Je kunt shirtjes etc. in een grote envelop doen en dat past meestal wel door de brievenbus. Dan zijn de verzendkosten een stuk goedkoper, je moet even kijken hoeveel de envelop weegt en dan weet je hoeveel postzegels je erop moet doen. Alleen dingen die niet door de brievenbus passen zijn duurder om te versturen, omdat dat met de pakketpost mee moet. Maar verzendkosten worden (bijna) altijd als kosten van de koper gerekend.
Ik gebruik altijd de "plastic zakken" zeg maar als je iets online besteld. Zoals H&M, van dat soort plastic zakken, weet er even geen ander woord voor. Dat bewaar ik en gebruik ik voor als ik kleding wil verkopen. Of soms gewoon zo'n plastic tas van een kledingwinkel, kan ook prima is ook stevig plastic.
Verder weeg ik het zelf thuis af en print ik de pakketzegel online via PostNL. Zo hoef ik niet naar de winkel te gaan en kan het gelijk op de post. Dus ook misschien een tip, want ik vertrouw die mensen bij de supermarkt niet. Dan zeggen ze, "jaa past niet door de brievenbus", terwijl het super makkelijk gaat...
Nog een tip: Pakketten verzenden via PostNL is duur (€6,75), en dat kan goedkoper via bijvoorbeeld Kiala, of DHL. Zelf doe ik vaak dan via DHL (€4 als diegene het ophaalt bij afhaalpunt, of €5,50 thuisbezorging). Hoge verzendkosten kan soms een koper afschrikken om iets van je te kopen.