleggen.

Als je erg moe bent zou dit kunnen komen dat je een ijzer te kort heb doordat je te veel bloed verliest tijdens je menstruatie. Dus misschien is het handig om daarvoor bloed te laten prikken bij je huisarts.

Maar het begint al op de dag dat ik ongesteld word. Dan heb ik toch geen bloed verloren?

Ga naar je huisarts en overleg het. Wij kunnen wel allemaal tips geven, maar je huisarts heeft ervoor geleerd.

Als je van de klachten afwilt zou je toch echt naar de HA moeten gaan

ik zal miss ook eerst wat raad vraag aan je moeder of iemand anders die al wat ouder is en je goed vertrouwd kun je even vragen of het verstandig is om aan de pil te gaan voordat je meteen naar de HA gaat

Ik had dit ook en ik ben daarvoor aan de pil gegaan (toen ik 15 was). Ik zou dit even met je moeder bespreken en het dan aan je huisarts voorleggen.

Je zou de pil kunnen overwegen, maar ik zou eerst gewoon langs de HA gaan.
Ook helpt Aleve Feminax heel goed bij de buikpijn.

Dit, plus er is een algemeen de pil topic en een medische vragen topic waar je in terecht kan!