Auteur Topic: onzeker  (gelezen 1806 keer)

xxClauda

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 05 januari 2011, 22:32:14 »
oke ik vind het best genânt om dit hier te plaatsen, maar hier ken ik toch niemand..

ik heb in het verleden echt heel erg faalangst gehad, maar nu heb ik het idee dat het zo goed als over is..

behalve bij de sex..

ik voel me heel vertrouwd bij mijn vriend, we hebben al bijna 3 jaar, en het gaat super. en ik weet dat ik me voor hem niet hoef te schamen..

maar ik ben zó bang om iets verkeerd te doen! ik laat hem ook altijd bovenopgaan.. terwijl hij ook wel is wat anders wil, wat ik best snap..

maar ik durf gewoon echt niet, het voelt hetzelfde als wanneer ik een spreekbeurt voor de klas moest houden..

ik kan het gewoon echt neit.. ik begin spontaan te huilen en dan is t moment helemaal verpest..

ik heb het hier al een keer over gehad, en ik weet zeker dat hij mij alleen maar zou helpen ALS ik het durf.. maar die stap..

wie o wie heeft er tips ?  want hierdoor heb ik alleen maar minder zin om sex te hebben, en daar is mijn vriend ook niet heel blij mee haha, hij maakt er wel is terloopse opmerkingen over..

ook ben ik vrij onzeker over mijn lichaam ,hoe vaak hij ook blijft herhalen dat ik prachtig ben...maar ik ga vanaf nu aan de lijn, en hoop dat als ik afval ik me beter voel.

Crazyforyou

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 05 januari 2011, 22:43:19 »
Gewoon doen!
Klinkt wel heel makkelijk enzo maar je moet proberen je eroverheen te zetten,
als jij dat wil tenminste, en zo kom je wel over.
Je vriend houdt van je zoals je bent, zo is hij voor je gevallen en zo is hij nog steeds bij je,
maar stel je zou een foutje maken (en ja, zelfs voor de meest ervaren seksers onder ons is dat vrijwel onvermijdbaar, haha) zou hij daarom boos worden/je minder leuk vinden? Maak er gewoon een grapje van, als het al gebeurt..in het begin sowieso vast niet.

Verder met dat bovenop gaan..ga niet meteen op hem zitten zegmaar, je kan ook gewoon op je buik op hem gaan liggen en vragen of hij je wat meebeweegt, als je je daar goed bij voelt wat rechter gaan zitten en het zo een beetje opbouwen. Zo heb ik het gedaan en dat ging goed (: sowieso is het wel handig als je vriend je een beetje meebeweegt/zelf beweegt en jij eigenlijk alleen maar ligt, om het ritme te vinden. Zeker weten dat hij het lekker vindt, al komt hij waarschijnlijk wat minder snel klaar omdat hij niet zoveel kracht kan zetten (tenminste, daar heeft die van mij last van ;p)
Every new day brings a chance for you to draw in a breath, kick off your shoes, and dance.

Onlyexeption

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 05 januari 2011, 22:43:24 »
Tsja mijn enige goede tip om minder bang te zijn dat je iets fout is, is door het juist te gaan doen!
Dan merk je vanzelf dat het je wél lukt en dat je nergens bang om hoeft te zijn. Is heel erg eng om iets te doen wat je niet durft, maar als je nooit iets doet wat je eng vindt kun je nooit over je angst heen komen. Want wat kun je fout doen? Het enige wat je daarbij fout kunt doen, is iets doen wat hij niet heel erg lekker vindt. Dan praat je daar over en kan hij aangeven hoe hij het wel lekker vindt. (: succes!
You want a perfect life without any pain. But you can\\\\\\\\\\\\\\\'t have a rainbow without a bit of rain.

xxClauda

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 05 januari 2011, 22:45:59 »
aah bedankt voor jullie reacties :)!

op zo'n moment als dit denk ik ook van agh.. ik doe t gewoon, maar op t moment zelf is t toch weer eng.. maargoed, dit weekend maar ff zien :) misschien dat ik t heel ff probeer..

volgens mij kom ik nu echt als een klein kind over haha, maar dat is niet zo

Emma

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 05 januari 2011, 22:49:23 »
Wat zij zeggen, doen =]
If this is what we've got, then what we've got is gold.

Fossil

• CEO Girlscene
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 05 januari 2011, 22:53:43 »
Gewoon even je verstand op nul zetten en het doen, hoe langer je t uitstelt hoe moeilijker het wslk ook wordt. Ik was eerst ook vrij verlegen en was ook bang dat ik fout zou doen. Maar je bent al zo lang samen met je vriend dus het zal hem echt niet uitmaken als het de eerste keer dat jij bovenop gaat wat minder soepel gaat. desnoods vraag je aan hem van te voren of hij je een beetje kan sturen. Wanneer je wat vaker iets anders zal doen is het echt niet meer eng, bovendien is afwisseling qua standjes wel leuk vind ik persoonlijk.

yourlittlegirl

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 06 januari 2011, 17:45:13 »
ik durf het ook niet oar ...
maar bij mij is het net uit met me vriend dus t is geen probleem meer
ik heb hem toen gewoon gezegd dat ik het eng vind,,
hij zou wachten tot ik het wel durfde
maar ik heb hem toen gezegd als het gebeurt gebeurt het
t is niet zo zeer dat ik der niet klaar voor hem
ma het idee dat je iets fout doet of dat het pijn doet :$

backtobasics

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 06 januari 2011, 18:22:30 »
Als je niet durft moet je het niet doen. Als je het wel wilt, moet je het proberen.
Het komt vast wel goed. Je hoeft niet bang te zijn voor de pijn enzo. Als t pijn doet ga je er toch weer af?
En misschien is dit iets dat je echt niet wilt. Ik wil bijvoorbeeld echt niet van achter. Maar dat betekend niet dat de rest niet kan. Vind iets anders dat jullie allebei leuk vinden! er zijn honderde standjes.
En je vriendje helpt je heus wel. Ik vraag ook tussen door vind je dit fijn etc.
Dat is gewoon de beste manier ;)
is jammer om achteraf te horen dat de ander t niks vond. En als jij t zelf niks vind moet je dat ook eerlijk zeggen!

SNSBL

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 06 januari 2011, 18:33:12 »
Gewoon rustig aan doen, niks doen waar je nog niet aan toe bent. Geloof me, op gegeven moment komt het punt dat je je vriend echt zó erg vertrouwd en je weet dat je vriend je écht leuk vind, dat je het waarschijnlijk wel gaat durven. Voel je gewoon vooral niet gehaast of verplicht tot iets, doe alles desnoods in kleine stapjes.

Voor pijn hoef je al helemaal niet bang te zijn, aangezien jij de 'maat' aangeeft als je bovenop zit. Waar ben je precies bang voor? Dat je wat verkeerd doet? Met dit soort dingen kan je haast niks verkeerd doe joh, en al doe je dat wel, dan weet je vriendje dat je het eng vond en zal hij niet lullig doen. Dat zal die sowieso niet doen hoor, hoop ik.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het vandaag windstil.

Blushflush

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 06 januari 2011, 18:38:48 »
Ik wil even over iets anders beginnen: Als ik dit zo lees, zit deze onzekerheid gewoon in je. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk niet dat je  heel veel zekerder gaat voelen als je bent afgevallen, omdat het bij jou nou eenmaal ontbreekt aan zelfvertrouwen. Ga dus alsjeblieft niet lijnen in de hoop dat je je dan vanzelf beter gaat voelen. Waar jij aan moet werken is je zelfbeeld.

En wat de seks aangaat; Wat is het ergste dat er kan gebeuren?! So what als je een verkeerde beweging maakt, of het niet gelijk wil lukken. Dat heeft iedereen wel eens! Seks is leuk, een ontdekkingstocht, met ups en downs, en daar moet je gewoon van genieten :)
I wonder what it would be like to wake up in the morning & not be awesome. I will never have that problem.

xxClauda

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 09 januari 2011, 19:39:03 »

Ik wil even over iets anders beginnen: Als ik dit zo lees, zit deze onzekerheid gewoon in je. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk niet dat je  heel veel zekerder gaat voelen als je bent afgevallen, omdat het bij jou nou eenmaal ontbreekt aan zelfvertrouwen. Ga dus alsjeblieft niet lijnen in de hoop dat je je dan vanzelf beter gaat voelen. Waar jij aan moet werken is je zelfbeeld.

En wat de seks aangaat; Wat is het ergste dat er kan gebeuren?! So what als je een verkeerde beweging maakt, of het niet gelijk wil lukken. Dat heeft iedereen wel eens! Seks is leuk, een ontdekkingstocht, met ups en downs, en daar moet je gewoon van genieten :)

met dat bovenste heb je zeker gelijk, maar ik denk wel dat t helpt :) en ik voel me er gewoon fijner bij als ik wat slanker ben.

nou, jullie berichtjes hebben wel geholpen! zoiets kan toch al helpen.. heb t vrijdagnacht toch maar geprobeerd.. en t ging wel redelijk, mn vriend was heel lief :) dus bang voor niets

t viel allemaal wel mee... maar die angst van te voren is echt niet leuk, maar ik denk dat het nu alleen maar beter kan gaan :)

PearlsO8

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 18 januari 2011, 17:12:55 »
Ik heb ruim 3 jaar met een angststoornis rondgelopen en ben er nog steeds niet helemaal overheen. Ik snap dus goed wat je bedoelt met de angst om iets verkeerd te doen! Echt super vervelend is dat.. Wat ik altijd denk op zo'n moment is: wat zou ik nu doen als ik niet bang was? Het is misschien ver gezocht, maar denk eraan dat je maar één keer dit leven leeft en volop van alle momenten moet (durven) genieten, ook van seks! Als hij zegt dat je er prachtig uitziet, dan zie je er voor hem ook prachtig uit en hoef je je echt geen zorgen te maken over hoe je eruitziet. Juist als je de angst hebt alles verkeerd te doen, is de kans groter dat het ook verkeerd gaat. Never a failure, always a lesson. Je leert juist van je fouten, het is echt niet verkeerd om ze te maken! Ik hoop echt voor je dat je snel over de angst heen bent, dan zul je echt merken dat je overal zoveel meer van kunt en durft te genieten (: