1 jaar samen

Hoi hoi,

Ik en mijn vriend zijn vandaag een jaar samen. Eigenlijk wilde we vandaag naar Speedfest gaan met z’n tweeën. Maar omdat hij met een ingescheurde knieband zit en ik zonder 4 verstandskiezen (die zijn dinsdag alle 4 weggesneden) kan dat niet doorgaan!

Maar ik wil nog wel iets leuks doen samen…
Een aantal puntjes waar we rekening mee moeten houden is dat hij op krukken loopt, niet kan fietsen en we hebben géén rijbewijs/auto ter beschikking.
Ik kan niet eten, alles wat ik eet zijn dingen als kwark en appelmoes.
Samen een film kijken is niet echt een optie, dat doen we wekelijks bijna dagelijks.

Het voordeel is wel dat we midden in het centrum van de stad wonen, letterlijk 40 meter verwijderd van de grote markt. (Den Bosch)

Weet iemand iets wat we zouden kunnen doen? Iets speciaals koken zit er niet in, uit eten zit er niet in… Ik kan echt niets bedenken wat we zouden kunnen doen met al die beperkingen :frowning_face:

Ik hoop dat jullie iets leuks weten!

Het hoeft niet iets groots/spectaculairs te zijn… Maar gewoon samen gezellig iets doen ten ere van… Het hoeft niet veel geld te kosten, kan wel. Niet te veel natuurlijk… Of het misschien uitstellen en later een weekendje weg of zo. Maar dan nog wil ik het vandaag niet over laten gaan, ik wil en moet en zal iets doen vandaag. Voel me al de hele week kut, nu wil ik een leuke dag! Al is het maar iets kleins…

Wat vervelend. Maar wel raar dat je nog steeds alleen maar kwark en appelmoes kan eten? Bij mij ging de pijn al na 1/2 dagen weg en kon ik weer normaal eten. Maar misschien kunnen jullie gewoon ergens wat gaan drinken, een terrasje pakken? Hier schijnt het zonnetje in ieder geval lekker, dus in Den Bosch gok ik ook wel ;p

Of ga samen bordspelletjes doen, vind ik ook altijd heel leuk ;p Of een cake/koekjes bakken. Alleen kan jij ze dan helaas nog niet opeten.

Ga samen soep koken, haha, dat kan je wel eten :’)
Of naar de bios? hoewel, da’s misschien niet zo speciaal aangezien jullie al vaak samen films kijken.

Mwah… Ik moet al de hele week toekijken hoe anderen lekker eten terwijl ik daar zit met m’n bakje appelmoes :’)

Terrasje pakken is niet eens een slecht idee, maar ik vind het nu niet echt fijn om op het terras te zitten met m’n dikke hamsterwangen en kan nog nauwelijks praten… Misschien ben ik een beetje een mierenneuker, maar daar heb ik ook niet veel trek in haha.

Ik kijk eens of er wat leuks in de bios draait. Dan reserveer ik gewoon kaartjes, dan moet hij wel mee! Al is de bios wel een eindje wandelen. Voor mij geen probleem, alleen hij vind het niet zo leuk haha. We zullen zien.

Nog meer ideeën?!

In de Bios genoeg leuks wat we nog niet gezien hebben haha. Veel films kijken we al op letmewatchthis (1channel) voor ze ook maar in Nederland in de bioscoop te zien zijn… Of uberhaupt te zien krijgen.

Hmm, ja dan kan je idd niet zo heel veel nee. Bios is wel een plan, verder zou ik het ook niet echt zo heel goed weten. Anders ga je toch volgende week als jij weer wat kunt eten en hij beter kan lopen iets leuks doen? En nu gewoon gezellig een avondje bankhangen met zn 2en? :stuck_out_tongue:

Je wijst eigenlijk al alles af en dan kom je toch echt uit op deze oplossing: thuis blijven en maak er daar maar een gezellig feestje van.

Gefeliciteerd trouwens!

ik weet niet of ze het op dit moment in het jaar nog doen maar je kan het altijd informeren, een vaartocht op de binnendieze… ook heeeel leuk

Ik zou vandaag er gewoon een gezellig dagje met jullie twee van maken, thuis, gewoon een filmpje kijken of zo. En dan jullie 1 jaar samen later vieren als jullie allebei beter zijn.

@ Eksterrr: Ik wijs niet alles af, ik wil een fijne gezellige dag samen… Ik wil niet zijn op een plek waar ik me ongemakkelijk voel. Ik denk dat een avondje Bios het beste is voor vandaag. Dan kunnen we later altijd nog iets gaan doen, weekendje weg o.i.d.

@ smadje: Een tocht op de binnendieze lijkt ook erg leuk! Heb ik ooit één keer gedaan, toen was ik nog heel klein… Aan het einde van de straat is een gedeelte van de dieze. Dat zou heel leuk zijn! Eens kijken naar de mogelijkheden :slightly_smiling_face: Ik zie ze ook vaak wanneer ik de hond uitlaat in de polder, haha. Minder leuk is dat mijn vriend vroeger altijd van de bruggetjes pieste in de bootjes… Maar daar zullen we maar niet aan denken.

Kun je dan niet een weekje later doen ? Leg hem uit dat jullie allebei té beperkt zijn om iets leuks te doen.
Ik snap dat dat vervelend zal zijn (ik vier 't ook altijd op de dag zelf) maar beter een hele leuke dag dan een dag waarbij je met vanalles rekening moet houden.

Lijkt me trouwens echt niet fijn alle 4 verstandskiezen tegelijk, bij ons in het ziekenhuis doen/mogen ze dat niet eens.

Meestal doen ze er 1 of 2 per keer. Aan één kant (links of rechts)…

Bij mij ligt het een beetje anders. Ik heb een fobie voor naalden, tandartsen e.d… Ik ga naar een speciale tandarts in Kerkrade (ik woon in Den Bosch, dus dat is best een eindje rijden…)
Daar hebben ze me onder narcose behandeld. En ook meteen bloed geprikt, want dat wil mijn dokter al een lange tijd heel graag doen… Maar dat wilde ik nooit, omdat ik bang was.
Dus ze hebben 4 verstandskiezen weggesneden én bloedgeprikt. Alles tegelijk, omdat we anders 2 keer terug moesten komen en dan moest ik 2 keer onder algehele narcose. Wat toch weer risico’s met zich meebrengt. Maar gelukkig zijn mijn wangen minder dik en heb ik minder pijn dan andere dagen… Maar oké. Het gaat de goede kant op! Hoop ik.

Ik heb al de hele week een rotweek. Maandag was wel oké. Dinsdag was alleen maar stressen. Woensdag was het pijn lijden, donderdag en vrijdag. Ik kan niet goed praten, eten, drinken, slikken… Heel frustrerend wanneer je je niet goed verbaal kan uiten, je niet goed kan vertellen wat je bedoeld of wat je wilt. En wanneer je iedereen lekker ziet eten, terwijl jij een bakje prut voor je neus hebt staan en niet eens een gewone eetlepel in je smoel kan stoppen. Alsmaar vieze pijnstillers moet slikken, opgelost in water… Jammiejammie…
Toen kreeg ik vrijdagochtend nog een boos smsje van een klasgenoot, dat ik niet aan hen had laten weten dat ik er niet was die dag omdat we een presentatie hadden… Ik had andere dingen aan mijn hoofd, en ik was me er helemaal niet van bewust dat die presentatie gister al was! Ze bleef er maar over doorgaan…
En dan hebben we nog vandaag, 1 jaar gelukkig samen maar samen niet eens goed genoeg om iets leuks te gaan doen. We kunnen niet naar Speedfest, waar we elkaar hebben leren kennen, waar we al weken naar uitkijken…
Ik woon samen met mijn vriend en ik ben van dinsdag tot gisteravond bij m’n ouders geweest. Gisteravond thuisgekomen, gaan we samen op de bank een film kijken… Ik ga één keer verzitten en ik stoot m’n hoofd kei hard tegen de hardhoutenbalken van onze zolderkamer. Weer een bult op m’n hoofd, weer flinke koppijn… Ga ik naar beneden om even tot rust te komen, nog maar een paracetamol te slikken en wat kouds op m’n hoofd te leggen. Kom ik boven, is mijn vriend in slaap gevallen en met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Fijn, gezellig, weer thuis…

Je kan me een aansteller vinden, dat ik alles te negatief bekijk… Maar voor mij is dit een van de ergste weken geweest die ik me kan herinneren. En deze week wil ik ook iets leuks doen!..
Zeg het maar… Ik stel me aan, ik til het te zwaar, doe eens normaal, wees blij… Blablabla.

Ik heb ook onder algehele narcose mijn verstandskiezen moeten verwijderen (tegelijk met een cyste / ontstekingen in mijn gehemelte en tanden) :frowning_face: Het was echt de afschuwelijkste weken van mijn leven denk ik. Ook werd ik wakker tijdens de operatie, dus dat was ook echt afschuwelijk.
Toen nog een dikke anderhalve week met een meloen-hoofd rondgelopen, ziek geworden van alle antibiotica, niks kunnen eten, zelfs ranja uitkotsen, niets binnen kunnen houden, de hele dag in bed liggen, afwisselend slapen/janken van de pijn/slapen/janken/etc. :frowning_face:
Ik kan me wel goed voorstellen hoe je je voelt :stuck_out_tongue: Beterschap!!! Ik vind niet dat je je aanstelt.

Vind niet dat je je aanstelt hoor, 't is gewoon inderdaad flink vervelend. En vooral nu en je vriend iets leuks willen doen op jullie 1-jarig samenzijn.

Maar wat vind je dat van het idee om het weekje op te schuiven en dan lekker en echt dagje samen uit? Heel jammer van speedfest, maar zoals ik dit lees kun je daar echt niet heen, (en soiewso nergens fatsoenlijk heen voordat jullie allebei stuk beter voelen.)
Denk dat je heel beperkt bent in jullie keuze wat jullie kunnen doen.

Ga vandaag anders misschien een fotoboek van jullie samen maken, of lekker massage (voor allebei ontspannend).

@ Eksterrr: Wakker worden tijdens de operatie en wakker worden met een infuus in m’n arm… Dat zijn bijna de ergste nachtmerries die ik me kan voorstellen. Kan me niet indenken hoe je je dan zou voelen, hoe je dat omschrijft… Verschrikkelijk! Gelukkig heb ik er niets van gevoeld tijdens de ingreep… Moet er niet aan denken dat ik wakker zou zijn geworden. I feel bad for you, 't moet verschrikkelijk voor je zijn geweest…

Ik wil het sowieso wel opschuiven naar een andere dag, week of whatever… Maar vandaag wil ik toch iets doen. Het hoeft niet groot te zijn, het hoeft niet ver te zijn… Zelfs binnenshuis? Een fotoboek o.i.d. maken is leuk!
Ik heb nog een leeg album en 60 10x15 fotopapier. We zouden de dag kunnen opvullen met het uitprinten en inplakken van foto’s. Lege fotoboeken genoeg :slightly_smiling_face: Heb er sinds school geen tijd voor gehad. Dat is wel een goed idee :slightly_smiling_face: Hij slaapt nu nog op de bank… Ik zal het hem voorstellen als hij wakker wordt.

Idee: Vakantiefoto’s uitzoeken van augustus en die samen inplakken :slightly_smiling_face:
Weet alleen niet of hij dat ook leuk vind om te doen… En er is maar 1 manier om daar achter te komen :slightly_smiling_face:

Het deeg wel!

Oh, dan kan ik je nachtmerrie nog erger maken xD De dokter had me vertelt dat ik geen infuus hoefde terwijl ik nog wakker was (ik ben heel erg bang voor naalden en prikken…) dus ik was heel opgelucht. Lag ik dus goed en wel op die tafel, zegt de assistente: ‘‘Nou, maak maar een vuist, dan gaan we even je infuus erin doen.’’
… de horror… Ik meteen janken en in paniek :’) Uiteindelijk MOEST het gewoon want tja, dat was blijkbaar de bedoeling (door het infuus kwam de narcose). Ik voelde me echt vet genaaid… :confused:

Cocktails drinken! :astonished: