14 en 1x shotje flugel?

Hallo,
ik en mijn zusje delen ons account, geen idee waarom eigenlijk.
Maar in ieder geval, mijn zusje van 14 gaat zaterdag weer even opstap. Een paar van haar vriendinnen die drinken daar soms 1 a 2 shotjes flugel (haar woorden). Wij hadden het er even over, is 1 a 2 shotjes flugel per 3 maand ofzo al schadelijk? Mijn zusje heeft nog nooit echt alcohol gehad (teminste dat zegt ze haha).

Ik zou graag jullie mening willen horen
(ik wist niet waar ik dit topic kon plaatsen dus heb het maar bij lifestyle gedaan)

xxx

Weet je zeker dat jij niet dat zusje bent :’)
Maar alcohol is altijd schadelijk, vooral als je 14 bent.

Ik geloof niet dat iemand van 14 jaar al Flügel mag drinken.
Van twee shotjes ga je niet dood, maar probeer je toch wel
aan de drankleeftijd te houden.

Ik denk inderdaad niet dat het heel erg schadelijk is, maar je kan het beter niet doen. Waarom moet een meisje van 14 drinken. Waarom gaat ze uberhaubt uit. Oke ze kan wel uitgaan maybe maar niet ergens waar drank geschonken wordt.

Wat hierboven is gezegd inderdaad.
Sowieso voel je van één shotje flugel niks. Dus dan kun je beter gewoon netjes zoals het hoort helemaal niks drinken.

Haha ja ik snap er ook helemaal niets van , de jeugd van tegenwoordig vindt zichzelf heel stoer als ze aan het drinken zijn ofzo…? Mijn zusje vertelde me dat haar vriendinnen zelf de drank niet mee kregen maar dat ze een jongen van 18+ hadden gevraagd om iets voor hun te halen, wat natuurlijk een hele onnozele actie is.

Ja, ook dan is het al schadelijk. Maar ik moet eerlijk toegeven, ook ik dronk toen wel eens een shotje flugel met vriendinnen, want dat voelde stoer. Het is niet stoer, maar zo voelde dat destijds ook voor mij, dus tsja.

Dat is niet iets van deze tijd hoor. Toen ik 14/15 was ging ik naar frisfeesten, en wat was het toch cool om vooraf een flugeltje te drinken :’) Dat je er weinig van voelt en het helemaal niet stoer is, zo zag ik dat vroeger niet.

precies dit

Haha, wij hadden dit vroeger nooit. Ik mocht überhaupt niet eens uit gaan met vriendinnen op mijn 14de. Ik mocht pas vanaf mijn 16de opstap. Maar toen wij 17 waren zaten wij ook al wel aan de drank moet ik toegeven. Op onze 14de zaten wij daar niet eens over na te denken, maar volgens mij ben ik dan een van de enigen haha

Elke milliliter alcohol tast je hersenen en lever aan. Dus ja, dat is schadelijk.

Waarom vragen mensen dit nog steeds af?? C’mon!!

omdat mijn zusje dacht dat ik niet gelijk had haha

en jij bent niet toevallig datzelfde meisje dat laatst hier op het forum vroeg of ze op haar 14 geen alcohol kon drinken?

om antwoord op je vraag te geven: ja, alcohol ook schadelijk, voor alle zusjes onder de 18

Het is niet heel gezond nee, maar een flugeltje of twee kan volgens mij niet heel veel kwaad

zal wel, beetje raar hebben jullie geen voorlichting gehad ofzoiets?

Wel dus. Haar hersenen zijn nog niet uitgegroeit. Ze loopt risico de gezonde groei van haar hersenen te beschadigen, ook bij maar 2 flugeltjes. Die permanente schade zal doorwerken in haar volwassen leven.

Jammer dat je zomaar een verkeerde aanneming post op het forum over een onderwerp waar je duidelijk niks van weet.

Waar in Nederland kun je überhaupt uitgaan als je 14 bent? Bij ons kom je echt niet onder de 18 binnen hoor.