Auteur Topic: Belangrijk: regels en tips bij het (ver)kopen!  (gelezen 20000 keer)

Anoniem

• Verwijderd
« Gepost op: 30 augustus 2011, 20:29:22 »
De meeste van jullie weten dit allang, maar voor de nieuwe verkopers onder ons (en voor oude verkopers die wat opfrissing nodig hebben):

Verkopen
Open een topic met een duidelijke topicnaam. Iedereen heeft hier gelijke kansen om zijn spulletjes te verkopen, dus zet aub geen hoofdletters in je topicnaam om op te vallen. Schrijf een hoofdletter waar dit nodig is, zoals bijv. in H&M en het begin van titel. Zo blijft het forum een stuk overzichtelijker. Schrijf in deze topictitel - het liefst - zo precies mogelijk wat je wil verkopen. Zo weten potentiële kopers tenminste wat ze kunnen verwachten.

Vermeld in je topic de maat, de kleur, het merk, de oorspronkelijke prijs, de staat, hoe oud het is, waarom je het weg doet... Zo volledig mogelijk! Vergeet natuurlijk niet erbij te zetten hoe duur het is, of men moet bieden o.i.d, en of er nog verzendkosten bijkomen en zoja hoeveel. Als je in België woont, zeg dat dan ook even.

Belangrijke regel: Om het forum zo overzichtelijk mogelijk te houden is er een limiet gesteld aan het verkooptopics dat je mag hebben, namelijk: één. Open dus niet per kledingstuk een apart topic. Wil je na een tijdje een nieuw topic aanmaken? Laat je oude topic dan verwijderen door de link naar je oude topic hier neer te zetten: http://forum.girlscene.nl...hier/list_messages/232035

Overigens hoef je voor het wijzigen van je titel géén nieuw topic aan te maken. Rapporteer je topic dan via de report-knop en geef aan wat je als nieuwe titel wilt. Weet je niet hoe je moet rapporteren? Kijk hier: http://forum.girlscene.nl...agen/list_messages/203548

Plaats zelfgemaakte foto's! Dit om de betrouwbaarheid van de verkopers op Girlscene te vergroten. Open ook geen topic voordat de foto's gemaakt zijn. Kijk voor het uploaden van foto's hier: http://forum.girlscene.nl...agen/list_messages/203548

Het plaatsen van een topic met alleen een Marktplaats-link is verboden; alle gegevens en foto's moeten verplicht in je verkooptopic staan. Je Marktplaats-link als toevoeging mag natuurlijk wel.

Tot slot is je verkooptopic niet bedoeld om reclame in te maken; links naar je blog, webshop of online-geld-verdien-sites zijn dan ook niet toegestaan. Het is de bedoeling dat je je spulletjes echt hier op het Girlscene forum zet!

----------------------------

Kopen
Wil je iets kopen van een verkoper? Reageer dan in het topic zelf of stuur diegene een note (persoonlijk berichtje). Via notes kun je afspreken hoe de verkoop verder gaat.

Ik raad aan het geld over te maken via internetbankieren. Dit gaat over het algemeen snel en veilig. De verkoper stuurt zijn rekeningnummer via een note. De koper maakt meestal eerst het geld over op de rekening van de verkoper. De verkoper houdt haar rekening in de gaten en zodra het geld erop staat stuurt zij het pakje op. Hebben jullie dezelfde bank staat het geld meteen op de bank van de ontvanger; verschillen de banken duurt het soms een (werk)dag langer.

Verzenden en verzendkosten
Als iets door de brievenbus past doe je het in een envelop, of in een plastic tas of vuilniszak. Je kunt ook een speciale envelop kopen (bij postkantoor, volgens mij ook bij de Action), maar deze zijn vrij duur. Je schrijft het adres er op, weegt het en kijkt dan hier hoeveel postzegels er op moeten: http://www.postnl.nl/voorthuis/brieven/tarieven/Brieven/

Zorg dat je pakje goed dichtgeplakt zit met stevig tape, zodat het onderweg niet kapot kan gaan. Zorg ook dat je pakje binnen de maximumafmetingen blijft (voor brievenbuspost 38 x 26,5 x 3,2 cm). Dan kun je het pakje gewoon in een brievenbus doen.

Als iets niet door de brievenbus past wordt het pakketpost en kost het via PostNL standaard ¤6,75. Je moet de spullen dan in een doos doen (te koop bij postkantoor, maar je kunt ook gewoon een schoenendoos o.i.d. gebruiken). Dan schrijf je het adres er duidelijk op en ga je naar het postkantoor. Daar koop je een pakketzegel en zij verzenden het dan voor je.

Je kunt pakjes ook voor ¤4,95 verzenden via een andere post-service: DHL for you. Informatie kun je op die site vinden.

Betrouwbare en onbetrouwbare verkopers
Er zijn twee topics opgesteld om ervaringen te delen over betrouwbare en onbetrouwbare verkopers. Het zou fijn zijn om na een goede óf slechte ervaring met een member dit te vermelden in deze topics:

http://forum.girlscene.nl...opers/list_messages/90016
http://forum.girlscene.nl...pers/list_messages/208569

Beschuldig mensen niet direct van oplichting als je het pakketje aan paar dagen later is dan verwacht. Het is niet de bedoeling om mensen expres zwart te maken. Meld het alleen als er echt wat aan de hand is.

M.

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2011, 20:36:20 »
Handig, alles bij elkaar!

JoieDeVivre

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2011, 20:39:44 »
^precies! veel overzichtelijker.

Latitude

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2011, 20:42:56 »
Heel handig!
Words will be just words till you bring them to life.

LittleSmurf

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 30 augustus 2011, 20:46:59 »
Handig!
Sometimes you have to put a fake smile on and pretend like it never happened. It\'s not called giving up, it\'s called growing up.

Hallucinations

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 30 augustus 2011, 21:42:01 »
Handig (:
Nostalgie was vroeger beter.

« Reactie #6 Gepost op: 30 augustus 2011, 22:31:28 »
I'm medicated, how are you?

SWEETGOODBYES

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 31 augustus 2011, 12:05:58 »
Kan er geen regel komen dat je pas bij 100 berichten ofzo mag gaan verkopen?
Dan maakt het al íets betrouwbaarder.

MermaidInTheSky

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 31 augustus 2011, 12:53:52 »

ja, maar dan wel 100 nuttige berichten, anders kan je in het dubbelpost topic allemaal onzin spammen ;)
of als je een week op girlscene actief bent?

Stranger

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 31 augustus 2011, 13:00:53 »

Ik weet niet of dat zo eerlijk is... Er zijn mensen die meer lezen dan reageren, e die zouden dus niet mogen verkopen?

Maar zo'n regel zou wel zorgen voor een betere betrouwbaarheid. Maar misschien kan je dan eter zeggen, als je langer dan een maand op het forum bent en minimaal 5 keer gereageerd hebt of zo?

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #10 Gepost op: 31 augustus 2011, 15:14:42 »
Ik vind het zo vreemd dat er soms spullen verkocht worden die door de verkoper al helemaal afgedragen zijn of zo. Ik bedoel, ik verkoop zelf ook weleens kleding, schoenen etc., maar ik zorg er altijd voor dat, wat ik ook verkoop, niet vaker dan 1 of 2x gedragen is en er nog bijna als nieuw uit ziet. Ik zag ook ergens ondergoed (gedragen?) voorbij komen, dat is toch onhygiënisch? :P

M.

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 31 augustus 2011, 15:26:07 »
^^ als iemand er gewoon bijzet dat het gedragen is en hoe vaak etc, dan is dat geen probleem.
Dan kiest de koper er zelf voor om het te kopen of niet.
Het is een ander verhaal als de verkoper het als nieuw verkoopt terwijl het dat niet is.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #12 Gepost op: 31 augustus 2011, 15:36:17 »
Nee, dat is waar, je kiest er zelf voor met welke kwaliteit je akkoord gaat, maar toch verbaast het me haha.

Rood vogeltje

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 25 september 2011, 19:06:29 »

Nee, dat is waar, je kiest er zelf voor met welke kwaliteit je akkoord gaat, maar toch verbaast het me haha.

Tsjaa.. maar dat is wel een punt waar je over kunt blijven discuseren. Ik en super zuinig op me kleren. Dus soms na 10 keer wassen ziet het er nog nieuw uit. Maar sommige mensen kunnen dat blijkbaar niet zo goed of het licht aan de stof en is het na 1 keer wassen helemaal pillig, pluizig en vaak met donkere kleuren helemaal vaal. Ook al is het 1 keer gedragen, dan baal je echt. Ik koop geen donkere kleding meer op mp.

Maar had nog een vraagje. Hoe doen jullie het met ruilen? Ik wil dat best maar ik krijg vaak een note waarin staat doe jij het morgen op de post.. ik doe het overmorgen want ik heb het druk blahblah. Je hoort dat toch tegelijk te doen of hoe doen jullie dat? Wil niet dat ik iets verstuur en zelf niks krijg.
online veel geld verdienen?? http://www.cash4ladies.nl/aanmelden.php?ref=16627 werkt echt!!

shewaslikeOMG

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 01 oktober 2011, 20:00:15 »
Ik had net een topic geoepend (die is weer gesloten) om te vragen hoe dat nou kan dat sommige mensen dingen verkopen voor bv. ¤5 incl. En ik kreeg als antwoord; gewoon in een envelop doen, maar hoe zit dat dan met bv. schoenen of tassen? Dat telt dan toch gewoon als een pakket? En kost dat dan wel ¤6,75 (basispakket)?
x

Rood vogeltje

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 01 oktober 2011, 20:01:45 »
Je kunt het ook via Kiala versturen dat kost 4 euro. Je moet het alleen afleveren bij een punt en de koper moet het ook op een kiala punt ophalen :) ??
online veel geld verdienen?? http://www.cash4ladies.nl/aanmelden.php?ref=16627 werkt echt!!

xoJC

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 02 oktober 2011, 17:10:17 »
Hee, normaal als iets niet door de brievenbus past, dan is het toch een pakket. Maar wat als diegene nou een grote 'bak' heeft zeg maar? Daar past het wss wel in, maar moet je dat dan bij TNT melden of zo? Of kost het dan nog steeds ¤6,75?

Rood vogeltje

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 02 oktober 2011, 17:12:21 »
Heey,, meestal als je naar het postkantoor gaat dan hebben ze daar een sleuf en daar moet hij doorheen. Past dat niet dan is het 6,75. MAAR! je kunt beter naar de brievenbus gaan en met een beetje moeite krijg je daar een vestje wel doorheen gedrukt en is het maar 2,76 of minder ;) Als hij er maar in ploft. Het type brievenbus van de koper maakt niet uit.
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2011, 17:12:55 door Minime1990 »

Kristel

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 07 oktober 2011, 14:50:28 »
sorry als dit een domme vraag is, maar is  38 x 26,5 x 3,2 cm breedte, lengte, hoogte?
When you got nothing, you got nothing to lose

kuzzz

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 07 oktober 2011, 16:51:07 »
lengte x breedte x hoogte
Verkoop van kleding etc. http://

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #20 Gepost op: 13 oktober 2011, 21:24:33 »
Is er nou een regel dat je pas vanaf een bepaald aantal berichten pas een sale mag openen?

HPfangirl

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 15 oktober 2011, 10:04:52 »

Hee, normaal als iets niet door de brievenbus past, dan is het toch een pakket. Maar wat als diegene nou een grote 'bak' heeft zeg maar? Daar past het wss wel in, maar moet je dat dan bij TNT melden of zo? Of kost het dan nog steeds ¤6,75?

Het gaat er niet om of het bij de ontvangers door de brievenbus past. Het moet door zo'n brievenbus passen;

You know I need you, like a poet needs the pain.  | Verkooptopic! | Looklet.

Pev

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 15 oktober 2011, 10:07:29 »

Is er nou een regel dat je pas vanaf een bepaald aantal berichten pas een sale mag openen?

Nee hoor.

Kristel

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 15 oktober 2011, 18:28:57 »
hoeveel heeft een broek / tshirt ongeveer als verzendkosten?

Weet iemand dat? Want wij hebben hier geen postkantoor --'
Of nou ja, die is bij de bruna ennzo maar dan moet ik weer daarnaar toe.
Dus dacht, dan vraag ik het even hier :)
When you got nothing, you got nothing to lose

kuzzz

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 15 oktober 2011, 18:36:01 »
'^
weeg het pakje en dan kijk je bij tntpost.nl
Verkoop van kleding etc. http://