050209,,cheryl

CHERYL, MY LOVE
donderdag avond 5 februari om elf uur werd ik gebeld door me oom
me nichtje, cheryl van 16 jaar was overleden, gewoon dood
ze heeft een brommer ongeluk gehad, in een klap weg
zo onwerkelijk, een telefoontje en je wereld stort om je heen in
ik woon in spanje met me ouders en me twee broers, me opa en oma waren net bij ons op vakantie, dus we waren pas een dag erna in nederland bij de familie,
de ochtend na het telefoontje zijn we naar school gegaan om te vertellen dat we weg gingen en waarom
mijn nichtje cheryl heeft zelf ook 6 jaar in spanje gewoont en heeft bij mij op school gezeten zamen met haar tweeling zus en broer, dus dat nieuwtje sloeg ook in als een bom, later die ochtend kwam ik ops school afscheid nemen van me vrienden , de hele school was in rouw, terwijl cheryl al twee jaar weg was, zo mooi dat ook hun meevoelden…
het fijnste van die dag vondt ik om cheryl d’r ouders, mijn oom en tante, en haar broer en zus te zien, mijn neef en nichtje, allemaal heel emotioneel natuurlijk
de dagen erna waren raar, de kist in de woonkamer, helemaal roos geschilderd door haar oom, de kleur waar ze zo veel van hield met een plaatje van playboy bunny, al die mooie bloemen eromheen, fotos, briefen, haar collectie telefoons(ze hield erg van luxe,) en natuurlijk de stroom mensen, vrienden en familie die allemaal hun steun kwamen geven en afscheid kwamen nemen
daar tussen door moest van alles worden geregels voor de begrafenis, muziek, auto’s,speeches…
de plek waar ze is overleden hebben ze roos gemaakt
duizend roze ballonen aan het hek tegenover de boom die roze was gemaakt met stof en roze lintjes, waar allemaal bloemen en kaarsjes stonden,
een dag ben ik er van door gegaan naar Amersfoort, waar mijn beste vriendin nikki woont, daar hebben we lekker films gekeken en gekletst
De begrafenis was zo stijlvol, echt hoe cheryl het had gewild, de kist stond in een pick up , die helemaal roos was gemaakt
daar achter autentique cadillacs waar de familie in zat en tientallen harleys, waar onze ouders gek van zijn en ook zelf hebben,
ook een americaanse vrachtwagen waar alle bloemen in moesten, ja ja vrachtwagen, zo veel bloemen waren er gebracht
en natuurlijk alle auto’s
het was een prachtige rouwstoet waar de pers zelfs al voor klaar stond
de crematie was nog mooier
zoveel mensen, dat ze zelf niet in het crematoriem pasten, mensen stonden buiten…
mooie muziek, mooie speeches van haar ouders, broer en zus, neefjes, vriendje , opa en oma’s, tante en schoolvriendinnen en daarna in de koffie kamer waren er marshmellows waar cheryl zo gek op was.
die avond was het super druk bij me oom en tante thuis, het was gezellig zo ver als dat kon, we hebben nog gekloot met helium, rare stemmetjes maken, echt grappig…
die dag erna gingen we met ze twintigen naar spanje, waar een memorial werd gehouden voor cheryl, zodat ook de mensen in spanje een soort en met afscheid konden nemen van cheryl en tegelijkertijd zou er geld worden opgehaald voor de crematie en zo
zaterdag middag om 4 uur begon het, er werden duiven losgelaten en ballonen met teksten als ‘‘we vergeten je nooit’’ en ‘‘we houden van je’’
in plaats van een minuut stilte werd er een minuut geluid gemaakt zodat cheryl ons zou horen in de hemel…dat was super indrukwekkend…
der werden schilderijen geveild en loterijen gehouden
s’avonds zijn alle jongeren uit gegaan in sitges, we waren met ze elfen en het was best gezellig, zingen in het nederlands op de straat, grappig…
we zijn volgensmij alle kroegen en clubs afgeweest…
zondag hebben we zamen gegeten in een restaurantje en s’avonds hebben we wensballonen losgelaten op het strand en maandag zijn we naar barcelona gegaan… winkelen en gek doen…
die avond lekker tapas in het apartementje met ze alle
de dag erna gingen ze weer naar nederland
het was fijn om die dagen bij elkaar te zijn
maar nu, als ik alleen thuis kom van school, en het is zo stil
is het extra moeilijk en verlang ik om bij me familie te zijn
ik weet niet hoe ik met de pijn en leegte moet om gaan
ik kan er niet over praten, wel schrijven, daarom dit stukje

in loving memory of Cheryl
i love you en will never forget you
i carry you on in my heart

wauw , gecondoleerd

reacties of advies alstjeblieft

Gecondoleerd meid!

Gecondoleerd! Heb je vrienden daar in Spanje? Zo ja, veel met ze praten en probeer door te leven, ik weet zeker dat Cheryl dat ook had gewild.