10 jaar ouder

Een hele tijd terug heb ik via het internet een jongen ontmoet waar ik leuk contact mee had via socialmedia. (Laten we hem voor het gemak even M noemen.)
In eerste instantie deed hij zich voor als een jongen van 16.
Toen het in de loop der tijd allemaal serieuzer werd vertelde hij me dat hij 26 (!) is en zijn echte naam.
Op dat moment schrok ik wel even, maar je merkt het verschil absoluut niet. (ik probeer het niet goed te praten tho)
Maaarrrr ik kan er dus niets aan doen dat ik nu verliefd ben op een jongen/man van 10 jaar ouder.
Daarbij ook nog: ik heb een vriend. Die relatie is aan het stuklopen door omstandigheden.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, en mijn ouders weten natuurlijk ook niet dat ik contact met deze persoon heb enzo. Ze zien wel dat de relatie die ik nu heb kut is en ze willen me gelukkig zien.
En ik zie mezelf met M een toekomst opbouwen.
Iemand tips?

• een meisje van 16.

Vervolg van het verhaal voor eventueel meer begrip voor de gehele situatie:
De site waar ik hem van leerde kennen was een pro anorexia site, daarom schaamde hij zich voor zijn leeftijd. Ik had een laag zelfbeeld en was nogal depressief in die tijd (dit gaat 2/3 jaar terug of zo). Door met hem te praten ben ik langzaam weer op de baan gekomen en had ik weer zin om dingen te doen, om te leven idk. Het is gewoon mijn redding geweest en ik ben hem super dankbaar voor alles wat hij voor mij heeft mogen betekenen.
En misschien is het dan wel ‘onvolwassen’ om te zeggen dat ik een toekomst met hem voor me zie, maar ik kan mijn gevoelens niet veranderen. Ik kan niet bepalen op wie en wanneer ik verliefd word.

Ik probeer zeker niets goed te praten!!
Zowel hij als ik zijn ‘fout’.

Ik denk eerlijkgezegd niet dat dat een goed idee is. Jij bent nog een tiener, zit nog op school terwijl hij binnenkort misschien wel wil trouwen en een gezin wil stichten. Als je niet gelukkig bent met de ander, moet je die relatie gewoon beëindigen. Ik vrees dat je gewoon afleiding zocht van je relatie waardoor je bij deze persoon terechtkwam. En waarschijnlijk is M ook helemaal niet te vertrouwen, hij heeft gelogen over zijn leeftijd en naam, waar zou hij nogmeer over gelogen kunnen hebben? Ik snap dat hij nu een belangrijk deel van je leven is, maar het gaat niet werken. Doe jezelf niet onnodig pijn. X

Dat was in het begin zo, dat hij loog over zijn naam en leeftijd omdat hij zich schaamt voor een bepaald onderwerp die ik niet kan noemen.
ik ken M nog voor ik een relatie kreeg c:
Verder weet ik (voor zover ik dat kan polsen) vrijwel alles over hem zelfs wat ie allemaal heeft uitgevreten toen hij mijn leeftijd had enzo. we hebben dagelijks contact & bellen en skypen. Het was eerst allemaal vriendschappelijk en hij zit zelf ook met het leeftijdsverschil.

Maar je hebt inderdaad wel gelijk; want we zitten in verschillende fases in ons leven.
Hij heeft mij duidelijk gezegd dat hij wil dat ik eerst mijn opleiding afmaak voor we verder kijken en dat hij bereid is te wachten op mij. (opleiding is klaar wanneer ik 20 ben.)

Sorry voor dit hele verhaal terug hoor!

Ja eigenlijk, het kan gewoon. Ik ben 17 en mijn vriend word volgende maand 27. Je moet je er gewoon van bewust zijn dat hij andere dingen dan jou wilt op dit moment omdat jullie in andere levensfases zitten. Ik en mijn vriend willen allebei settelen over een jaartje maar als jij zulke dingen niet ziet zitten en nog gewoon uit wil en tienerdingen doen dan is hij niet de juiste persoon voor jou.

Daar ben ik mij ook zeker van bewust!
Hoe gaat dat met je ouders, wat vinden zij ervan?

Ik ga het ze vertellen de dag dat ik 18 word want mijn moeder vind niet dat ik als ‘minderjarige’ met iemand boven de 20 moet gaan.

Dat hij bereid is om op je te wachten is wel erg goed van hem. Ja hij heeft wel gelogen over zijn naam en leeftijd…Maar dat hoeft niet te betekenen dat hij altijd liegt. Ook hoeft leeftijdverschil niet altijd het einde te betekenen, zolang jullie op 1 lijn zitten en samen er uit kunnen komen! Doe wat jij wil en wat goed voor jou voelt. Niemand anders kan dat voor jou beslissen dan jijzelf.

Dat vond ik dus ook tof van hem :slightly_smiling_face:
Ik heb zelf al het een en ander meegemaakt in mijn leven, en mij word vaak verteld dat ik mij ouder gedraag dan mijn leeftijd. We zeggen dat M zich wat jonger gedraagt :wink: Dus die lijn is er, haha!

Ik vind het niet kunnen. Sowieso niet omdat hij in een hele andere fase van het leven zit en hij liegt ook nog eens.

En verder denkt iedere tiener dat hij/zij zich veel ouder gedraagt dan de rest.

Ik denk het niet, ik weet dat.
En op zich is de rede waarom hij zijn leeftijd in het begin niet meteen vertelde vrij logisch als je het verhaal weet.

Als je alle negatieve reacties ontkent waarom post je hier dan? Ik vind nog in een relatie zitten en het zien van een toekomst met een andere jongen terwijl je vriend van niks weet al helemaal fout en zeker geen teken dat je je volwassen gedraagt. Als je gewoon bevestiging zoekt voor je verhaal kun je dit ook gewoon zeggen.

Daar heb je inderdaad gelijk in!

Tsja… Je weet niet waar hij nog meer over liegt. Maar verder weet ik niks van de hele situatie af (behalve dat wat je vertelde), dus ik kan je niet echt advies/bevestiging geven.

Nee dat klopt ook. Ik hoop maar dat hij voor de rest eerlijk is geweest!

Om eerlijk te zijn is het in jouw situatie inderdaad geen goed idee om een relatie te beginnen met iemand 10jr ouder. In sommige situaties is het niet erg om met iemand te gaan 10 jaar ouder maar niet in jouw situatie tbh. Zoals ik al zei, het kan maar beter van niet en ik heb het eigenlijk niet eens over de leeftijd nu. Gewoon omdat ie tegen je heeft gelogen maar ik weet inderdaad niet wat het gehele verhaal is dus ja.

Ik denk dat het ook nog geen idee is nee. Sowieso vind ik dat je dan 18 moet zijn voordat je een relatie met hem aangaat. En ik snap eigelijk uberhaupt niet hoe je al aan een toekomst met een ander denkt terwijl je nog in een relatie zit die al z’n aandacht nodig heeft. Ook doordat hij heeft gelogen denk ik nu ook van hmmm … Zolang hij maar niet over meer dingen liegt dan is het goed :slightly_smiling_face:

Omdat je nog minderjarige bent,en omdat jullie allebei in een andere levensfase zitten lijkt me dit geen goed idee. Plus hij heeft al over dingen gelogen,wie zegt dat hij niet over meer dingen heeft gelogen?
Maar als je toch verder wilt met hem omdat jullie er allebei goed bij voelen. Zou ik in ieder geval eerlijk tegen je vriend zijn en het uitmaken met hem.

Verder ter info:jullie hebben elkaar ontmoet via sociaal media en skypen vaak. Maar heb je hem überhaupt al in het echt ontmoet?

Nee omdat hij dat niet wil zolang ik in een relatie met een ander ben.

kijk de film trust…

Waarom ben je überhaupt nog in een relatie met die andere jongen terwijl je al helemaal aan het plannen bent of je een relatie met die andere jongen wilt? Dat vind ik zwaar respectloos tegenover je vriend.