14 & 17?

Hoi,

Ik vind een jongen van 17 leuk, en hij mij. We kunnen eigenlijk niet meer zonder elkaar en hij zegt ook dat hij me binnenkort wilt vragen.

Hij is sinds een weekje 17, en soms nog een beetje kinderachtig. Volgens hem gedraag ik me ook volwassen, alleen ben ik bang dat mensen raar gaan kijken door onze leeftijdsverschil.

Hij weet ook waar mijn grenzen liggen qua lichamelijk contact, hij houd er ook goed rekening mee.

Ik wil graag jullie meningen over ons weten :slightly_smiling_face:

Kan gewoon

Hey,
ik heb dat ook gehad. Het belangrijkste is: als jij van hem houd en je je bij hem op he gemak voelt, moeten meningen geen punt zijn. Tuurlijk is dat voor sommige even gek, maar als mensen dat niet accepteren begrijpen ze zelf niks van liefde. Gw doen girl!

Als hij wat jonger is qua doen en jij wat ouder, dan zitten jullie rond dezelfde levensfase en dat is juist perfect toch?

Ja, maar ik moet nog twee jaar naar de middelbare school en hij studeert al…

Zolang het klikt, klikt het?

Hmmmm. Ik twijfel heel erg maar jij kent jezelf en hem.

Ik vind het gewoon kunnen, vooral als jij je ouder gedraagt en hij jonger. Dat hij studeert maakt dan niets uit. Je kunt altijd proberen of et werkt.

Nou ik ben denk ik de enige, maar ik zou het niet doen.

gewoon doen.

Ik vind 3 jaar niet extreem veel ofzo, hangt per situatie er vanaf. Je moet doen wat goed voelt!

Ik vind het opzich niet zo extreem erg, maar ik zou er eerlijk gezegt niet aan moeten denken dat mijn zusje van 14 thuiskomt met een jongen van 17.

Als jullie je fijn voelen bij elkaar dan moet het kunnen, toch? Ik heb zelf geen goede ervaring ermee, maar iedere situatie is anders.

Heb ik ook gehad! Ging gewoon goed en eigenlijk niet echt negatieve reacties gekregen ofzo (:

Leeftijd is maar een nummer. Als jullie het goed met elkaar kunnen vinden moet je je niets aantrekken van wat de rest zou kunnen vinden… Daarnaast is het maar 3 jaar, en op deze leeftijd lijkt het dan wat meer uiteen te lopen, maar als je ouder bent vervaagt dat veel meer.

Ik vind het wel kunnen.

Ik vind het zelf wel een groot verschil. Maar vooral omdat jullie beide in andere fases zitten. Hij is bijna 18 en kan uitgaan, drinken etc. En hij wilt denk ik ook al seks, ik weet niet of jij dat nu ook al wilt?

Ik vind het echt niet oké? Ik vind leeftijd ook niet “gewoon” een nummer.

Ik dacht op m’n 14e ook dat ik volwassen was voor m’n leeftijd, ik hoorde dat van anderen; nog belangrijker, ik hoorde het van HEM.

Maar nu, 4 jaar later, zie ik in hoe jong ik toch nog was en hoe die relatie echt niet oké was. Hij was te oud, ik te jong, ondanks dat ik “oud” was voor m’n leeftijd. (Waarvan ik nu toch echt wel in de gaten heb dat hij dat zei om me te manipuleren, maar dat heb je altijd pas achteraf in de gaten helaas.)

Ik raad het echt altijd af, een relatie met zo’n leeftijdsverschil. Het is natuurlijk je eigen keuze en je moet doen wat je zelf wil, maar ik raad het echt echt echt heel erg af. Misschien dat het later iets wordt (18/21?), maar op dit moment zou ik geen relatie met een jongen beginnen zie zoveel ouder is.

Kennen je ouders hem? Die kunnen meestal wel beter inschatten of het oké is.

Gewoon doen! Als jij wat geestelijk wat ouder bent en hij wat jonger is dat toch een goede match? 14 en 17 klinkt misschien als veel verschil maar als jullie (mits het goed gaat in de relatie) straks bijvoorbeeld 20 en 23 zijn zal dat leeftijdsverschil veel acceptabeler worden, veel succes!

Amen, echt serieus. Toen ik 14 was dacht ik echt dat ik super volwassen was, en inderdaad ook gehoord van hem. Hij had mij écht gesloopt. Op zo’n leeftijd (hoe volwassen je ook denkt dat je bent) ben je gewoon heel erg makkelijk om te manipuleren.

Als je 24 bent en hij 27 is, dan is het al heel anders dan 14 en 17. En inderdaad, ik denk dat je ouders dit beter in kunnen schatten.