Auteur Topic: Wil niet aan de pil  (gelezen 3337 keer)

SingaGirl

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 19 december 2018, 17:02:18 »
Hey allemaal! Ik heb al in tijden niks gepost op girlscene, maar ik zit recentelijk toch ergens mee en ik vond dit wel een geschikte plek om erover te praten. Daarom heb ik dit nieuwe account aangemaakt, aangezien mijn oude gedeactiveerd was.
Ik heb momenteel al anderhalf jaar een relatie. Ik ben nooit aan de pil geweest omdat ik nooit echt een reden gehad heb om het te doen. We gebruiken al deze tijd condooms.
Ik voel echter erg veel druk in mijn omgeving om aan de pil te gaan. Niemand lijkt te snappen dat ik in een relatie zit en niet aan de pil ben. De reden dat ik niet aan de pil wil is dat ik bang ben voor de bijwerkingen. Ik weet dat het lang niet bij iedereen gebeurt, maar ik vind de voordelen van de pil niet zo groot dat ik het wil riskeren.
De enige reden dat ik twijfel is vanwege mijn vriend. Hij heeft altijd gezegd dat hij wel begreep dat ik niet aan de pil wil en dat hij het zelf waarschijnlijk ook niet zou doen in mijn situatie. Echter, de laatste tijd brengt hij het onderwerp opeens vaker op en impliceert hij dat hij graag zou willen dat ik wel aan de pil ga. Hij pusht me helemaal niet, maar ik merk wel dat hij het graag zou willen, omdat hij sex zonder condoom fijner vindt. Ik vind sex zonder condoom persoonlijk niet heel anders dan sex met condoom, dus voor mij is dat niet echt een reden om aan de pil te gaan. (Sex zonder condoom hebben we overigens twee of drie keer geprobeerd op mijn minst vruchtbare dagen met een cycle tracker. Ik heb een hele regelmatige cyclus. Ik weet dat er ook met deze methode altijd een kans bestaat dat je zwanger wordt en het is zeker niet de beste manier van anticonceptie. Dit doe ik dan ook niet meer).
Ik weet nu niet zo goed wat ik in deze situatie moet doen. Ik weet dat er ook andere vormen van anticonceptie zijn, maar een spiraaltje kan voor pijn zorgen en de meeste andere vormen van anticonceptie zijn hormonaal. Heeft iemand advies/inzichten?

krulpatat

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 december 2018, 17:16:12 »
Tsja,

Ik zit zelf wel aan de pil, of ik er nou echt fan van ben... Ik merk dat ik af en toe wel last van stemmingswisselingen heb, maar niet extreem erg.
De pluspunten zijn dan wel weer dat ik zelf kan zeggen wanneer ik ongesteld wil worden, wat wel heel handig is met vakanties en uitjes.
Ik zelf ben ooit naar de huisarts gegaan voor andere mogelijkheden, heb zelf  wel besloten bij de pil te blijven (meer omdat ik een watje ben op gebied van prikjes en al die dingen)

Je hebt verschillende opties zoals prikpil, anticonceptiestaafje (gaat in je arm) of spiraaltje. Misschien kan je met jouw huisarts praten over wat de bijwerkingen zijn (mocht je er open voor staan uiteraard)

Het is echt een ding bij jongens om seks te hebben zonder condoom, Ik weet niet echt wat het verschil verder is want ik ben geen jongen, maar ik vind wel dat jouw vriend je keuze moet respecteren. Als jij het liever echt niet wil, moet je het ook niet doen!

« Laatst bewerkt op: 19 december 2018, 17:19:25 door krulpatat »

always

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 december 2018, 17:16:56 »
Ik zou hiermee naar de huisarts gaan, die heeft antwoord op al jou vragen.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 december 2018, 18:24:42 »
Toch kijken voor iets anders inderdaad. Jezelf goed informeren.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 20 december 2018, 17:41:02 »
Je kunt inderdaad het beste naar de huisarts gaan voor advies. Hij/zij kan je precies uitleggen welke soorten anticonceptie er bestaan en wat het precies allemaal doet.

Stoerchick

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 30 december 2018, 20:27:55 »
Je kunt inderdaad het beste naar de huisarts gaan voor advies. Hij/zij kan je precies uitleggen welke soorten anticonceptie er bestaan en wat het precies allemaal doet.

Snorlaxx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 05 januari 2019, 06:59:19 »
Ik wil er alleen nog even aan toevoegen dat je niet aan (bepaalde) anticonceptie moet beginnen vanwege druk van buitenaf. Als jij je niet goed voelt bij het gebruiken van hormonale anticonceptie, moet je het ook niet doen. Het kan verder natuurlijk nooit kwaad om langs je huisarts te gaan om te bespreken wat er allemaal mogelijk is.

watermelon

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 16 januari 2019, 17:49:11 »
Ik slik de pil en vind het juist een heel chill anticonceptiemiddel. Ik heb nooit echt duidelijke bijwerkingen gehad. Daarnaast vind ik het fijn dat je je ongesteldheid zelf kan regelen. Vooral met vakanties :) Je kan kijken naar andere anticonceptiemiddelen? Er is nog veel meer naast de pil en condooms.