Auteur Topic: Belangrijk: (ver)koopregels en -tips! Lees voor je verkoopt  (gelezen 73490 keer)

Curiosityy

• Bekijk profiel
« Gepost op: 30 november 2012, 17:27:32 »
In dit topic vind je verkoopregels en -tips. Zorg dat je van deze regels op de hoogte bent voor je je verkoop begint. Topics die zich niet aan deze regels houden, worden gesloten.

De meeste van jullie weten dit allang, maar voor de nieuwe verkopers onder ons (en voor oude verkopers die wat opfrissing nodig hebben):

Verkopen
- Open een topic met een duidelijke topicnaam. Iedereen heeft hier gelijke kansen om zijn spulletjes te verkopen, dus zet geen hoofdletters in je topicnaam om op te vallen. Schrijf een hoofdletter waar dit nodig is, zoals bijv. in H&M en het begin van titel. Zo blijft het forum een stuk overzichtelijker. Schrijf in deze topictitel - het liefst - zo precies mogelijk wat je wil verkopen. Zo weten potentiële kopers tenminste wat ze kunnen verwachten.

- Vermeld in je topic de maat, de kleur, het merk, de oorspronkelijke prijs, de staat, hoe oud het is, waarom je het weg doet... Zo volledig mogelijk! Vergeet natuurlijk niet erbij te zetten hoe duur het is, of men moet bieden o.i.d, en of er nog verzendkosten bijkomen en zoja hoeveel. Als je in België woont, zeg dat dan ook even.

- Belangrijke regel: Om het forum zo overzichtelijk mogelijk te houden is er een limiet gesteld aan het verkooptopics dat je mag hebben, namelijk: één. Open dus niet per kledingstuk een apart topic. Wil je na een tijdje een nieuw topic aanmaken? Laat je oude topic dan verwijderen door de link naar je oude topic hier neer te zetten: http://forum.girlscene.nl/forum/over-girlscene/topic-mag-weg-plaats-hem-hier-308588.0.html

- Plaats zelfgemaakte foto's! Dit om de betrouwbaarheid van de verkopers op Girlscene te vergroten. Open ook geen topic voordat de foto's gemaakt zijn. Kijk voor het uploaden van foto's hier: http://forum.girlscene.nl/forum/over-girlscene/alles-wat-je-moet-weten-girlscene-ook-voor-vragen-lees-wel-de-beginpost-248737.0.html

- Het plaatsen van een topic met alleen een Marktplaats-link is verboden; alle gegevens en foto's moeten verplicht in je verkooptopic staan. Je Marktplaats-link als toevoeging mag natuurlijk wel.

- Tot slot is je verkooptopic niet bedoeld om reclame in te maken; links naar je blog, webshop of online-geld-verdien-sites zijn dan ook niet toegestaan. Het is de bedoeling dat je je spulletjes echt hier op het Girlscene forum zet!

----------------------------

Kopen
Wil je iets kopen van een verkoper? Reageer dan in het topic zelf of stuur diegene een note (persoonlijk berichtje). Via notes kun je afspreken hoe de verkoop verder gaat.

Ik raad aan het geld over te maken via internetbankieren. Dit gaat over het algemeen snel en veilig. De verkoper stuurt zijn rekeningnummer via een note. De koper maakt meestal eerst het geld over op de rekening van de verkoper. De verkoper houdt haar rekening in de gaten en zodra het geld erop staat stuurt zij het pakje op. Hebben jullie dezelfde bank staat het geld meteen op de bank van de ontvanger; verschillen de banken duurt het soms een (werk)dag langer.

Verzenden en verzendkosten
Als iets door de brievenbus past doe je het in een envelop, of in een plastic tas of vuilniszak. Je kunt ook een speciale envelop kopen (bij postkantoor, volgens mij ook bij de Action), maar deze zijn vrij duur. Je schrijft het adres er op, weegt het en kijkt dan hier hoeveel postzegels er op moeten: http://www.postnl.nl/voorthuis/brieven/tarieven/Brieven/. Je kunt het pakje ook naar het postkantoor brengen, zij wegen het dan voor je en verzenden het.

Zorg dat je pakje goed dichtgeplakt zit met stevig tape, zodat het onderweg niet kapot kan gaan. Zorg ook dat je pakje binnen de maximumafmetingen blijft (voor brievenbuspost 38 x 26,5 x 3,2 cm). Dan kun je het pakje gewoon in een brievenbus doen.

Als iets niet door de brievenbus past wordt het pakketpost en kost het via PostNL standaard €6,75. Je moet de spullen dan in een doos doen (te koop bij postkantoor, maar je kunt ook gewoon een schoenendoos o.i.d. gebruiken). Dan schrijf je het adres er duidelijk op en ga je naar het postkantoor. Daar koop je een pakketzegel en zij verzenden het dan voor je.

Je kunt pakketjes ook voor €4,00 verzenden via Kiala, of voor €4,95 via DHLforyou. Kijk op de desbetreffende websites voor meer informatie.

Betrouwbare en onbetrouwbare verkopers
Er zijn twee topics opgesteld om ervaringen te delen over betrouwbare en onbetrouwbare verkopers. Het zou fijn zijn om na een goede óf slechte ervaring met een member dit te vermelden in deze topics:

Onbetrouwbare verkopers
Betrouwbare verkopers

Beschuldig mensen niet direct van oplichting als je het pakketje aan paar dagen later is dan verwacht. Het is niet de bedoeling om mensen expres zwart te maken. Meld het alleen als er echt wat aan de hand is.
« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2014, 21:07:29 door Phaedra »

Coaties

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 30 november 2012, 17:28:33 »
Ik was het vorige topic al kwijt, haha!
Dream it. Wish it. Do it.

Hypnagogia

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 30 november 2012, 17:29:02 »
Fijn dat je weer een nieuwe hebt gemaakt.
We\\\\\\\'ll be the young and insane.

therushoflife

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 01 december 2012, 12:36:37 »
Even een vraagje: Als jullie op 1 item meerdere bieders hebben, verkopen jullie het dan aan degene die als eerste was, of degene die het hoogst bied? Ik vind dat altijd zó moeilijk, want dan stel je altijd wel iemand teleur haha

Coaties

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 01 december 2012, 15:32:46 »
Even een vraagje: Als jullie op 1 item meerdere bieders hebben, verkopen jullie het dan aan degene die als eerste was, of degene die het hoogst bied? Ik vind dat altijd zó moeilijk, want dan stel je altijd wel iemand teleur haha
Ik zou het verkopen aan degene die het hoogste bied, je wilt natuurlijk wel een goede prijs terug!
Dream it. Wish it. Do it.

yasemin

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 07 december 2012, 12:32:28 »
heyy;; ik krijg telkens een foutmelding,, als k op de link klik voor het verwijderen van mijn topic?

Curiosityy

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 10 december 2012, 10:30:16 »
Je kan zelf je topic toch ook niet verwijderen? Wel kan je de link plaatsen in het "topic mag weg" topic (subforum Over Girlscene) of de beginpost melden en erbij zeggen dat-ie verwijderd mag worden :)

kuzzz

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 18 december 2012, 11:01:52 »
Heel fijn; alle brievenbussen zijn weer dicht. Je kan er alleen een kaart instoppen  <_<
Verkoop van kleding etc. http://

In Vogue

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 19 december 2012, 20:27:23 »
Hoe kun je een oud verkoop topic laten verwijderen?
'Simplicity is the ultimate sophistication.' - Leonardo Da Vinci

« Reactie #9 Gepost op: 30 december 2012, 15:35:15 »
hello:)
ik ben nieuw hier..
hoe kan ik plaatjes bij mijn berichten in het forum stoppen.
ik heb namelijk een heleboel leuke dingetjes die ik wil verkopen.
Like a dream come true.

Ingie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 31 januari 2013, 16:34:27 »
Ik vraag me af, zijn de verkooptopics enkel voor kleding etc of mag je in je verkooptopic ook andere dingetjes die je wilt verkopen plaatsen? Bijv boeken/dvd's etc?
Live the life you love

Curiosityy

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 05 februari 2013, 22:59:38 »
Alles mag! :)

Yellow Fish

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 14 februari 2013, 13:12:02 »
Hoe verzenden jullie een boek dat door de brievenbus past? Gewoon in zo'n envelope met van die vulling ? Ik ben dan bang dat hij beschadigd raakt als hij dan op de grond valt :P Maar aan de andere kant is in zo'n doosje weer super duur!

Rood vogeltje

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 14 februari 2013, 15:35:21 »
Hoe verzenden jullie een boek dat door de brievenbus past? Gewoon in zo'n envelope met van die vulling ? Ik ben dan bang dat hij beschadigd raakt als hij dan op de grond valt :P Maar aan de andere kant is in zo'n doosje weer super duur!

Ik weet niet of het boek net door de brievenbus past of niet. Maar ik zou hem zelf eerst in een langje krantenpapier verpakken, en daarna in een gewone envelop. Eventueel als het niet een dik boek is kun je nog aan de voor en achterzijde karton bij het boek instoppen zodat het boek niet in de envelop kan schuiven. Risico is dan erg klein dat hij beschadigd raakt.
online veel geld verdienen?? http://www.cash4ladies.nl/aanmelden.php?ref=16627 werkt echt!!

sofieex_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 04 maart 2013, 17:25:18 »
hoe zet je een foto in je topic ? als ik mijn foto er in zet, krijg ik de afbeelding niet te zien x .

Curiosityy

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 04 maart 2013, 23:45:39 »
hoe zet je een foto in je topic ? als ik mijn foto er in zet, krijg ik de afbeelding niet te zien x .

Hoe dat moet, staat in de beginpost van dit topic! http://forum.girlscene.nl/forum/over-girlscene/alles-wat-je-moet-weten-girlscene-ook-voor-vragen-lees-wel-de-beginpost-248737.0.html

Buttercup

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 17 maart 2013, 17:55:36 »
Dat gedoe waar je je topic dan in kan laten zetten om te verwijderen doet het bij mij niet? Dan zegt ie dat de pagina niet bestaat of dat ik te weinig rechten heb om de pagina te bekijken ofzo?

Phaedra

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 04 april 2013, 16:26:59 »
Hoi iedereen,

Ik wil graag mijn kleding verkopen via Marktplaats en Girlscene maar ik vroeg me een paar dingetjes af. Hebben jullie misschien nog tips zodat ik zo goed mogelijk verkoop? In de zin van:

wat werkt beter: kleding aan het hangertje fotograferen of aanfoto's

wat hebben de klanten liever: richtprijs, vaste prijs excl. verzendkosten, vaste prijs incl. verzendkosten

en hoeveel informatie moet je geven, moet je ook alles opmeten?

Alvast bedankt :)
Foto's zijn natuurlijk erg belangrijk. Als het mogelijk is, zou ik zowel duidelijke losse foto's als aanfoto's plaatsen. Zo krijg je het beste een beeld bij een kledingstuk en dat verkoopt natuurlijk een stuk beter. Mocht je dat teveel vinden, doe dan alleen duidelijke losse foto's (nette duidelijke foto's van de kleding op een hangertje voor een witte achtergrond) en maak een aanfoto als daar vraag naar is. Qua prijzen zou ik er wel een minimumprijs bij zetten, dan weten de members vanaf welk bedrag ze kunnen bieden. Verzendkosten komen daar natuurlijk later nog bij op, die verschillen per kledingstuk. De informatie die je natuurlijk altijd moet vermelden is de maat en de staat van de kleding. Opmetingen zou ik op voorhand niet doen, alleen als daar vraag naar is bij een specifiek kledingstuk.

flientjeuh1993

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 06 april 2013, 10:57:19 »
Hoi!

Ik doe morgen mee aan een event waar je je kleren kunt verkopen. Nu weet ik niet goed hoeveel ik moet vragen. Het meeste is nl van H&M, Zara en Vero Moda.
Kan iemand mij helpen? Ik dacht aan 10euro per stuk, maar is dat niet wat veel?
Dit is het event: http://www.facebook.com/events/214558465352538/

[/size]

Jadenator

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 08 april 2013, 22:18:10 »

Hooi iedereen,ik ben nieuw op girlscene en heb nog nooit iets gekocht of verkocht op/via  internet.
Ik heb namelijk een paar kleren in mijn kast die ik niet meer draag en hier wil verkopen.
Ik weet niet hoe ik dat moet doen (iets verkopen via internet)
Wil iemand mij a.u.b helpen?

Jadenator

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 09 april 2013, 20:45:31 »
wil iemand a.u.b mij helpen? :(
ze zouden het hier beantwoorden maar er heeft nog niemand geantwoord :(

Phaedra

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 09 april 2013, 20:47:23 »
wil iemand a.u.b mij helpen? :(
ze zouden het hier beantwoorden maar er heeft nog niemand geantwoord :(
Wat wil je weten? De meeste dingen staan in de beginpost toch?

Jadenator

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 09 april 2013, 22:08:34 »
ik weet niet hoe da gaat (iets verkopen/kopen via internet) en hoe dat allemaal gaat

Lifesong

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 18 april 2013, 19:10:44 »
fijn dat je zo'n topic maakt, het is nu wat duidelijker voor mij :)
when you cry you\\\\\\\'ve been strong for to long

Curiosityy

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 23 april 2013, 18:17:30 »
Hebben meer meiden nu nog problemen met het berichtsysteem van Marktplaats? Er was een storing ofzo, dat zou opgelost moeten zijn maar ik heb het idee dat het bij mij nog steeds niet goed werkt...