1 vinger doet al pijn...

Ik ben al 6 jaar ongesteld en het is me nog nooit gelukt om een tampon erin te krijgen. Het idee op zich al maakt me misselijk.
Ik heb ook al een halfjaar een vriend (waar ik me echt heel goed bij voel) en ik zou ook graag eens seks met hem hebben, echt heel graag. Ik heb nog nooit slechte ervaringen gehad met seks in het verleden, maar toch lukt het niet om er naar binnen te gaan ‘daar beneden’. Zelfs 1 vinger doet al enorm veel pijn. Het maximum dat er tot nu toe al heeft ingestoken is ongeveer 1 halve vinger (mss zelfs nog iets minder), en zelfs dàt deed al enorm veel pijn bij me. Maar ja, mijn onderste is zowiezo al heel gevoelig van zichzelf. Wanneer ik mijn vinger er probeer in te steken, ga ik liggen en spreid ik mijn benen. Ik heb het ook al rechtstaand geprobeerd. Volgens mij zijn dit de houdingen die toch het makkelijkst zouden moeten zijn? Maar toch lukt het niet. Het doet echt wel pijn. Ik probeer het ook altijd met glijmiddel, maar hoe vochtig ik ook mag zijn, het blijft enorm pijnlijk. Ik geef toe dat ik iemand ben die toch wel snel bang heeft om zichzelf pijn te doen, en misschien komt het omdat ik mezelf niet ontspan? Maar hoe graag ik ook zou willen, volledig ontspannen lukt me niet, want ik heb eigenlijk toch wel bang dat ik mezelf daar vanonder pijn zal doen of dat ik in het verkeerde gaatje terecht kom (mijn plasgaatje bijvoorbeeld en dat dit dan per ongeluk scheurt ofzo… :s), misschien vinden jullie dit wel een gekke gedachte, maar ik krijg deze gedachten maar niet uit m’n hoofd. Ik zou zo graag eens kunnen vingeren (zoals iedereen), of me laten vingeren door mijn vriendje (want hij zou dit ook zo graag eens willen), of gewoonweg seks hebben maar het lukt me gewoonweg niet. VOOR ALLE DUIDELIJKHEID : IK BEN NOG MAAGD. (ik weet niet of dit per se belangrijk is), maar ik denk : ookal ben je nog maagd, 1 vinger zou toch moeten lukken, of niet? Nadat ik veel hierover heb opgezocht op internet, begin ik al te denken dat ik vaginisme heb. Ik ben niet zeker. Ik durf toch niet direct naar een huisarts gaan, het idee op zich dat ze gaan zitten ‘keuteren’ in mijn onderste etc… ik krijg er buikpijn van.

[b]Kan iemand me raad geven, of zeggen wat er scheelt? Of iemand die hier een idee over heeft? Of iemand die zichzelf hierin herkent?

Alsjeblief, ga niet moeilijk zitten doen over het feit dat ik veel vragen stel, ja ik ben nu eenmaal op zoek naar mezelf en nee, ik kan hier niet over praten met mensen uit mijn directe omgeving :frowning_face:[/b]

Ik dacht meteen aan vaginisme eigenlijk, maar ik denk dat je voor duidelijk toch echt naar de huisarts moet.
En waarschijnlijk gaan ze eerst gewoon wat vragen stellen denk ik

maar kan het niet gewoon te maken hebben met het feit dat ik nog maagd ben?
of moet je toch wel minstens 1 vinger PIJNLOOS naar binnen kunnen krijgen, ookal ben je nog maagd?

Ik heb echt precies het zelfde, maar durfde het nooit te vragen, ook niet op Girlscene, want dacht dat ik de enige was… Ik wil alleen nog geen seks ofzo, heb ook geen vriend, maar heb wel eens het één en ander geprobeerd en bij mij doet het ook ontzettend veel pijn. En naar de dokter wil ik echt niet, ik ga m’n broek niet uit doen, en zeker niet als ze ook nog ff gaan kijken en voelen ofzo! Haha :flushed:
Maar als je wel naar de dokter gaat, wat kunnen ze dan voor je doen?
Ik volg. x

Volgens mij is het iets psychologisch, omdat je echt doemdenken hebt. Het idee op zich maakt je misselijk, je hebt een slechte ervaring met sex… Ik zou er met de huisarts/moeder/iemand die je vertrouwt over praten. Het is echt niets om je voor te schamen!

Met mijn moeder kan ik hier niet over praten (de reden kan ik je helaas niet vertellen).
Iemand anders (zoals een vriendin die ik vertrouw) ook niet ; ik heb namelijk niet echt vriendinnen die ik heel goed vertrouw en waar ik m’n diepste geheimen tegen vertel. Ik heb het even geleden wel tegen een redelijk goede vriendin vertelt, maar het enige wat die zei was dat ze het niet kon begrijpen.
Zij zei dat het normaal was dat 1 vinger pijn doet als je nog maagd ben. (waarschijnlijk wou ze gewoon snel van mijn gezeur af zijn, ikweetniet). Denk je echt dat ik voor dit naar de huisarts zou moeten gaan?

Ik zou wel naar de huisarts gaan, het is niet normaal als de helft van een vinger al zo veel pijn doet. Zet je even over de angst van de dokter heen en ga er naartoe, die vindt het echt niet raar hoor. De dokter kan je erbij helpen en dat is beter dan hier nog een tijdje mee rond te blijven lopen.

Ja, dokters zijn er juist voor opgeleid om je te helpen. Gewoon doen, hij/zij gaat je echt niet scheef bekijken :slightly_smiling_face:

:couplekiss_man_woman:

Die dokter gaat je echt niet raar aankijken hoor meid. Het lijkt mij inderdaad niet gezond dat er niet eens 1 vinger goed in kan bij jou. Laat het gewoon ff checken. En wat die vriendin betreft; onbeschoft.

Wat is er onbeschoft aan? Ze snapte het gewoon niet toch?

hello,
ik begrijp je probleem, echt heel erg want ik heb het zelf ook.
ik en een vriend (niet mijn vriendje wel bijna) zijn de laatste tijd ook wat verder gegaan (alleen vingeren) en het deed ook ontzettend veel pijn. ik schreeuwde erg hard en mijn vriend vertelde me dat hij maar 1 cm erin zat, ik schrok. ik probeerde me te ontspannen maar zelfs dan…
ik denk dat ik ook maar eens maatregelen moet gaan treffen want ik wil hier niet me hele leven mee rond lopen, tips kan ik je dan ook niet geven maar ik wens je het beste toe!

kus

Ik had dit in het begin ook , toen ik een beetje met seks in aanraking kwam enzo ;p ik kreeg ook werkelijk niks naar binnen… wat ik heb geleerd is gewoon echt heel veel tijd nemen en rustig aan… Je kan volgens mij niet eens bij je plasgaatje naar binnen komen hoor ^ hahha dat dacht ik ook altijd. Toen ik een keer op vakantie ging werd ik precies daarvoor ongesteld, en ik wou zooo graag wel naar het strand kunnen, en naar het zwembad, het klinkt misschien wat grof maar ik heb er gewoon een tampon in gedaan, het deed wel pijn (niet heel erg, maar een tampon doet sws al pijner dan je vinger, naar mijn mening) en toen was ik er eigenlijk een beetje vanaf… Omdat ik zo graag wou zwemmen enzo heb ik het gewoon gedaan en het viel echt me, (dit klinkt misschien een beetje vies) maar als je het aan het proberen bent dan heb je op een gegeven moment zo’n punt dat je ergens doorheen bent en dan doet het geen pijn meer. Tenminste dat heb ik wel altijd, nu nog… Ik hoop dat je wat aan dit random verhaal hebt eigenlijk, succes! x

Dit kan gwn hoor…maar van wat k erover weet doet het als je echt seks met iemand hebt geen pijn.

^ je weet dat dit een topic van 2013 is?

Oud topic, slotje.