Auteur Topic: Terugkerende blaasontsteking  (gelezen 478 keer)

Sylvana

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 21 oktober 2019, 23:45:08 »
Hoi, ik heb best een probleem.

Een aantal jaar geleden had ik een relatie en met die jongen had ik onveilige seks, maar eerst plaste ik na de seks niet meteen. Tot ik die tip kreeg van mijn zus, omdat ik steeds blaasontsteking kreeg.
Toen ik dat deed, zorgde ik ervoor dat de blaasontsteking ook niet kwam.

Daarna heb ik een tijd seks gehad met een andere jongen en met hem had ik geen enkel probleem

Maar nu, dit moment van mijn leven, heb ik een jongen in mijn leven en ik heb seks met hem. Maar de blaasontsteking komt weer op, net als in alinea 1. Ik ben natuurlijk na de seks gaan plassen maar het werkt niet. Ik heb in 4 maanden al voor de derde keer blaasontsteking. Ik heb de jongen in kwestie gevraagd hoe hij zijn piemel wast en hij zegt met douchegel maar dat hij dat heel goed af wast.
Ik weet niet of dit schadelijk is voor een vrouw, dat zij blaasontsteking kan krijgen.

Ik vind het heel vervelend, ik ga vrijdag voor de 4e keer m’n urine inleveren bij de huisarts en advies vragen. Maar ik wilde graag wat berichten hebben alvast.
Ook ga ik een soa test laten doen, misschien duiden de klachten wel op een soa, maar is die douche gel een probleem?😥

Snorlaxx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2019, 13:04:09 »
Hey, wat vervelend dat je daar steeds last van hebt. Helaas heeft de ene vrouw sneller last van een blaasontsteking dan de ander.. Ik denk niet dat het aan de douchegel ligt. Mijn vriend gebruikt dat bijvoorbeeld ook en ik heb daar geen last van. Maar ik ben dan ook niet gevoelig voor blaasontstekingen, dus daar kan ik niets over zeggen  :fieuw:  Hopelijk kom je er bij de huisarts toch snel achter wat je het beste kunt doen om de ontstekingen te voorkomen. Sterkte!

Melisa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 26 oktober 2019, 11:39:01 »

Het ligt denk ik niet aan hem, je bent er gewoon gevoelig voor.

Zorg dat je veel kan plassen na seks, niet van anaal naar vaginaal, veel water drinken, cranberry sap schijnt te helpen... Meer kan je zelf niet doen.

Overleggen met de huisarts wat het beste is. :)

anoniemV

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 04 november 2019, 12:36:27 »
Is inderdaad vervelend. Heb ook veel te vaak zonder condoom seks gehad en kreeg het ook geregeld. Ik heb de indruk dat mijn vagina zich wel aanpast. Als ik twee maand geen seks heb gehad en dan plots weer wel, dan heb ik het gegarandeerd. Als ik dan wel weer actief ben, zelfs met wisselende partners (ja I know, ook vaak zonder condoom) dan heb ik het niet meer voor. Misschien even wachten en kijken of het over gaat? Als ik zo specifiek mag vragen, hoe vaak doen jullie het?

Raichu

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 06 november 2019, 00:20:36 »
Hey Sylvana,

super vervelend dat je telkens last hebt van een blaasontsteking, een lotgenoot hier! Ook ik heb bij sommige sekspartners meer last van een blaasontsteking dan bij anderen. Je penis wassen met douchegel kan wel degelijk effect hebben op de pH-waarde van jouw blaas. Zeep is heeft een hoge pH-waarde (basisch) en kan hiermee jouw pH-waarde verhogen, waardoor bacteriën meer kans hebben om zich te nestelen. Heel vervelend natuurlijk, maar het kan dus een negatief effect hebben op jouw blaas. Een pH-neutrale zeep is hiervoor misschien een uitkomst, deze is niet basisch en zou de pH-waarde niet moeten aantasten. Deze zeep is gewoon te koop bij een drogisterij of bij de apotheek. Verder raad  ik je aan veel vitamine-c, cranberry, bearberry en d-mannose combinaties te slikken en veel te drinken! Heel veel sterkte!
« Laatst bewerkt op: 07 november 2019, 19:25:45 door Raichu »