Auteur Topic: Belangrijk: (ver)koopregels en -tips! Lees voor je verkoopt  (gelezen 75287 keer)

Carmenneke

• Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 12 maart 2014, 11:29:57 »
^ik heb broeken erbij zitten die nieuw tussen de 70 en 90 euro kosten
de blazers zien er ongedragen uit.. maar ik vraag me af of het op gs niet wat harder gaat?
Voor mij een porto

Curiosityy

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 12 maart 2014, 16:50:46 »
^ wat bedoel je met harder gaan?

Carmenneke

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 13 maart 2014, 12:53:13 »
dat het wat sneller verkoopt aangezien er maar 1 doelgroep is
Voor mij een porto

rainbowpooper

• **
  • Our little infinity
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 20 maart 2014, 16:40:33 »
Hoi! Ik heb gisteren een paar dingetjes in een verkoop topic online gezet, nu vraag ik me af hoe je grotere dingen moet verzenden. Kan dat in een dichtgeplakte plastic tas of moet dat anders?

En hoe bepaal je hoeveel je moet betalen voor verzending, zelf wegen? En moet je dan voor ieder pakketje naar het postkantoor om daar af te geven en te laten verzenden?
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2014, 09:20:35 door Roos »

Curiosityy

• Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 21 maart 2014, 16:50:36 »
Hoi! Ik heb gisteren een paar dingetjes in een verkoop topic online gezet, nu vraag ik me af hoe je grotere dingen moet verzenden. Kan dat in een dichtgeplakte plastic tas of moet dat anders?

En hoe bepaal je hoeveel je moet betalen voor verzending, zelf wegen? En moet je dan voor ieder pakketje naar het postkantoor om daar af te geven en te laten verzenden?

Het kan in een tas of als je ergens nog een doos hebt (of envelop die te groot is voor de brievenbus), is dat ook prima :)

Wat ik altijd doe: ik weeg het zelf thuis. Dan breng ik het naar het "postkantoor" hier (wat eigenlijk gewoon zo'n PostNL-punt in een Bruna is, zegmaar) of als ik nog zelf postzegels over heb, plak ik die erop en doe ik het in een brievenbus bij mij in de buurt.

rainbowpooper

• **
  • Our little infinity
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 22 maart 2014, 12:23:10 »
^ Dank je voor je antwoord :)

Curiosityy

• Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 22 maart 2014, 13:23:21 »
Even een heads up: er zijn erg veel topics met capslock in de titel. Ik wil nogmaals onder de aandacht brengen dat we nog altijd in de verkoopregels hebben staan dat dit niet is toegestaan (behalve 'waar nodig', zoals "H&M"). Leden die niet aan deze regel 'voldoen' krijgen een privébericht & hun topictitel zal worden aangepast. Als je het zelf aanpast voordat wij het 'tegenkomen' is het natuurlijk nog beter :)

Delucion

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 04 april 2014, 12:12:00 »
Heb ik toch nog even een vraagje, als je als verkoper het pakje opstuurd. Hoe krijg je dan je geld voor het product?
Ever seen a diamond in the flame

Curiosityy

• Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 04 april 2014, 12:13:52 »
Heb ik toch nog even een vraagje, als je als verkoper het pakje opstuurd. Hoe krijg je dan je geld voor het product?

Van tevoren de koper het bedrag via internetbankieren over laten maken. :)

Romy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 18 mei 2014, 16:34:46 »
Mijn topic is vol.. Ik kan niets meer erbij plaatsen.. Maar ik mag geen 2 topics hebben, wat te doen?

Voldemort.

• Avada Kedavra
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: 18 mei 2014, 16:37:07 »
Mijn topic is vol.. Ik kan niets meer erbij plaatsen.. Maar ik mag geen 2 topics hebben, wat te doen?

Je hebt zelf waarschijnlijk je topic 'ge-upt' tussendoor.
Dan zou ik het eerste upje als post veranderen en daar verder gaan met de artikelen!
Of wachten tot je iets verkoopt en dan weer nieuwe items plaatsen.

Romy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 18 mei 2014, 16:40:15 »
Je hebt zelf waarschijnlijk je topic 'ge-upt' tussendoor.
Dan zou ik het eerste upje als post veranderen en daar verder gaan met de artikelen!
Of wachten tot je iets verkoopt en dan weer nieuwe items plaatsen.

Okee thanks! Dan ga ik dat proberen haha.

Curiosityy

• Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: 18 mei 2014, 23:28:27 »

Je kan ook je oude topic laten verwijderen & een nieuwe plaatsen :)

lover to lover

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: 21 mei 2014, 13:38:37 »
Via Marktplaats heeft iemand 4 euro te weinig aan verzendkosten overgemaakt, maar ze verwacht nu wel dat ik het pakketje gewoon verstuur, terwijl ik dan bijna niets zou overhouden voor de trui zelf. Wat zouden jullie in dit geval doen? Het bedrag gewoon terugsturen en de trui niet opsturen of wachten totdat ze tóch die 4 euro extra over wilt maken? (En ja het gaat maar om 4 euro, maar dan nog. Ik ga geen trui voor maar 1 euro weg doen :') )
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2014, 13:51:50 door lover to lover »

Niet meer op dit account

• ثق في المعركه
    • Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: 21 mei 2014, 17:07:22 »
Via Marktplaats heeft iemand 4 euro te weinig aan verzendkosten overgemaakt, maar ze verwacht nu wel dat ik het pakketje gewoon verstuur, terwijl ik dan bijna niets zou overhouden voor de trui zelf. Wat zouden jullie in dit geval doen? Het bedrag gewoon terugsturen en de trui niet opsturen of wachten totdat ze tóch die 4 euro extra over wilt maken? (En ja het gaat maar om 4 euro, maar dan nog. Ik ga geen trui voor maar 1 euro weg doen :') )

Als ik jou was zou ik het bedrag terug sturen.

Curiosityy

• Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: 22 mei 2014, 16:57:45 »

Ze heeft dus niet het afgesproken totaalbedrag overgemaakt? Dan dus niet versturen natuurlijk. Jij hebt als het goed is duidelijk aangegeven wat het totaalbedrag zou worden, als ze daarmee niet akkoord ging had ze geen geld over moeten maken. Ik zou haar de keus laten maken dat ze óf het resterende bedrag alsnog overmaakt, óf dat je haar gewoon het geld teruggeeft.

Heb trouwens wel eens iemand gehad die te weinig voor de verzendkosten over had gemaakt, die heb ik toen erover gemaild, nooit meer reactie ontvangen, ook niet dat ze het resterende bedrag terugwilde :') maar dat zal wel bijna niet voorkomen, haha.

lover to lover

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 23 mei 2014, 15:23:31 »
Ja, precies dat is het geval haha. Maar omdat ze dus absoluut weigert om het resterende bedrag over te maken, heb ik inderdaad besloten het geld gewoon terug te storten. Belachelijk.

Patriciaa

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 29 mei 2014, 19:41:28 »
Super, alles duidelijk en overzichtelijk! Klikte deze post aan om ook duidelijkheid te krijgen voor uploaden foto's en staat een mooie link bij. Erg handig, thanks :aanbid:

confession

• Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 02 juni 2014, 11:31:06 »
Hoe werkt het met verzendkosten? Hoe weet ik hoeveel de verzendkosten voor een kledingstuk (precies) zijn? Want met marktplaats breng ik het altijd naar de bruna en dan worden de verzendkosten 6,75 euro maar ik lees net ergens dat dat per kledingstuk kan varieren. Iemand die me even uit de brand kan helpen :)?

Phaedra

• Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 02 juni 2014, 21:54:33 »
Hoe werkt het met verzendkosten? Hoe weet ik hoeveel de verzendkosten voor een kledingstuk (precies) zijn? Want met marktplaats breng ik het altijd naar de bruna en dan worden de verzendkosten 6,75 euro maar ik lees net ergens dat dat per kledingstuk kan varieren. Iemand die me even uit de brand kan helpen :)?
Dit staat ook in de beginpost:
''Verzenden en verzendkosten
Als iets door de brievenbus past doe je het in een envelop, of in een plastic tas of vuilniszak. Je kunt ook een speciale envelop kopen (bij postkantoor, volgens mij ook bij de Action), maar deze zijn vrij duur. Je schrijft het adres er op, weegt het en kijkt dan hier hoeveel postzegels er op moeten: http://www.postnl.nl/voorthuis/brieven/tarieven/Brieven/. Je kunt het pakje ook naar het postkantoor brengen, zij wegen het dan voor je en verzenden het.

Zorg dat je pakje goed dichtgeplakt zit met stevig tape, zodat het onderweg niet kapot kan gaan. Zorg ook dat je pakje binnen de maximumafmetingen blijft (voor brievenbuspost 38 x 26,5 x 3,2 cm). Dan kun je het pakje gewoon in een brievenbus doen.

Als iets niet door de brievenbus past wordt het pakketpost en kost het via PostNL standaard €6,75. Je moet de spullen dan in een doos doen (te koop bij postkantoor, maar je kunt ook gewoon een schoenendoos o.i.d. gebruiken). Dan schrijf je het adres er duidelijk op en ga je naar het postkantoor. Daar koop je een pakketzegel en zij verzenden het dan voor je.

Je kunt pakketjes ook voor €4,00 verzenden via Kiala, of voor €4,95 via DHLforyou. Kijk op de desbetreffende websites voor meer informatie.''

Kapitein Alfred

• Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 17 juni 2014, 20:03:18 »
Waar kan ik van die stevige, grote enveloppen kopen? Zijn die nog steeds bij de Action te halen?
 Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. // KLIK HIER OM EEN FOTO VAN MIJ TE ZIEN IK BEN ECHT KNAP

TY88

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 21 juni 2014, 09:06:50 »
Waar kan ik van die stevige, grote enveloppen kopen? Zijn die nog steeds bij de Action te halen?

Dat weet ik niet zeker, maar je zou bij Hema of Bruna kunnen proberen.

FASHION27

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 01 juli 2014, 11:21:43 »
Kan iemand mijn topic wissen? Wil graag een nieuwe maken

FASHION27

xApennootjes

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 22 juli 2014, 23:34:13 »
Ik wil zelf ook gaan verkopen,
Zouden jullie me wat tips kunnen geven over;

- hoe je de kleding het beste op een foto krijgt
- kleding verpakken
- verzenden
- foto's op GS plaatsen

dankjewel alvast :blush:

Laura

• Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 24 juli 2014, 20:36:22 »
Ik wil zelf ook gaan verkopen,
Zouden jullie me wat tips kunnen geven over;

- hoe je de kleding het beste op een foto krijgt
- kleding verpakken
- verzenden
- foto's op GS plaatsen

dankjewel alvast :blush:

- Kleding zou ik op de foto zetten met een lichte achtergrond, lijkt mij een van de belangrijke dingen. Het kledingstuk misschien op een hanger presenteren.

- Het verpakken van kleding doe ik sowieso in plastic. Afhankelijk van de grote een vuilniszak of een plastic tas. Die vervolgens dicht tapen. Meestal doe ik er daarna nog een doos/envelop omheen, maar dat is niet echt noodzakelijk.

- Verzenden, tsja wat is je vraag? De spulletjes met envelop/verpakkingsmateriaal wegen sowieso. Op postnl kan je de tarieven terug vinden en het x aantal zegels die je erop moet plakken. Verzendkosten zou ik terug vragen aan de koper tenzij het bij de prijs in zit.

- Foto's op GS kan je toevoegen door op links op het icoontje van de wereldbol te klikken en daarin je directe link van de afbeelding in te voeren.