0% motivatie&concentratie...

Ik zat vorig jaar in havo/vwo en mijn ouders en ikzelf wilden echt heel graag dat ik naar vwo zou gaan. Jammer genoeg is dit niet gelukt, omdat ik een puntje te weinig had. Dit jaar kon ik nog een keer havo/vwo doen (ik zit trouwens in de 2e) Tot het 3e kwartaal dachten mijn ouders dat het heel goed ging, maar dat viel best wel tegen. Vergeleken met vorig jaar ben ik echt een hele slechte leerling. Ik heb geen motivatie en concentratie. Als ik op wrts wat wil gaan leren, ben ik tien minuten goed bezig en dan ga ik filmpjes kijken op twitter enz… Ik houd me niet aan to do lijstjes want ik ben ook heel goed in uitstellen. Ik vind dit zo dom van mezelf en ben vaak heel erg boos op mezelf. Ik moet volgend jaar dus havo gaan doen, maar ik ben bang dat ik volgend jaar ook zo weinig motivatie en concentratie zal hebben (eerste 2 kwartalen van dit jaar ging het goed, 3e kwartalen t/m nu gaat het heel slecht) Als dat volgend jaar zo zal zijn en ik echt hele slechte cijfers zal halen, ben ik bang dat ik naar vmbo moet en dat wil ik echt niet want dan moet ik van school af… Als ik deze motivatie en concentratie blijf houden, ben ik echt bang dat ik dat ook voor mijn examens zal hebben en dat is echt het laatste wat ik wil.

Na dit lange verhaal komt mijn vraag: heeft iemand misschien tips zodat ik me beter kan concentreren en mezelf kan motiveren?

up…

Ik heb bijna hetzelfde gehad. Ben op het vwo twee keer blijven zitten en moest vervolgens naar de havo. Daar ook nog een keer blijven zitten omdat ik gewoon geen motivatie had om iets te doen. Uiteindelijk ga ik dit jaar toch nog m’n vwo diploma halen. Maar take it from me: bespaar jezelf heel wat moeite en frustratie en ga er gewoon voor. 9 jaar op het middelbaar onderwijs zitten (zoals ik) wens ik niemand toe.

Misschien is het handig om even een andere omgeving op te zoeken. Bij mij is het in ieder geval zo dat ik me thuis totaal niet kan concentreren op m’n schoolwerk. Dus misschien even naar de bieb ofzo. Er zijn trouwens nog wel wat andere topics met handige studietips :slightly_smiling_face:

hey! ik weet hoe je je voelt, note me!

Alle elektronische aparaten uit doen en mogelijk weg stoppen als je gaat leren. Dit is echt de grootste afleider. Vraag je ouders om je te helpen. Geef je mobiel aan hun zodat je ook echt geen afleiding kunt gaan zoeken etc.

Maak eerst je huiswerk en ga 's avonds pas op twitter enz als beloning. Als je een goede planning maakt werd je goed aan je huiswerk én heb je meer tijd over voor leuke dingen.