14 & 16 ??

mijn vriendin zit met een klein probleempje…
zij is 14 en haar vriendje is 16 … het zit het zo dat ze allebij al aan sex willen beginnen , nu vroeg ze aan mij of ze het wel zou doen omdat haar oudedrs er misschien achter zouden komen .
weet misschien iemand raad hoe ik haar kan vertellen hoe ze zich geen zorgen hoeft te maken of toch minder ??
grtjes xxx

Ik vind 14 veel en veel te jong.

Weet ze het heel zeker?
Áls ze wat gaat doen, zeg dan aub dat ze het echt veilig moet doen.

Maar ik vind veertien nogal jong, ik weet niet of ze daar al echt over kan beslissen. Het is iets speciaals, ze moet er écht geen spijt van krijgen!

Leeftijd doet toch niet echt toe aan het probleem nu?
Als ze er zelf achterstaan, doen.
Hoe haar ouders er niet achter komen? I don’t know, vroeg of laat komen ze er achter dat ze seks heeft. Misschien kan ze vooraf met ze praten, kijken hoe zij er over denken. Dan hoeft het ook niet zo stiekem.

T is moeilijk voor ouders verstopt te houden, zo komen er waarschijnlijk inderdaad wel achter vroeg of laat. En dan zijn ze waarschijnlijk pissig. Ligt er ook een beetje aan hoe hun ouders er over denken, als het hun niks uit maakt valt het mee. Ik zou wachten, 14 is echt wel een beetje jong naar mijn mening. Hoelang zijn ze al samen?

ik vind 14 te jong persoonlijk. op je veertiende hoor je naar mijn mening niet bezig te zijn met seks. vanaf (16) 17 vind ik het een mooie leeftijd omdat je gewoon wat volwassener bent dan. maargoed ehm als zij het echt graag wil hou ik haar niet tegen. en ja, de enige manier om ouders er niet achter te laten komen is het volgens mij gewoon niet doen:’) en anders wanneer ze er niet zijn.

ze zijn iets langer als een jaar en half same

Ik was 14. Geen spijt. Nog steeds samen. Als het goed voelt, gewoon doen. In principe is het maar een stukje weefsel. ;p

?

OT: Ik kan geen tips geven, ze lijkt me vrij onzeker. Ik zou het gwn niet doen als ik haar was

Waarom zeggen alle mensen nog altijd dat 14 te jong is, als iemand het wil doet die het toch wel. Ik was ook 14 geen spijt van gehad. En zo speciaal is het niet, het is de eerste keer iets nieuws, hoezo is dit speciaaler dan eerste keer uit of iets.
Het is gewoon een behoefte die mensen hebben, en de 1 is er eerder klaar voor dan de anders dus.

Ot: Als ze het gewoon doen als ze zeker weten dat zijn/haar ouders weg zijn en nog tijdje wegblijven. Maar eerlijk gezegd moet je zoiets niet plannen om te doen, want dan heb je druk eerste keer van dat je het gaat doen en zo is het moeilijker om als ze het toch niet zeker weet nee te zeggen.

Ik was ook 14, so what?

Omdat sommige mensen het ook gewoon te jong vinden. Ik wil het bij die ene persoon houden en hoeveel mensen van 14 hebben dan daadwerkelijk de persoon gevonden met wie ze willen trouwen?
Ik heb ook vriendinnen die ook op hun 14e ontmaagd zijn, maar zij hebben nu al 4 bedpartners gehad en dat vind ik gewoon veel voor iemand van 17.
Ik vind dat seks speciaal moet zijn, maar dat wordt het op die manier niet meer denk ik.
ok sorry hoor(A)

als ze het echt wil is er geen probleem vind ik, maar als ze het aan jou vraagt lijkt het mij dat ze er onzeker over is en dus niet zeker weet of ze het wil.

Typisch een reactie van iemand die niet verder kijkt dan haar eigen neus lang is. Ken jij dat meisje? Of vind jij dat enkel je leeftijd een rol speelt als je seksueel actief bent? Ik was 13 en ik heb er tot op heden geen spijt van.

Ik zei ook dat dat de een eerder klaar voor is dan de ander, dus 1 op 14de en ander op 17de pas. En op het punt van meerdere bedpartners, ik heb er 3 gehad en bijna elke keer met me vriend is nog speciaal, en de rest is gewoon omdat het fijn is en lekker.

Maar ik denk dat mensen er anders over denken namaten ze ouder en zelf seks hebben gehad.

Ooit komen die ouders er toch achter. :slightly_smiling_face:

Ze twijfelt, ze komt naar jou toe. Dus dat is al een teken dat ze het eigenlijk nog niet wil.
Ze moet hier gewoon heel hard over nadenken. Hoelang hebben ze eigenlijk?

Ze mag idd wel uitkijken dat haar ouders er niet achterkomen, als zij er klaar voor is vind ik dat ze helemaal zelf moet weten of ze het met hem doet of niet, maar haar ouders denken daar waarschijnlijk op haar 14e anders over.