1 Km loop met gym

Hee,

met gym op school moeten wij het rondje wielerbaan rennen.
Dat is 1 Kilometer, de wielerbaan ligt naast de school en daar mogen wij gebruik van maken.
Elke gymles moeten wij het rondje rennen.
Ik ben zelf echt heel onsportief, maar ik doe wel altijd mijn best om een goed cijfer te halen.
Je moet onder de 5 minuten halen voor een 5,5 als cijfer.
Zelf red ik dat echt niet. Ik heb vandaag voor een cijfer 6,50 min gerend.
Dat is voor mijn doen echt al heel goed! Normaal ren ik 7,30 ongeveer.
Maar het is nog niet voldoende, ik heb met mijn 6,50 een 4,5 gehaald.
Ik vind dit echt oneerlijk omdat ik wel mijn best doe.
De leraar zei aan het begin van de les: ‘Als je een hoger cijfer wilt halen, moet je beter je best doen.’
Dat kan dus bij mij niet. Nu hoef ik niet een hoger cijfer, maar gewoon dat er met mij rekening gehouden wordt. Ik kan niet met leraar praten, want die spreekt amper Nederlands. En ik vind hem gewoon heel eng haha.
Heeft iemand tips om ervoor te zorgen dat hij toch rekening met mij houdt?

Dankjewel alvast x

naar je mentor gaan en vragen of die daar iets aan kan veranderen?

Tja, ik heb daar vroeger ook altijd last van gehad (‘Je moet gewoon beter je best doen’). Maar soms kan dat gewoon niet. Voor de 1 km loop kan je wel oefenen. Sowieso zou je meer kunnen sporten, dan gaat alles makkelijker.

Zoals Nagisa zegt, je zou ervoor kunnen oefenen? Door in je vrije tijd te oefenen, doe je dus ook beter je best, met als gevolg dat je hoogstwaarschijnlijk wel een goed cijfer zult halen :slight_smile:

Misschien zou je kunnen starten met hardlopen 2 keer per week? Gewoon muziek in je oren, even 20 minuten hardlopen, en that’s it. Vast niet heel leuk, maar wat is 40 minuten per week?

Anyway, dit is niet echt een antwoord op wat je vroeg. Misschien kun je naar je mentor gaan, of afdelingsdirecteur / rector of hoe dat ook heet.

Maareh, hij spreekt haast geen Nederlands, wat spreekt hij wel? Misschien kun je je ouders vragen om een engels briefje te schrijven?

Niet iedereen is overal ergens goed in en dat hoeft ook niet. maar je zou er idd voor kunnen oefenen

@LekkerXding

Het is bij ons zo, als we mentoruur hebben, dat als je iets met de mentor bespreekt, de hele klas je af gaat luisteren enzo… Heel vervelend!

@Nagisa

Ik dans al twee keer in de week. En verder heb ik ook nog andere activiteiten.
Dus meer sporten gaat niet lukken…
En eigenlijk oefenen we elke gymles de 1 km loop.

Bedankt voor de snelle antwoorden ! x

Ik bedenk me eigenlijk net, dat ik het best wel eens kan gaan proberen, een keertje in de week rennen.
Ik begin dan denk ik in de zomervakantie en dan begin ik goed aan het schooljaar! (:

@averyyy een rare vreemde taal haha. Wat zou er dan op het briefje moeten staan?

Heb ik dus ook. Mijn leekracht zegt altijd dat ik het goed heb gedaan, maar men punten worden er niet hoger op :’)

Echt jammer dat ze altijd zeggen :‘doe beter je best.’

Natuurlijk doe je je best, je wil toch niet met opzet lagere punten halen.
En kan je niet in het Engels met die leraar praten?

Sorry maar ik vind dat je leraar gelijk heeft.
Ik ben niet goed in wiskunde, maar doe er ook echt m’n best voor. met je best doen kom je soms gewoon niet ver genoeg, that’s life.

Maar je kunt inderdaad wel thuis gaan hardlopen, het een paar keer in de week oefenen. Dan ren je die kilometer straks makkelijk binnen 5 minuten.

Ik ben het met Krullevaar eens.

Wel voeg ik erbij toe dat gymdocenten vaak ook kijken naar je inzet. Is die over het algemeen goed, ben je er altijd en je zet je goed in? Dan valt er nog altijd over te praten natuurlijk :-).

Maar gewoon inderdaad je best doen.

voor de coopertest moeten wij ook 2,1 km lopen in 12 minuten voor een voldoende (komt ongeveer op hetzelfde neer). en bijna iedereen heeft het gehaald, zelfs ik en ik sport nooit! dus het is echt haalbaar… als je die 2,1 km niet haalt dan heb je ook geen voldoende.

Mee eens. Plus dat er (iig bij ons op school) wel vaak wordt gekeken naar je inzet, maar dat dat bij dit soort onderdelen gewoon niet gaat. Kijk, als je een koprol over de kast moet maken en je probeert het 300000x en het lukt dan nog niet helemaal perfect, zullen ze je geen 4 geven, omdat ze weten dat je het wel hebt geprobeerd, maar ja, je zal ook geen geweldig hoog punt halen.
En het is toch niet zo’n probleem om dan elke dag een stukje te gaan hardlopen? Dan doe je en je best, en je haalt een hoger punt.

Ach wat gemeen! maar je zou gewoon thuis kunnen gaan hardlopen, met start to run bijvoorbeeld. Hardlopen wordt pas leuk als je een beetje basisconditie hebt en het is echt super goed voor je. Ik had ook nooit conditie maar ik ben nu bij les 16 van start to run en het gaat steeds beter, ookal worden de lessen steeds zwaarder.

Zelfs dat hielp niet bij mij. Maar ik had dan ook echt een uberbitch als gymdocent.

He, wij moeten ook ongeveer 1 kilometer en dat mag dan niet langer dan 6 minuten duren. Ik haalde een tijd van 5.07 terwijl ik best wel snel heb gerend voor mijn gevoel. Maar bij ons is het niet voor een cijfer.

Als ik jou was zou ik gaan oefenen met hardlopen. En nog een tip: Begin rustig met hardlopen en ga later pas harder anders houd je het niet vol.

ik snap ook best dat je met alleen je best doen er niet komt hoor (:

Ik vind het vooral zo stom dat ik met alles met gym goed mee kan doen,
en mijn conditie is ook helemaal niet slecht.
Alleen rennen gaat gewoon niet, vader en broer hebben daar ook last van…

btw, bedankt voor jullie reacties (:

Nouja als je alleen dat rennen niet kan, dan vergaat de wereld toch niet. Ik had juist altijd met gym dat balspelen enzo niet mijn ding waren maar ik voor rennen wel hoge cijfers haalde (tot ik een knieblessure kreeg) dus gewoon je best blijven doen en je kan je cijfer echt wel ophalen met andere onderdelen.

Je doet gewoon je best, en meer als je best kan je niet doen. En als je een 4,5 haalt probeer dat dan op te halen met een ander onderdeel waar je een cijfer voor krijgt bij gym! dat doe ik ook altijd, conditie is zeker niet mijn beste vak haha

elke les opnieuw 1500 meter; werd erg gek van maar uiteindelijk 8 op 10, normaal had ik altijd een 58 maar als je egt door zet en niet opgeeft lukt het wel, zker als je denkt dat al je na je goed gelopen hebt kunt rusten! succes