13 jaar & vragen over borsten.

Help? Ik ben 13 en ik heb een paar vraagjes.

1. Aan rechts heb ik een AA-cup & aan links is de bh bijna helemaal leeg… Komt dit nog goed?.. Is er iets aan te doen?
  2. Ik heb problemen thuis, in de familie etc., ik heb daardoor vrijwel nooit trek. Ik eet avondeten gewoon mee, maar op school eet ik geen brood & thuis eet ik ook geen brood… Het gaat gewoon niet door mijn keel… Maar ik dacht: misschien zijn mijn borsten zo klein door een vezeltekort ofzo. Kan dat?

BEDANKT :heart:

1: Dat trekt waarschijnlijk nog bij omdat je in de puberteit zit. Maar het kan zijn, dat ze later toch nog ongelijk zijn. En dat is helemaal niet raar.

2: Hoe meer vet je eet, hoe groter je borsten. Dus heeft niets met vezeltekort te maken. Wel zou ik hulp met eten gaan zoeken, want vezeltekort is wel slecht voor je lichaam.

Dankje! :heart:

Je borsten groeien inderdaad niet volledig als je niet gezond eet in de pubertijd.
Kies dan voor yoghurt of iets om toch te eten.

Mijn borsten waren tot mijn 18e nooit groot en toen kreeg ik pas een kleine B.
En dat heb ik nog steeds en daar is niets mis mee.

1 ja, je bent namelijk nog in de groei dus de kans is groot dat het bij trekt. Ik denk zelfs dat je echte borstontwikkeling nog moet komen.

2 om te groeien, heb je voldoende voedsel nodig. Bij borsten is het echter meer een hormonale ontwikkelingen. Voldoende eten is altijd gezond en een goed idee, maar het garandeert zeker niet dat je cup D krijgt.

Gewoon geduldig afwachten en anders kun je over een aantal jaar aan de pil, die stimuleert bij veel vrouwen de borstontwikkeling.

Ohja…laten we massaal aan de pil gaan zodat we grotere borsten krijgen dames. Dat is de domste reden ooit die ik gehoord heb om aan te pil te beginnen.

Dit mag in het algemene Borstentopic. :slightly_smiling_face: