1 oorbel gaatje tè laag geschoten

Hallooo.
ik heb een paar jaar geleden 2 oorbel gaatjes laten schieten, maar eentje is lager geschoten dan de andere, ik vind het heel vervelend. & ik heb toch niet zulke grote oorlellen, eigenlijk best wel klein, en ik kan nauwlijks zware oorbellen in doen omdat ik bang ben dat dat gaatje doorscheurd. maar nu is mijn vraag; hoelang duurt het ongeveer om je gaatje dicht te laten groeien? heb je middeltjes daarvoor? (denk 't niet, maargoed) enzovooort. please help me! het is echt heel heel vervelend!
Dankje! xx
ps: ik heb me gaatje ongveer 5 jaar…
maar ik had 2 jaar geleden een jaar ofzo geen oorbellen meer in gehad voor 1 jaar, en toen was het nog nèt niet dicht gegroeid. is 5 jaar al ‘lang’ genoeg dat je gaatje niet meer dicht kan groeien?

nou ik had een vriendin die had dat dus ook. zij droeg wel grote en zware oorbellen en dat gaatje is dus doorgescheurd. Ze moest naar de plastische chirurg omdat weer te laten herstellen, nu heeft ze het gaatje weer opnieuw laten schieten (zat wel een half jaar tussen ofzo) en kan ze weer gewoon oorbellen dragen:)

zie maar als een up.

Denk dat het heel erg per persoon verschilt hoe snel het gaatje dicht groeit.

Ik zou het toch dicht laten groeien… en daarna opnieuw gaatjes laten schieten.

Ik denk dat het een half jaartje tot een jaar duurt? Er zijn volgens mij geen middeltjes voor. Wat stom zeg dat ze het verkeerd hebben geschoten!

het ook zo zijn dat je oren scheef zijn en dat daardoor het ene gaatje lager is dan de andere. Een meisje uit mn klas had dat ook. Toen moest ze ook dat lage gaatje dicht laten groeien en later alleen aan die kant een nieuwe laten schieten.

Mijn gaatjes groeien nooit meer dicht :stuck_out_tongue:
tenminste, ik kan een paar maanden geen oorbellen indoen, en dan zijn ze nog net zo open als daarvoor.
Maar zou idd wel uitkijken met zware oorbellen ö
misschien terug gaan naar de juwelier/piercer die ze geschoten heeft?

Als je ze echt pas net hebt laten schieten en je gewoon nu je oorbel eruit haalt en het laat helen enzo dan is 'ie als het goed is wel vrij snel dicht.

Dat had ik tenminste toen ik vroeger stiekem derde gaatjes in ieder oor had laten schieten en ze eruit moest halen van mn ouders xD

De 4 gaatjes die ik nu nog heb die groeien bij mij ook niet meer dicht, net zoals wat nevermissabeat7 zegt hierboven.

Nou ik heb mijn gaatjes 5 jaar geleden laten doen, heb misschien een half jaar lang oorbellen gedragen, en nu nog kan ik oorbellen in doen…

Inderdaad, het ligt eraan hoelang je ze hebt. Als je ze heel lang hebt kan het zijn dat ze nooit meer dicht groeien.

Mijn oma had op haar 30e voor het laatst oorbellen gedragen.
Mijn moeder had voor haar 60e verjaardag oorbellen voor haar gekocht en ze konden er nog in.

Heee !
Na 6 weken mocht ik andere oorbellen in, toen heb ik in de 8e week ofzo een nachtje zonder oorbellen geslapen, en de volgende ochtend kreeg ik mijn oorbel er niet meer in. Na een aantal keer te hebben geprobeerd, heb ik het er maar bij gelaten. Na een jaar begon het me toch wel weer te dagen en heb ik ze weer laten schieten, alleen schoot de juwelier mn gaatje aan de ene kant lager dan aan de andere kant. Lange/zware oorbellen durfde ik niet te dragen (ivm met een vriendin die een gescheurde oorlel had). Toch ben ik nu zware/lange oorbellen gaan dragen, en ik ben toch al best vaak ergens aan blijven haken, maar tot mijn verbazing is mijn ‘lelletje’ zo dik dat het niet scheurt!
Dus je gaatje kan zo in een nacht dichtgroeien, maar zoals je hier boven leest kan het ook na 30 jaar nog ‘open’ zijn.

het duurt bij de een langer dan bij de ander, dus geduld! je kan ook leuke clipoorbellen kopen bij claires! dan heb je toch oorbellen, en kunnen je gaatjes lekker dichtgroeien!

Mijn vader heeft op zijn 18e een gaatje laten schieten. Hij is nu 44, en er kan nog steeds een oorbel in (doet hij niet hoor).

Heb ik ook, verschrikkelijk.

één gaatje bij mij is ontiegelijk scheef geschoten, is erg vervelend omdat de achterkantjes er dan afvallen en dan ben je je oorbel kwijt. Dat is de reden dat ik van al mijn knopjes nog maar 1 heb.