10 maanden zonder hem.

Ik ga 10 maanden naar het buitenland en moet mijn super lieve vriend missen…

(Als ik weg ga maken we het wel uit om te voorkomen dat we beloftes niet na komen)
Nu klinkt t natuurlijk meteen als of het niet zoveel voorstelt.
Dat is het niet. Dit doen we meer om te voorkomen dat er ruzie komt via skype of wat dan ook.

Ik ga hem natuurlijk heel erg missen. Huil vaak zat de laatste tijd, daar baal ik best wel van eigenlijk…
Iemand tips om de 10 maanden door te komen?

Huh? En na die 10 maanden gaan jullie het weer ‘aanmaken’?

In je achterhoofd houden dat je hier zelf voor gekozen hebt en je er volop van moet genieten omdat het een eenmalige ervaring is.

Waarom maak je het uit dan?

seriously.

In mijn ogen werkt zoiets niet, maar goed. wie ben ik :cold_sweat: :wink:

Ehhh. Snap niet helemaal waarom je het uitmaakt als je daarna eigenlijk toch weer samen verder wil. Weet niet waar je heen gaat, maar misschien kan hij langskomen. Uitmaken vind ik best drastisch maar oke, ligt er misschien ook aan hoe lang jullie samen zijn

Ik snap het uitmaken idee wel. Je bedoelt toch dat je het nu gewoon uitmaakt voor als er iemand anders opduikt, dat je gewoon voor die persoon kunt gaan zonder dat er voor de rest gezeik over komt?

nee, 18.

Ik vind het gewoon een belachelijk idee dat je het voor die tien maanden uitmaakt. Als je samen een relatie hebt, hoor je elkaar te vertrouwen dus ook de tien maanden dat je weg bent. Als jullie het nu al uitmaken omdat er misschien dingen kunnen gebeuren, is jullie relatie waarschijnlijk niet zoveel waard.

Ja misschien een leuk idee om elkaar de vrijheid te geven. Maar wat als de een wel ‘iemand vindt’ om mee te vozen, en de ander niet. Of de een wordt verliefd op een ander. er kan jaloezie ontstaan. Kan je uiteindelijk met elkaar verder zoals het was als je in de tussentijd met anderen hebt lopen krikken… Zijn wel wat dingen waar je rekening mee moet houden vind ik.

Als je een stabiele relatie hebt en elkaar vertrouwt neem ik aan dat geen van beiden de behoefte of uberhaubt het in de kop krijgt om vreemd te gaan.

Ok nou je bent duidelijk niet van plan om het gewoon aan te houden gezien je korte reacties. Dus hoe kom je die 10 maanden door: het land verkennen, feesten en krikken met anderen terwijl je 's avonds weer met je ‘vriend’ skypet.

Dat kan wel lang zijn, maar niet onmogelijk.

Misschien is het maar beter dat jullie het uitmaken als je zo erover denkt.

spijker op de kop

Ik vind het ook echt een raar idee. Als je van je vriend houdt en hij van jou dan ga je niet vreemd en hij ook niet (dat moet je neem ik aan niet eens willen). Bovendien kunnen ruzies ook komen als je geen relatie hebt (of juist vanwege jaloezie als de één iemand anders leuk begint te vinden enz). Het komt nu op mij over alsof je het uitmaakt zodat je dan lekker ‘los’ kan gaan zonder schuldgevoel en dan na 10 maanden weer bij elkaar terug komt.

Ik snap niet dat jullie die behoefte hebben om met iemand anders te gaan lopen rotzooien, terwijl jullie van elkaar houden…

Ik begrijp dit niet. Als je van elkaar houdt, dan vertrouw je elkaar en ga je niet vreemd met 'n ander. In die 10 maanden kun je elkaar toch proberen zo veel mogelijk te steunen? Jullie relatie lijkt me niet erg stabiel als je er al vanuit gaat dat jullie/een van jullie vreemd zal gaan…

opzich snap ik het idee van uitmaken best goed ik bedoel je bent jong, je ziet elkaar 10 maanden niet en de kans dat er andere mensen in je omgeving zitten die ook ‘heel aardig’ zijn is niet klein ofzo.
maar dat wil niet zeggen dat ik denk dat t op deze manier wel gaat werken, want ookal kom je erachter dat de ander iets heeft gedaan je voelt je er alsnog rot over en de kans dat je boos wordt (ookal is dat dan misschien onterecht dat gevoel is niet te onderdrukken)
dus ik zou t of gewoon aanhouden en maar zien wat er gebeurt OF het uitmaken en geen contact meer houden

en jij denkt dat t je niks boeit als hij alsnog met meisjes flirt en zoent en seks heeft. jij denkt dat je daarna weer zonder problemen met hem samen kunt zijn?
verder kuntgaan waar je gebleven was?
Ik denk het niet.
Ik denk dat jij toch dehoop hebt dat hij trouw blijft en niks doet.
en ik denk dat jij je netjes zal gedragen omdat je nog van hem houdt.
en hem toch opzoekt via skype etc. net alsof jullie helemaal niet uit elkaar zijn.
dus wat heeft t dan voor zin om t uit te maken.
Pijn doet het toch wel.
en als je een relatie hebt, dan heeft hij een extra goede reden om zich te gedragen.

Hoe lang hebben jullie al een relatie?