1 jaar high school in de USA

Heey meiden,

Ik denk er al een tijdje over om een jaar high school te gaan doen in Amerika.
Ik zit nu in de 2de gymnasium.

Nu wil ik dat aan mijn ouders brengen.

Dit is wat ik uitgestippeld had:
De 3de en 4de in een jaar doen.
Dan in mijn 4de jaar naar USA.
En daarna verder met de 5de

Ik weet dat het best wat kost, maar als mijn ouders dat een probleem vinden dan wil ik alles zelf betalen, moet het dan wel in de eerste instantie lenen van mijn ouders.

Ook weet ik dat het niet zomaar kan om 3de en 4de in een jaar te doen. Maar ik doe nu toch bijna niks voor school omdat het zo simpel is. Ik vind het niet erg om dan extra hard te moeten werken voor mijn droom.

Ik ben op het moment dat ik ga (begin 4de) 15,5 jaar oud.

Ik zou graag met sts of travel active willen.

Heeft iemand tips hoe ik dit aan mijn ouders moet brengen en ze over kan halen? Ook zodat ik serieus overkom? Want ik wil dit echt!

Xx

Ik vind je vrij jong om zomaar in je middelbare schooltijd te vertrekken voor een jaar tbh.

Maar verder zou ik het gewoon rustig uitleggen aan je ouders, rond de tafel gaan zitten ipv dat je aan komt rennen ‘‘MAM IK GA NAAR DE USA DOEI’’

als je snapt wat ik bedoel

Ik zou zorgen dat je van tevoren hebt uitgezocht of het uberhaupt mogelijk is om 2 jaar in 1 te proppen. Verder alles héél goed uitzoeken, vertellen hoe je het geld bij elkaar wil gaan harken, wat je waar en wanneer wil gaan doen, gewoon álles waar ze een vraag over hebben kunnen beantwoorden.

Bedankt voor jullie reacties al!

Het vierde jaar is eigenlijk het enige wat kan.
Want je moet 15 zijn.
Het vijfde doe ik liever normaal mee want dat is jaar voor examen.
Zesde doe ik examen dus kan ook niet en daarna ben ik te oud.

Ik denk er al best lang over na dus heb er al veel over opgezocht en ik ga het ook rustig bespreken. Er zijn ook info bijeenkomsten van dus ik hoop dat als ze twijfelen in ieder geval naar zoiets willen, want als ze snappen hoe het gaat vinden ze het vast minder eng.

Maar ze zij soms best beschermend naar mij. Ik heb het gevoel dat ze me niet los willen laten. Ik ben voor hen namelijk met alles het eerste want ik ben oudste thuis.

Het is ook niet dat ik alleen erheen ga omdat het leuk is, maar ook omdat ik zo de taal leer, een andere cultuur leer kennen, het goed staat op mijn cv en ik zo zelfstandig leer worden.

Ik ben echt bang dat het niet mag, maar ik wil het heel erg. Ik doe er alles voor!

Oja, sorry als er wat spelfouten in mijn berichten zitten, typ op iPad.

En over mijn cijfers, ik sta 3 zevens en voor de rest 8 of hoger.

Er is een algemeen topic voor studeren in het buitenland in het schoolforum…

Ik vraag me af of het mogelijk is om het 3e en 4e jaar in een keer te doen want het is niet alsof je allemaal tienen staat ofwel? Dan moet je wel een heel uitmuntende leerling zijn lijkt me zo.

Maar ik ga niet studeren…
Dit is middelbare school

Nee ik sta geen tienen, maar ik zou het dan wel met mijn school moeten overleggen, maar ik doe al niet veel dus als ik dubbel zo hard werk…
Maar voordat ik dat ga regelen met school moet ik eerst goedkeuring van mijn ouders hebben.

Nog tips?

Dan kan het alsnog in het betreffende topic :slightly_smiling_face: dus dit topic sluit ik.
Topiclink: http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-topic-voor-studeren-het-buitenland-meer-251672.0.html