13 jaar & ik wil graag afvallen

Om gezond af te vallen zul je toch gezond moeten eten en moeten bewegen. Je hoeft zeker niet intensief te sporten. Neem i.p.v. de lift de trap, fiets naar school en waar je heen gaat als dat met de fiets kan, ga zwemmen/trampoline springen/touwtje springen. Maak het bewegen leuk voor jezelf. Het beste kun je toch op een sport gaan, bijvoorbeeld dansen, dit doe je met een groep en is toch wel leuk.

Als ik jou was, zou ik gewoon gezond gaan eten (ontbijt, middag, lunch en 3 à 4 tussendoortjes, fruit etc.) en gaan sporten. Dan leef je gewoon gezond, dat is belangrijker dan heel slank zijn. Je lichaam is gewoon in de groei en dan verandert er vanalles. Maar zeker niet gaan crashen, dat is hartstikke ongezond en de kilo’s komen er hartstikke snel weer aan.

Ok! Ik zal gewoon normaal eten maar gewoon gezonder :grinning: x

Waar gaat het heen met de jeugd.

Lief meisje, je bent nog maar 13. Je gaat nog volop groenen en je gewicht hoef je je nog helemaal niet druk over te maken :wink: je hebt een goed gewicht, en alsnog is er een verschil in 47 kilo zijn door spieren of door vet :wink:

Even een voorbeeldje, toen ik 13 was was ik 60 kilo, tegen overgewicht aan toen. Een jaar later woon ik 65 kilo en ik wilde ook gaan afvallen, het begon normaal net als bij jou, maar het is uiteindelijk een eetstoornis geworden. Meisje begin niet aan afvallen je bent nog maar een kind en je groeit nog. Ik ben er bovenop gekomen en ik het nu een gewoon gewicht. Eigenlijk zit ik nu 3 kilo boven ondergewicht maar hoeveel ik ook eet ik kom niet aan. Dus geen zorgen want het komt vanzelf goed.

^

Ik kan maar één ding zeggen: je bent heel dom bezig. Vooral omdat je zelf weet dat het niet goed is, dat maakt het extra dom.

Zegt je moeder hier niks van? Als je op deze manier werkt dan kan het zomaar zijn dat je je groei kunstmatig remt en je menstruatie uit gaat blijven omdat je lichaam geen voedingsstoffen binnen krijgt. Daarbij ga je aankomen vanaf het moment dat je weer normaal gaat eten.
Als je blijvend wilt afvallen zul je nou eenmaal gezond moeten eten en meer moeten bewegen. Waarschijnlijk ben je al hartstikke dun en heb je gewoon een vertekend beeld van jezelf. Ga dus langs bij je huisarts om te laten kijken of je werkelijk overgewicht hebt en zoek hulp.

Ik heb nog niet gehoord dat het je groei/borstgroei beïnvloedt. Maar je moet ermee stoppen en het gewoon kalm aan doen met afvallen. Ik spreek uit ervaring: Eens je weer ‘normaal’ begint te eten, zullen de kilo’s er snel weer bijkomen en zal je gewicht hoger zijn dan voordien.

misschien is dit handig om door te lezen, het is wel heeeel heftig en misschien niet geschikt voor iedereen…

je hoeft écht niet af te vallen! desnoods eet je wat minder snoepjes, maar eet gewoon 6 x per dag. 3 grote maaltijden en 3 tussendooortjes. (of nog meer natuurlijk!)
misschien kun je met een vriendin gaan hardlopen?

mijn hemel. Wat een heftig stuk dat verhaal! Maar wel bizar goed geschreven! Ik heb nog nooit dingen meegemaakt zoals anorexia oid. Ik hoop dat mensen die zo denken met afvallen, hun ogen OPTIJD open gaan en het nog kunnen voorkomen voordat ze in deze dodelijke cirkel terecht komen.

Goed, ik ben 14 en ik wil ook graag afvallen (mja, buikvet weg), maar ik doe het wel met gezonde maaltijden & sporten… Als je het écht wilt, dan heb je dit er wel voor over… Want als je 3 maaltijden per dag met 2 bananen eet, dan ben je niet gezond bezig… Goede slaap is trouwens ook belangrijk. ^^ Ik zou gewoon tijd vrijmaken, je kunt op Youtube zoeken: Work Out of iets dergelijks… Of je gaat hardlopen, goed voor je lijf én je conditie… Ik doe ook springtouwen… Bij de Action voor 50 cent met een teller. Als je het echt wilt, heb je het er wel voor over. ^^

Sorry, alleen de 1e pagina gelezen, je bent niet zwaar. ^^ gewoon je leefpatroon volgen, klaar. =)

Ten eerste is dat wat je nu doet hartstikke ongezond. Ten tweede hebben we algemene afvaltopics, zie bijvoorbeeld: http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/gezond-afvallen-samen-afvallen-4-261611.0.html.