Auteur Topic: .  (gelezen 2005 keer)

alyssa89

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 14 juni 2018, 21:46:23 »
.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2018, 13:05:06 door alyssa89 »

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2018, 21:59:29 »
Als jij hebt gezegd dat je het niet wilde en dit inderdaad zoals ik in je verhaal lees dit meerdere keren hebt aangegeven kan je dat inderdaad als een verkrachting zien.

Ik adviseer je om met je huisarts te gaan praten. Ik denk dat een transparante visie op deze situatie fijn is voordat je het met je ouders bespreekt. Dit omdat zij misschien al veel verder denken zodra je dit zegt terwijl jij misschien niet zover bent.

Jet

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2018, 22:14:40 »
Dit valt zeker onder verkrachting... Je hebt duidelijk aangegeven dat je geen seks wilde en het kan goed zijn dat je in shock e.d. was waardoor je daarna niet meer zo 'steevast' nee kon zeggen.  Hij heeft je bovendien vastgepakt en vastgehouden zodat je niet weg kon. Dat hij stopte op het moment dat hij hoorde dat het pijn deed, maakt het verhaal ook niet minder erg. Je wilde geen seks met hem, hebt dat duidelijk aangegeven en tóch ging hij door.

Heel goed van je dat je het er al met vriendinnen over hebt gehad. Zoiets is natuurlijk niet fijn om in je eentje te moeten oplossen. Ik zou het verhaal ook zo snel mogelijk met je ouders bespreken zodat je samen met hen kunt kijken naar eventuele vervolgstappen. Dat is natuurlijk heel eng en niet fijn om te doen. Ik zou een rustig moment opzoeken dat ze beiden thuis zijn (bijvoorbeeld voor of na het avondeten?) en vragen of jullie even met zijn 3en kunnen praten omdat er iets ergs is gebeurd. Begin gewoon met praten zoals je hier boven ook deed. Vertel precies zoals hoe het gegaan is: je kunt ook het verhaal dat je hierboven hebt geschreven voorlezen aan je ouders, als dat makkelijker is of als je zo makkelijker uit je woorden komt. Eerst met je huisarts praten kan inderdaad ook, het is maar net waar je je nu zelf het fijnste bij voelt. Voel je in ieder geval niet beschaamd, je ex is hier de fout in gegaan en jij niet.

Als je er last van blijft hebben of daar nu al behoefte aan hebt, overweeg dan om naar een psycholoog te gaan. Die kunnen je heel goed verder helpen bij het verwerken hiervan. Als je dat niet wilt kun je natuurlijk ook met anderen praten.

Ik wens je heel veel succes en sterkte meis! Knap van je dat je zo je verhaal durft te delen.

Melisa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2018, 15:43:29 »
Ja, verkrachting. Hij had dat nooit mogen doen. Hij heeft iets heel erg fouts gedaan en jij niet, oke? Niks is jouw fout hier aan. Nee is nee en daar moet altijd naar geluisterd worden. Als iemand dat niet doet en toch doorgaat, ook al stopte hij wel, dan id dat absoluut niet oké.

Heb geen contact meer met hem. Nergens meer. En neem iemand in vertrouwen en vertel wat er is gebeurd, bij voorkeur je ouders maar anders een huisarts of docent.

En het is belangrijk dat je erover praat!

Ms.Jackson

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2018, 17:35:13 »
Dit is verkrachting. Ik zou dit zo snel mogelijk met jouw ouders bespreken. Waar ben je bang voor? Ik weet bijna zeker dat ze niet boos op je zullen worden of iets.
En ik zou aangifte doen.
Ik was Encore.
''Hope that we feel this, feel this way forever.''

Iroh

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 15 juni 2018, 17:57:02 »
Ja, verkrachting. Hij had dat nooit mogen doen. Hij heeft iets heel erg fouts gedaan en jij niet, oke? Niks is jouw fout hier aan. Nee is nee en daar moet altijd naar geluisterd worden. Als iemand dat niet doet en toch doorgaat, ook al stopte hij wel, dan id dat absoluut niet oké.

Heb geen contact meer met hem. Nergens meer. En neem iemand in vertrouwen en vertel wat er is gebeurd, bij voorkeur je ouders maar anders een huisarts of docent.

En het is belangrijk dat je erover praat!
+ Als ik jou was zou ik aangifte doen.
❝If you look for the light, you can often find it. But if you look for the dark, that is all you will ever see.❞

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 15 juni 2018, 18:27:18 »
Hoii..
Een tijdje terug ging ik afspreken met een vriend van mij, hij is ook mijn ex.
Hij gaf toe me nog leuk te vinden en wilde me graag terug. Ik wilde dit niet.
We gingen film kijken en al snel ging hij aan me zitten. Ik zei dat hij moest stoppen maar hij trok hier niks van aan. Hij ging met zijn handen onder me shirt en in mijn broek. Ik bleef zeggen dat ik dit niet wilde, maar ook dit negeerde hij. Daarna ging alles snel, kleding ging uit en hij deed een condoom om. Ik probeerde me benen dicht te houden, me hand voor mijn vagina, duwde hem weg en wilde kleding pakken. Hij was alleen sterker, hij greep me vast en een seconde later ''hadden we seks''. Als je het zo kan noemen.. ik begon bijna te huilen. Het deed pijn, heel erg pijn. Ik wilde dit niet en ik bleef herhalen dat het pijn deed en wilde dat hij stopte. Toen stopte hij meteen toen hij hoorde dat het pijn deed. ''Ik wil je geen pijn doen schatje.'' Ik ging naar de wc, en zei daarna dat ik me ziek voelde en wilde dat hij vertrok, dat deed hij. Nu 3 weken later, weten de volgende mensen het: mijn bff (al 14 jaar), 2 beste vrienden en verder niemand. Ik heb die dezelfde avond gezegd dat ik geen contact meer wilde en me verkracht voelde. Is dit echt verkrachting, ik liet het immers uiteindelijk een soort van toe. En hoe kan ik hier het best over praten met mijn ouders?
Ik ben overigens sinds 23 april, 15. En hij word 17.
En hoe krijg ik dit uit me hoofd!? Ik voel me ''getraumatiseerd'' ofzo :unsure:
alvast bedankt..

ps: ik heb sinds 3 dagen licht bloedverlies, maar was vorige week ongesteld.  (ik slik de pil) weet iemand wat dit kan zijn?
Ja, verkrachting. Alles wat te maken heeft met Geen toestemming geven en penetratie = verkrachting.
Waarom zeg je dat je het 'soort van' toeliet? > Hij had hoe dan ook nog meer geprobeerd als je meer had gedaan. Wat je ook hebt gedaan om nee te zeggen, hij negeerde het en probeerde nog steeds verder te gaan. Je hebt je best gedaan op dat moment en laat asjeblieft niemand tegen je zeggen dat je meer je best moest doen of het je schuld is of iets dergelijks.

Geef asjeblieft aan dat je verkracht bent geweest, het is jammer dat het niet eerder is gebeurd maar het is nu eenmaal zo. liever laat dan nooit.
Ain't no rest for the wicked!

Julia

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 15 juni 2018, 19:32:20 »

Je moet niet het gevoel krijgen dat je je aanstelt wat betreft de situatie!! Zoals anderen al gezegd hebben dit is verkrachting. Hij zat aan je en jij wilde niet. Dat je hem niet in zijn ballen getrapt hebt of whatever betekent niet dat je de seks toeliet. Absoluut niet! Je hebt nee gezegd, maar hij dramde door.

Ik zou het zeker bespreken met je ouders en als je dat nu niet wilt, misschien samen met je beste vrienden aangifte gaan doen. Hij zit fout en moet er gewoon voor gestraft worden.

alyssa89

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 15 juni 2018, 20:07:59 »
Iedereen super bedankt.
Betreft de aangifte, hij is 17. Word daar dan wel iets mee gedaan aangezien hij onder de 18 is?

Iroh

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 15 juni 2018, 21:08:32 »
Ja, daar wordt zeker wat mee gedaan. Alleen kinderen onder de 12 kunnen niet vervolgd worden. Wel zal de straf wat lager uitvallen dan normaal, omdat hij minderjarig is.
❝If you look for the light, you can often find it. But if you look for the dark, that is all you will ever see.❞

Ms.Jackson

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 15 juni 2018, 21:37:53 »
Iedereen super bedankt.
Betreft de aangifte, hij is 17. Word daar dan wel iets mee gedaan aangezien hij onder de 18 is?

Zeker.
Ik was Encore.
''Hope that we feel this, feel this way forever.''

Jen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 15 juni 2018, 22:06:10 »
Zoals alle anderen al zeggen valt dit onder verkrachting en is het verstandig om met je ouders en je huisarts te gaan praten. Wat het bloedverlies betreft, het kan zijn dat je maagdenvlies nog een beetje bloed. Je maagdenvlies scheurt een beetje in bij de eerste keer seks (ik neem aan dat het je eerste keer was?) en kan daarna nog licht bloeden, dat is niet erg. Als je ongerust bent, kun je altijd aan je huisarts vragen om het te laten checken.

Ik vind het heel erg dat dit je is overkomen. Nee is nee en die jongen had moeten stoppen.

Melisa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 16 juni 2018, 17:23:32 »

Ik wil je wel waarschuwen voor aangifte doen. Omdat het jouw verhaal tegen het zijne is, jullie wel hadden afgesproken en ooit een relatie hebben gehad, zal het, als het zover komt, een uitgebreid onderzoek worden waarin jij veel ondervraagd gaat worden over alle details. Er zal ook getwijfeld gaan worden aan jouw verhaal en wat jij zegt en dan zal je sterk genoeg moeten zijn dat aan te kunnen. Ik spreek uit eigen ervaring.

Ik zie niets liever dan dat zo'n jongen krijgt wat hij verdient maar vaak bereik je dat in deze gevallen niet met aangifte, hoe triest het ook is. Soms wordt het alleen maar erger door het proces waar je dan doorheen moet, zeker als het niet eindigt zoals je had gehoopt.

Overleg met een huisarts of maak een melding bij de politie. Een melding kan altijd. Als er dan ooit nog iets gebeurt weten zij gelijk wat er aan de hand is en komt er hulp.

Melisa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 16 juni 2018, 17:27:25 »

^Wat niet weghaalt dat je er wel met anderen over moet praten en hulp moet zoeken.

Voor iemand die niet zoiets heeft meegemaakt klinkt aangifte als de beste optie. Maar dat is aan jou. Lees dit anders even door:
https://www.infopolitie.nl/index.php/onderwerp/crim/53-crim/sexueel-misbruik/824-2-aangifte-doen-ja-of-nee

Nogmaals, ik zou ook niets liever willen dan dat diegene straf krijgt maar het allerbelangrijkste is jouw welzijn en wat jij wel/niet aan kan. Je bent nog heel jong dus ik zou echt hulp inschakelen.

Melisa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 16 juni 2018, 17:31:05 »
Je moet niet het gevoel krijgen dat je je aanstelt wat betreft de situatie!! Zoals anderen al gezegd hebben dit is verkrachting. Hij zat aan je en jij wilde niet. Dat je hem niet in zijn ballen getrapt hebt of whatever betekent niet dat je de seks toeliet. Absoluut niet! Je hebt nee gezegd, maar hij dramde door.

Ik zou het zeker bespreken met je ouders en als je dat nu niet wilt, misschien samen met je beste vrienden aangifte gaan doen. Hij zit fout en moet er gewoon voor gestraft worden.

Dit absoluut niet doen. Alsjeblieft haal er een volwassenen bij en lees de link die ik net stuurde heel goed door!

alyssa89

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 22 juni 2018, 21:19:37 »
/21'06/ UPDATE: Ik heb het vanmiddag aan mijn ouders verteld. Mijn vriendin was hierbij, en is na een korte tijd vertrokken. We hebben de politie gebeld voor advies, we worden morgen (22/06) terug gebeld. Mijn moeder wilt (ik ook) dat ik in therapie ga, vanwege angst- en aanvallen. Mijn vader brengt me naar school zodat ik niet langs de tramhalte hoef waar hij woont. Verder gaan we het advies morgen horen, hier zal ik dan ook weer een update over geven.

Iroh

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 22 juni 2018, 22:31:38 »
Wat goed van je dat je het hebt verteld en dat jullie de politie hebben gebeld! Therapie lijkt mij inderdaad een goed idee. Hopelijk krijg je morgen meer uitleg.

Heel veel sterkte!  :goodman:

alyssa89

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 23 juni 2018, 10:39:09 »
/23'06/ UPDATE:
Gister volop bezig geweest, met politie gesproken. Verwijsbrief gekregen van huisarts voor het GOOFY team (Erasmus MC) en daar gaan we dus mee beginnen binnenkort. Verder nog geen verdere informatie. Ik houd jullie op de hoogte.

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 23 juni 2018, 19:40:49 »
Veel succes en sterkte, meis!

alyssa89

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 24 juni 2018, 11:37:41 »
Ik heb besloten een ''blog'' op Girlscene te maken hierover. Zo kunnen meerdre die tegen dit probleem aanlopen weten wat er gebeurd als je een aangifte gaat doen vanwege verkrachting. Ik zal jullie in dit Topic en op de Blog op de hoogte houden.
https://www.girlscene.nl/blog/60414/mijn_aangifte_tegen_verkrachting.
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2018, 11:44:52 door alyssa89 »

nutellaloves

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 29 juni 2018, 00:07:50 »
Dit zou ik toch wel verkrachting noemen! En als je het zo niet wilt noemen dan is er zeker sprake van een aandranding! Vertel dit aan je moeder fzo als hij je nog lastig valt !