1 vlo gezien op kat

Kan worden verwijderd!

Als je 1 vlo hebt gezien is de kans heel groot dat je er inderdaad veel meer hebt dan dat.
Het is aan te raden om je huisdier niet alleen te behandelen wanneer je vlooien ziet, maar het dier gewoon altijd onder behandeling te houden om een plaag in de toekomst te voorkomen.

Neem bij het stofzuigen en het sprayen van het huis trouwens ook de plinten/achter de plinten mee!

Ja, idd… Daar was ik ook al bang voor. Maar vind 't zo raar dat we er dan geen een zien ofzo. Onze kat heeft een tijdje geleden nog zo’n injectie gehad, om vlooien en wormen enz. te voorkomen. Maarja…

^Ik zou echt alles behandelen, ook van die spray in je bed spuiten! Ik heb een keer mijn bed vol gehad door mijn kat, en mijn benen zaten helemaal onder de bulten van die krengen, en ze jeuken echt als een motherfucker.

Mijn ervaring is dat er niks aan de hand is wanneer je 1 vlo vind. Wanneer we bij een van onze honden 1 (katten)vlo vinden houden we het de dagen erna goed in de gaten, maar we ondernemen dan nog geen actie. Buiten leven namelijk de wereld aan vlooien, bij elke wandeling of elke keer buiten krijgen ze die wel opzich. En deze gaan er ook vrijwel altijd vanzelf weer af. Vlooien hebben namelijk over het algemeen 1 vast dier waar ze opblijven. Pas wanneer deze niet meer in de buurt is lopen ze over.
1 vlo op het dier, 99 vlooien in het huis geldt als je een echt plaag hebt. Zo te horen hebben jullie dat niet. Door mijn werk ben ik in meerdere huizen met plagen geweest en dat merk je over het algemeen echt wel.

Oh dat is wel fijn. Inmiddels nog steeds niets gevonden en heb 'm ook niet meer zien krabben… Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het hierbij blijft :slightly_smiling_face:

Je kunt het beste zoeken naar vlooienpoep. Dat zijn kleine zwarte stipjes, vaak in de kraag en achter de oren van de kat. Een vlo betekent niet zo heel erg veel, maar hij als hij eitjes heeft gelegd kunnen die over een paar dagen uitkomen. Misschien is het inderdaad wel slim om een middeltje bij de dierenarts te halen, je kunt die zo in de nek van je kat druppelen.

Maar ik heb vroeger ook de vlooien uit mijn kat kunnen kammen en op een gegeven moment was dat ook gewoon klaar, dus kan net zo goed zijn dat je hem met die ene vlo vlo-vrij hebt gemaakt.