10 jaar... wat vinden jullie?

nou kijk als je 16 bijna 17 bent ga jij net studeren. ga jij net naar discotheken en zo iemand van 26 komt daar net weer uit heeft al een baan en zou niet zolang opzich zelf gaan willen wonen of woont al opzich zelf. Maar ik zeg niet dat ik tegen ben want ik heb het zelf ook gehad maar bij mij was het toch beter van niet maar bij hun kan het wel goed zijn…

Wat een vreemde vergelijking. Alsof je binnen een jaar plotseling volwassen wordt.

Mja, dat mensen een ander leven leiden hoeft niet perse te betekenen dat dat niet zou kunnen samengaan. En het is niet omdat een 17jarige nog volop uitgaat dat ze geen volwassen mentaliteit kan hebben of dat die 26jarige niet ook nog volop kan uitgaan.

nee maar dat zeg ik ook helemaal niet maar zo ligt het wel in het algemeen. En ik zei al Zei moet gelukkig zijn dat kan toch ook met die jongen?

ik vind oudere jongens leuker dan jongens van mijn leeftijd, dus ik zeg ja. maar zodra je 65 bent en hij 75 is het leeftijdsverschil wel erg groot…

Nou ja mijn moeder zou het niks vinden als ik een meisje had dat 10 jaar jonger was of zo, maar ik zie het niet als probleem.

Ik denk dat het daadwerkelijke verschil eerder met 16 en 26 groter is dan met 65 en 75.

^daar is idd meer kans toe, maar dat hoeft niet zo te zijn.

Ik blijf erbij dat als ze allebei vinden dat het klikt qua mentaliteit en ze er zich ook niet over schamen, het moet kunnen en er een even grote kans is op slagen als bij een ‘normaal’ koppel.

heb altijd het idee dat zulke types op zoek zijn naar zusjes met benefits. Weinig kerels die een meisje van 10 jaar jonger serieus nemen…

Ik ken mannen van 6 jaar ouder tot 15 jaar ouder die mij heus wel serieus nemen hoor. Dat ligt voornamelijk aan jezelf.
Eigenlijk word ik minder serieus genomen door jongens van mijn eigen leeftijd.

Het is natuurlijk per persoon anders. Maar over het algemeen puber je nog wel op je 16e en ben je op je 26e toch wel volwassen…

Eh, reageer je op mij? Want ik ben het eens met wat je hier zegt hoor, gaf alleen aan dat het gat tussen 16 en 26 waarschijnlijk groter is dan tussen 65 en 75 (qua geestelijke ontwikkeling) als reactie op die andere post.

Ik lichtte het alleen maar wat meer toe (:

Als jullie allebei studeren lijkt het me niet zo’n groot probleem, wanneer hij al werkt en jij nog op de middelbare school zit lijkt het me lastiger.

Dat laatste is inderdaad het geval! Maar hij doet wel werk wat ik later ook wil doen… (of in ieder geval in die richting!) en ik zie wel wat eruit komt! Leuk dat jullie zoveel reacties plaatsen in ieder geval! =)

Dat maakt het wel lastiger.
Kijk, het is meer een afweging die je maakt: denk je dat de relatie zo lang gaat duren dat het het waard is om zo veel moeilijkheden te doorstaan? (Denk aan ouders en vrienden die het niet accepteren, misschien onbegrip omdat je toch een leeftijdsverschil hebt, etc.)

Mijn zus is 24 en haar vriend 46. wij schrokken hier eerst heel erg van, maar dat gaat heel goed samen en hebben ondertussen al een kindje.
als jij je er goed bij voelt zou ik er voor gaan! en als het niet werkt kan je er altijd nog mee stoppen!

Zolang je hem écht leuk vindt, zou ik er gewoon voor gaan. Als het uiteindelijk niet blijkt te werken, dan ben je in ieder geval een ervaring rijker toch ? Ik zie t als een win-win situatie.

Vindt het zelf wel beetje veel… Maagoed, als jullie goed overweg kunnen. Why not?